Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ikke

ikke

04-07-2014 om 09:26

wortelkanaalbehandeling en ziektes/kanker

Ik lees op een site http://www.bewustnieuws.nl/van-terminale-kankerpatienten-onderging-97-voordien-een-wortelkanaalbehandeling/
dat een wortelkanaalbehandeling mogelijk tzt kanker veroorzaakt (bacterien); klinkt best plausibel..help.. wat zal ik doen? laten trekken?

vlinder72

vlinder72

04-07-2014 om 09:57

Andersom

Je zou het toch andersom moeten redeneren? Er worden in amerika 25 miljoen wortelkanaalbehandelingen uitgevoerd. Hoeveel van die mensen krijgen terminale kanker en als je vervolgens nog een keer 25 miljoen mensen neemt hoeveel van die mensen krijgen het dan? Zo iets maar er zijn ongetwijfeld nog veel betere onderzoeken.

Als je mensen met kanker vraagt of ze misschien een keer gevallen zijn en 95% zegt ja dan kan je niet stellen dat als je valt je dus kanker krijgt.

En je kan ook niet stellen dat als je wortelkanaalbehandelingen verbiedt, kanker niet meer terminaal kan worden.
Of te wel. Het lijkt mij onzin,

Ik zou kiezen voor een wortelkanaalbehandeling en niet je kies laten trekken.

Tine Winkel

Tine Winkel

04-07-2014 om 10:40

of, nog eens andersom:

als je de kies laat trekken heeft dat invloed op je kauwfunctie (is dat een NL woord?) en daarmee invloed op je voedingstoestand. Dit kan vast ook leiden tot kanker, omdat je dan meer zacht voedsel gaat eten (vaker fastfood) dan gezonde wholegrain, groentes etc, waardoor je minder gezonde voedingsstoffen binnen krijgt.

Kortom, ik zou ook kiezen voor wortelkanaalbehandeling.

Of, verdergaand in hun argumentering: gelijk alles laten trekken en aan een klappertje, weet je zeker dat je nooit meer een wortelkanaalbehandeling nodig hebt

Kortom, zie hierboven...

ikke

ikke

04-07-2014 om 13:15

hihi

ik heb al 2x een wortelkanaalbeh. gehad dus baal wel een beetje.
ik snap de redenering van jullie, maar die van de bacterieën ook... misschien een deskundige in de zaal?
(ik ga het ook voorleggen aan m'n tandarts tzt)

tonny

tonny

04-07-2014 om 14:19

geen paniek

Ik heb door de jaren heen- 36 jaar geleden voor het eerst- verscheidene wortelkanaalbehandelingen gehad. Ben verder prima gezond, slik geen enkele medicatie.

Natuurlijk kan ik op een dag kanker krijgen, elk mens gaat ergens aan dood. Maar een kies trekken opv een wortelkanaalbehandeling ondergaan, dat lijkt me wat overdreven. (nou ja, ik heb ook twee kiezen laten trekken die niet meer te redden waren Heb wat vertrouwen in het leven!

Kaatje

Kaatje

04-07-2014 om 15:48

Geen paniek II

Ik heb twee keer kanker gehad en nog nooit een wortelkanaalbehandeling. Er zijn geen garanties, dat blijkt maar weer.
En, nog balangrijker: kanker wordt niet veroorzaakt door bacteriën. Stoppen met roken, bewegen en gezond eten is wel heel nuttig als je kanker buiten de deur wilt houden (maar biedt ook geen garanties want ik rookte niet, at gezond en sportte regelmatig). Maar als je iets wilt doén om kanker te helpen voorkomen is dat oneindig veel nuttiger dan jezelf gek laten maken door dit soort verhaaltjes.

kans

Ik kan me best voorstellen dat een dode tand een bron van foute bacteriën kan zijn en daarmee een kleine kans op ontsporingen. Er zijn zoveel kansen en kansjes. Gebakken voedsel kan al een kleine kans geven op ontsporingen, geen borstvoeding geven verhoogt je kans licht op borstkanker. Zo zijn er zoveel dingen in het gewone leven die zorgen voor een klein risico. Je moet je afvragen of het wel zin heeft om dat allemaal weg te willen hebben. Dan wordt je ook een neuroot, alsof je daar geen risico op kanker van kan krijgen.
Stress is dodelijk.
"Als je de hele tijd een beetje gestresst door het leven gaat dan is de kans dat je vroeger dood gaat met 15% verhoogt. De hele tijd gestresst door het leven verhoogt de kans met 67%.
Je kan nog beter een ontspannen zuiplap zijn dan een gestresste geheelonthouder. Een relaxte kettingroker leeft langer dan een neurotische gezondheidsfreak."

http://www.npo.nl/factcheckers/27-06-2014/VPWON_1222009

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.