Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Broek met vlekken van badkamerkit

Mijn vriend heeft laatst een paar randjes in de badkamer staan kitten met badkamerkit/siliconenkit. Daarbij is kit op zijn nette broek terecht gekomen (en dat zal hem echt niet nog eens overkomen, dus daar gaat het nu niet over). De broek is donkerblauw, een blend van 30% katoen met 70% polyester. Wij hebben op internet gezocht hoe wij de vlekken uit de broek konden halen en hebben de broek eerst bevroren, zodat de kit er gemakkelijk afkwam, vervolgens gewassen, vervolgens met vlekkenmiddel en een borsteltje geboend en vervolgens met aceton behandeld. Je ziet echter nog steeds vlekken waar de kit heeft gezeten. Het enige wat we nog niet hebben gedaan is wasbenzine, want dat hadden we niet in huis. Heeft dit nu nog zin? Iemand anders nog tips? Of zou de stomerij nog iets kunnen betekenen? 

Keukenpapier en strijkbout kan je nog proberen

je had na het bevriezen met de aceton moeten beginnen denk ik. Zo gauw iets gewassen is krijg je vlekken er niet meer uit is mijn ervaring.

Dymo

Dymo

07-01-2024 om 19:28 Topicstarter

ReneVerbeek schreef op 07-01-2024 om 17:44:

Keukenpapier en strijkbout kan je nog proberen

Ga ik doen!

Dymo

Dymo

07-01-2024 om 19:31 Topicstarter

Marie111 schreef op 07-01-2024 om 18:52:

je had na het bevriezen met de aceton moeten beginnen denk ik. Zo gauw iets gewassen is krijg je vlekken er niet meer uit is mijn ervaring.

Ik wilde het mijn vriend zelf laten oplossen, aangezien hij het ook had veroorzaakt.  Maar hij is niet zo'n ervaren vlekverwijderaar en dacht na het bevriezen dat de wasmachine de rest maar moest doen. Helaas.... Volgende keer bemoei ik me er toch iets intensiever mee. 

Als het echt niet meer weggaat zou je de vlek misschien nog kunnen maskeren met een textielstift (heb geen idee of het een grote of kleine vlek is hoor) maar dit gaat alleen bij kleine vlekken.
Ik heb ooit met een manchet van een zwarte trui een klein beetje in de glorix gehangen, dus het randje heeft een bleekvlek. Dit kleur ik voordat ik hem aantrek weer even zwart met een textielstift (de textielstift is normaal gezien permanent, maar ik moet het zo nu en dan toch weer aanstippen)

Ik zou zeker navraag doen bij de stomerij, als het een goede broek is dan kan het ook zijn dat je de broek verpest qua kleurverschil.

Dymo

Dymo

10-01-2024 om 14:22 Topicstarter

De tips hebben helaas niks opgeleverd. Het zijn grote vlekken, dus niet bij te stippen met een textielstift. Op naar de stomerij! En anders staat vriend voortaan te klussen in een nette broek met vlekken...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.