Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Emmawee

Emmawee

26-12-2010 om 22:44

Gourmetstel schoonmaken

Jahaa we hebben het gedaan! Gourmetten met onze jongens van 4 en 7. Pannenkoekjes bakken, groenten, nepvlees en een echte biefstuk, eitjes en kaas. Ik heb eergisteren een nieuw gourmetstel gekocht met de verwachting dat het misschien wel aardig zou zijn. Maar dat het zo leuk zou uitpakken had ik niet verwacht. De mannen waren echt aan het experimenteren met smaken, sausjes, rare combi's .Erg leuk! Gaan we nog eens doen.
Maar goed... nu ben ik de pannen en de grilplaat aan het schoonmaken geweest. Alles volgens de voorschriften natuurlijk. Olie gebruikt, wc-papier (ipv keukenrol) en een microvezel doekje, maar... die plaat en enkele pannetjes blijven toch wat aangebakken vet houden. Wat is nu wijsheid? Denken: "wat niet afgeeft, is schoon" (mijn gebruikelijke uitgangspunt), of heeft iemand nog een gouden tip om e.e.a. weer zgan te krijgen?
Alvast bedankt, Maw.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

26-12-2010 om 23:56

Afwasmiddel

Wat afwasmiddel erop zonder water en dan na 10 minuten schoonmaken geeft hier een aardig resultaat. Maar echt als nieuw zal het nooit meer worden hoor.

Minet

Minet

27-12-2010 om 08:53

Aangebakken vet

haal ik hier van de plaat met een kunststof spatel. Even lekker eroverheen schuiven, en het laat los.
De pannetjes gaan hier gewoon in de vaatwasser, al jaren.

Vaatwasser

Bij ons zit de grote palat los en kan gewoon in de vaatwasser. Pannetjes gebruiken we niet, veel te onhandig

dc

dc

27-12-2010 om 11:02

Pannetjes

In de pannetjes kun je lekker kaas smelten! Zou ik niet op de plaat doen hoor

Schoon

ons Tefal gourmetstel is 12 jaar oud en ziet er als nieuw uit ondanks dat we 'm meerdere keren per jaar gebruiken.

de spatels en pannetjes gaan in de vaatwasser. De bovenplaat kan los van het stel, en wassen we met de hand af: direct na het gourmetten met heet water en afwasmiddel en afwasborstel, meer niet. het gourmetstel zelf als het afgekoeld is met dasty/glassex op een doekje.

wij gebruiken wel pannetjes. De kinderen voor gebakken ei en pannenkoekjes. Wij zelf maken daar biefstukjes-en-champignons-met-pepersaus in, gratineren de varkenshaasjes met brie enzovoort.

Emmawee

Emmawee

27-12-2010 om 20:13

Vaatwasser

Ja, die hebben we niet. Ik heb me er maar bij neer gelegd dat het niet beter wordt dan dit. Goed genoeg is goed genoeg. Hij staat weer in de kast, tot mijn verjaardag, heb ik al beloofd, want ze willen snel weer!
En pannetjes niet gebruiken? Hoe krijg je dan zo'n maf driehoekig gebakken ei? (de ultieme gourmet-ervaring)
Groetjes, Maw.

Nou

Wij bakken geen ei, pannenkoeken of kaas tijdens het gourmetten. Dus dan gaat het prima, zonder pannetjes. Beter zelfs omdat je meer ruimte hebt.
(gisteren gourmet gegeten en met 1 schaal vlees, stokbrood en komkommer zitten wij echt vol, vandaar )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.