Grootouders Grootouders

Grootouders

Kerst viering

hoi allemaal,
Al twee maanden geleden hebben wij met mijn schoonmoeder en schoonzus afgesproken 2e kerstdag vanaf 7 uur in de avond te vieren. Mijn man moet overdag werken, en ik zou dan het diner voorbereiden zodat we in de avond gezellig konden eten. Nu nog geen week van te voren vind schoonmoeder dat ze dan te gehaast moet eten omdat me schoonzus rond 11 uur weer thuis wilt zijn in verband met werk de volgende dag. Wij hadden al inkopen gedaan en andere plannen op de dagen er omheen. Maar nu vind mijn schoonmoeder dat we het toch moeten verzetten. Wij hebben daar eigenlijk geen behoefte aan alles was goed geregeld en afgesproken en nu moet het voor haar anders. Wat zouden jullie doen?
Groetje lisselot


Gewoon die dag vieren. Stel schoonzus moet om 22uur weg om om 23 uur thuis te zijn heb je nog 3 uur aan tafel. Als schoonmoeders het nog te kort vind zou ik zeggen: u mag altijd nog naborrelen bij ons gezellig en dan bellen we wel een taxi rond middernacht. En ook zeggen schoonmoeders we doen het nog een keer nog uitgebreider voor de gezelligheid binnenkort maar nu heb ik mij al verheugd en alles voorbereid. Je kunt schoonmoeder ook nog eerder uitnodigen rond 1800 kan ze helpen en vast borrelen.

Er is geen sprake van ernstige zaken waarvoor de planning anders zou moeten. Ik zou niets verzetten, ze zijn welkom en tijd genoeg voor het diner. Hoe laat dacht schoonmoeder het te maken dan?

Lisselot123

Lisselot123

20-12-2023 om 17:48 Topicstarter

wil40 schreef op 20-12-2023 om 17:38:

Er is geen sprake van ernstige zaken waarvoor de planning anders zou moeten. Ik zou niets verzetten, ze zijn welkom en tijd genoeg voor het diner. Hoe laat dacht schoonmoeder het te maken dan?

Echt geen idee wij dachten tijd genoeg. Zeker als ik het gewoon allemaal voor bereid dan heeft ze er ook geen werk aan. Maar nu heeft ze dus al tegen me man gezegd dat het echt niet door kan gaan tweede kerstdag en we hij met mij moest bespreken wanneer dan. Ik heb nog steeds zo iets van ze kan tweede kerstdag komen en anders maar niet dit jaar. Ik heb er al niet veel zin in het is meer uit beleefdheid. Want op mij heeft ze altijd achter me rug om te zeuren.

Ik vind het voorstel van Moederkareltje wel een goede, anders bel jij haar gewoon even op? Geef aan dat je alles al in huis hebt gehaald en je erop verheugd hebt. 
Maar vier je het dan bij jullie thuis? Of ga je naar het huis van je schoonmoeder? (omdat je zegt dat je het allemaal hebt voorbereid en zij er ook geen werk aan heeft)

Lisselot123

Lisselot123

20-12-2023 om 18:20 Topicstarter

1968 schreef op 20-12-2023 om 18:13:

Ik vind het voorstel van Moederkareltje wel een goede, anders bel jij haar gewoon even op? Geef aan dat je alles al in huis hebt gehaald en je erop verheugd hebt.
Maar vier je het dan bij jullie thuis? Of ga je naar het huis van je schoonmoeder? (omdat je zegt dat je het allemaal hebt voorbereid en zij er ook geen werk aan heeft)

We vieren het bij ons thuis, want dan konden we eerder beginnen omdat dat korter is vanaf mijn man zijn werk. 

en hoe lang is de reistijd voor je schoonzus en je schoonmoeder dan? Ik bedoel, als je schoonzus om 23 uur thuis wil zijn, moet ze dan om 21 of om 22 uur vertrekken?
Ik proef uit je berichten dat het voor jou een beetje een 'moetje' is. Je zou dan kunnen overwegen, omwille van de tijd, een gang te schrappen ? Zijn ze eerder weer weg...

Lisselot123

Lisselot123

20-12-2023 om 19:19 Topicstarter

TineWinkel schreef op 20-12-2023 om 19:10:

en hoe lang is de reistijd voor je schoonzus en je schoonmoeder dan? Ik bedoel, als je schoonzus om 23 uur thuis wil zijn, moet ze dan om 21 of om 22 uur vertrekken?
Ik proef uit je berichten dat het voor jou een beetje een 'moetje' is. Je zou dan kunnen overwegen, omwille van de tijd, een gang te schrappen ? Zijn ze eerder weer weg...

De reistijd voor beide is een halfuurtje. Het plan is om te gaan kaasfonduen dus ook geen probleem met gangen en ik zou alles al van te voren voorbereiden. 

dus als ze er rond 7 uur zijn en jij hebt alles voorbereid, dan zou je zeker van half 8 tot 10 uur kunnen kaasfonduen - dat lijkt me ruim voldoende. Ik zou dus niet de plannen nog gaan wijzigen.

Lisselot123 schreef op 20-12-2023 om 17:48:

[..]

Echt geen idee wij dachten tijd genoeg. Zeker als ik het gewoon allemaal voor bereid dan heeft ze er ook geen werk aan. Maar nu heeft ze dus al tegen me man gezegd dat het echt niet door kan gaan tweede kerstdag en we hij met mij moest bespreken wanneer dan. Ik heb nog steeds zo iets van ze kan tweede kerstdag komen en anders maar niet dit jaar. Ik heb er al niet veel zin in het is meer uit beleefdheid. Want op mij heeft ze altijd achter me rug om te zeuren.

