Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

pms

pms

26-05-2015 om 14:33

Zijn er vrouwen die last hebben van PMS? Hoe gaan jullie er mee om?

Gek word ik ervan. Elke maand weer. Zo'n 1 a 2 weken voor mijn menstruatie heb ik er last van.
opgeblazen gevoel, pijnlijke borsten, kan janken om alles, alles wordt mij teveel, ik zie niets meer zitten, wil hele dag wel op bed liggen, zie alles zwaar in, word chagrijnig, depressief, om minste boos en soms zelfs agressief en heb nog meer klachten.

PMS....

Wie van jullie heeft ook last van PMS en heeft misschien tips om hier beter mee om te gaan.

Chocola

Chocoladereep (met hazelnoten, butterschotch of gewoon melk), chocoladenogat, chocolademousse, chocoladerozijnen...

skik

mamavan4kids

mamavan4kids

26-05-2015 om 16:11

chocolade

Tja, hier pasta op crackers. En dat heel veel, maar ik voel me er slechter door.

Ik word gewoon helemaal gek in mijn hoofd. Ik moet echt mijn best doen om mijn gedachten op nul te zetten. Ik blijf malen, moet om alles janken. Ik kan niets aan. En dan moet ik wel huishouden draaiende houden met vier kinderen en hond.

De pil

Slik de pil en afgezien van een enkele doorbraak heb je geen PMS meer.

Hadewich

Hadewich

26-05-2015 om 16:38

De pil...

Kan ook juist pms uitlokken. Met pil was ik iedere maand een paar dagen labiel, zonder pil heb ik daar geen last van. Een vriendin van mij heeft hetzelfde.

O ja

Ik slikte de pil door. Geen stopweek.

Marie

Marie

26-05-2015 om 16:52

Mirena

Ik zweer bij de Mirena-spiraal (al 16 jaar).

pms

pms

26-05-2015 om 16:53

de pil

Ik slik geen pil, omdat ik niet tegen hormonentoevoeging kan. Zelfs spiraal of lichtste pil zijn geen optie. Daarvoor ben ik in verleden bij huisarts geweest. Helaas.

Stop

Stop

27-05-2015 om 00:31

Veel last, ik tel tot 10 en sla er dan extra hard bovenop.
Grapje natuurlijk.
Menstruatie verloopt steeds onberekenbaarder sinds mn 43e (nu 49) en het laatste half jaar is dat erger geworden.
4 Dagen, 10 dagen, veel, weinig, veel pijn, geen pijn, een week eerder dan in mijn gloriedagen, het zet pas later echt door of is er gelijk, houdt langer aan of is ineens weg om vervolgens terug te komen voor een dag extra met bijbehorende buikpijn. Ik ben zo opgeblazen als een appel, nachtelijk zweten, vreselijk pissig, hoofdpijn, ik ben ergens verleden jaar mijn taille kwijtgeraakt en nog niet weer teruggevonden.

Verder weet ik van lezen over de overgang dat er vrouwen zijn die naakt gillend de straat oprennen, in staat zijn tot moorden en ik begrijp het nog ook.

Hoe ga ik er mee om?
Ik mag geen hormonen of st. janskruid/teunisbloem gebruiken, dus ik zit het uit.
Als ik echt bijna zou gaan moorden of naakt de straat op wil rennen dan ga ik naar de dokter en hoop dat hij iets hormoonvrij heeft. Ik hoop dat ik hem dan geen pijn doe in de tussentijd.

Dus ik zou zeggen: op naar je huisarts, er is best iets aan te doen als het je zoveel dagen kost.

Niki73

Niki73

27-05-2015 om 09:46

Nee

Voor mijn menstruatie ben ik 1 dag zwartgallig en ik heb 3 tot 4 uur lang flinke hoofdpijn. Met een beetje geluk valt de hoofdpijn 's avonds of zelfs 's nachts. Het valt enorm mee, ik ben dan nog wel in staat de kinderen te waarschuwen dat mijn gebrom niet aan hun ligt en vaak lukt het zelfs om mezelf een schop onder mijn kont te geven en toch te glimlachen: morgen is het weer over. Het lijkt me heel vervelend om het langer te hebben. Ik gebruik trouwens geen hormonen (ik draag een koperspiraaltje), dit is mijn natuurlijke patroon.

Fiorucci

Fiorucci

28-05-2015 om 15:22

Tip

Bij mij hielp teunisbloemolie. Het haalt net de scherpe kantjes eraf. Te koop bij de drogist.

carootje

carootje

28-05-2015 om 15:35

ik herken het, hoewel niet altijd even heftig, soms een paar maanden niet en dan soms weer wat langer (waardoor ik dan weer ga twijfelen of het wel pms is)
In ieder geval de buien van alles somber inzien, piekeren, sneller van slag en alles veel heftiger aantrekken, die heb ik ook.
En echt, het is heel vervelend! (zacht uitgedrukt) Niet alleen voor mijzelf, ook voor mijn omgeving (en dan komt er dus ook nog een schuldgevoel mn naar de kinderen bij...)

Teunisbloemolie, toch maar eens proberen, al helpt het maar een beetje...!

pms

pms

28-05-2015 om 19:41

teunisbloemolie

Ga ik even opzoeken.

Wat aangegeven wordt is vervelend voor mijzelf uiteraard, maar ook erg moeilijk voor mijn omgeving.
Ik heb de mazzel dat ik een hele geduldige man heb.

Ik baal wel ervan en ik heb er veel over gelezen, maar een "echt" wondermiddel is er helaas niet.

Dat is zo jammer.

oestrogeendominantie

Teunisbloemolie kan inderdaad goed helpen. ook stoffen als magnesium en vitamine B. Kan je opzoeken op internet.
Bij mij helpt progesteroncrème. Veel vrouwen hebben te maken met oestrogeendominantie. Met die crème gaat m'n humeur crescendo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.