Mijn man zou haar zelf mogen vertellen dat ze 2e kerstdag van harte welkom is en dat er tijd genoeg is om te eten. Wat vindt hij er eigenlijk van, dat gemiep op het laatst? Zou je schoonmoeder zelf iets verkeerd hebben gepland voor de feestdagen, dubbele afspraak ofzo? 

Lisselot123

Lisselot123

20-12-2023 om 20:53 Topicstarter

wil40 schreef op 20-12-2023 om 20:28:

[..]

Mijn man zou haar zelf mogen vertellen dat ze 2e kerstdag van harte welkom is en dat er tijd genoeg is om te eten. Wat vindt hij er eigenlijk van, dat gemiep op het laatst? Zou je schoonmoeder zelf iets verkeerd hebben gepland voor de feestdagen, dubbele afspraak ofzo?

Hij vind het ook bizar. En wil het eigenlijk ook niet verplaatsten maar wil ook geen gedoe met ze moeder. Maar daar maakt zijn moeder wel vaker misbruik van. Maar hij dacht inderdaad ook dat ze misschien wel ons op deze manier afzegd om tweede kerstdag bij haar zus en de man van haar zus te gaan eten. We hebben wel vaker met zijn zessen kerst gevierd. Maar dit jaar toen wij voorstelde om kerst bij ons te vieren zei ze meteen dat zij dan met mijn schoonzus zou komen. 

Gewoon vriendelijk zeggen "goh, jammer dat jullie niet kunnen komen, hopelijk volgend jaar beter". En dan alleen met het eigen gezin aan de kaasfondue.
Vier je kerst zonder je schonmoeder, daar kom je vast wel overheen

Ik snap je schoonmoeder dat ze 7 uur laat vind. Ik hou er ook van om met kerst juist op tijd bij elkaar te zijn, eind middag, half vijf of nog eerder 4 uur en dan eerst wat voor-borrelen. Na het eten een spelletje doen. De dagen zijn al zo kort, om dan pas om 7 uur ergens aan te komen. 
Maar goed dan is je man nog niet thuis, is dat een ramp? Of kan je de gasten al wat eerder uitnodigen? Het is toch ook niet erg dat jij intussen nog wat voorbereid.
Ik zou gewoon vragen hoe laat zij zou willen dat het samenzijn start en tot hoe laat. Als dit jullie hierin niet tegemoet willen komen, dan uitkijken naar een andere dag. 
Waarom mag iemand (ook al is het 'de schoonmoeder') niet haar wensen uiten? En wordt dit meteen door jou in het negatieve getrokken, erg cliché

Labyrinth schreef op 20-12-2023 om 22:23:

Ik snap je schoonmoeder dat ze 7 uur laat vind. Ik hou er ook van om met kerst juist op tijd bij elkaar te zijn, eind middag, half vijf of nog eerder 4 uur en dan eerst wat voor-borrelen. Na het eten een spelletje doen. De dagen zijn al zo kort, om dan pas om 7 uur ergens aan te komen.
Maar goed dan is je man nog niet thuis, is dat een ramp? Of kan je de gasten al wat eerder uitnodigen? Het is toch ook niet erg dat jij intussen nog wat voorbereid.
Ik zou gewoon vragen hoe laat zij zou willen dat het samenzijn start en tot hoe laat. Als dit jullie hierin niet tegemoet willen komen, dan uitkijken naar een andere dag.
Waarom mag iemand (ook al is het 'de schoonmoeder') niet haar wensen uiten? En wordt dit meteen door jou in het negatieve getrokken, erg cliché

Omdat de afspraak al 2 maanden staat en schoonmoeder nu ineens bezwaar maakt. Dat is zo last minute op zijn zachtst gezegd niet chique.

Lisselot123

Lisselot123

21-12-2023 om 08:33 Topicstarter

Labyrinth schreef op 20-12-2023 om 22:23:

Ik snap je schoonmoeder dat ze 7 uur laat vind. Ik hou er ook van om met kerst juist op tijd bij elkaar te zijn, eind middag, half vijf of nog eerder 4 uur en dan eerst wat voor-borrelen. Na het eten een spelletje doen. De dagen zijn al zo kort, om dan pas om 7 uur ergens aan te komen.
Maar goed dan is je man nog niet thuis, is dat een ramp? Of kan je de gasten al wat eerder uitnodigen? Het is toch ook niet erg dat jij intussen nog wat voorbereid.
Ik zou gewoon vragen hoe laat zij zou willen dat het samenzijn start en tot hoe laat. Als dit jullie hierin niet tegemoet willen komen, dan uitkijken naar een andere dag.
Waarom mag iemand (ook al is het 'de schoonmoeder') niet haar wensen uiten? En wordt dit meteen door jou in het negatieve getrokken, erg cliché

Van mij is ze best eerder welkom en dat is ook gezegd. Maar ze wilt pas komen als mijn man er ook is. Want ze wilt dat mijn man er bij is, want ik praat volgens haar niet voldoende( heeft ze meerdere keren tegen mijn man gezegd terwijl ik daarvoor dan hele gesprekken met haar heb gehad) Ze wist alle details al zo tijd van te voren en dan een week van te voren bedenkt ze zich. Dit was de enige optie aangezien zij het met kerst wilde want eerste kerstdag hebben schoonmoeder en schoonzus al  andere dingen gepland. 

Lisselot123 schreef op 21-12-2023 om 08:33:

[..]

. Dit was de enige optie aangezien zij het met kerst wilde want eerste kerstdag hebben schoonmoeder en schoonzus al andere dingen gepland.

Nou, makkelijk dan toch? Volgend jaar dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.