Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hele slechte ledlampen?

Ik heb in januari 3 nieuwe ledlampen gekocht met een prachtig licht Als ik ze aandeed, werd ik helemaal blij van het mooie licht. Alleen mijn lol duurde niet lang. Na 3 maanden gaf de eerste het op. Vandaag de tweede. Hij floot al een poosje en vandaag gaf hij met een klap, een vonk en een doorslaande stop de geest. In de fitting zit een gat!Het zijn Calex ledlampen.
Iemand ook slechte ervaringen met (deze) ledlamp of is misschien de armatuur aan vervanging toe?

Geen ervaring

Ik heb toen we verhuisden alle lampen voorzien van spaarlampen en die doen het nog steeds, dus ik ben nog niet aan led-lampen toegekomen. Op zich verslijten armaturen niet zo snel, er kan weinig stuk aan gaan. Ik denk dus dat het eerder aan de ledlamp ligt dan aan het armatuur.

skik

Minst

Minst

29-05-2015 om 10:56

Hier

Hier pas geleden in 3 maanden tijd 8 lampjes kapot.
Een andere lamp, ook van Calex, heeft het net een jaar volgehouden.
Allemaal uit dezelfde winkel; ik vermoed een slechte serie. Heb alles mogen inleveren en kreeg nieuwe lampen.

Auwereel

Auwereel

29-05-2015 om 17:57 Topicstarter

Minst - die doen het nog wel?

Na zo spectaculair kapot te gaan durf ik nauwelijks nog een Calex ledlamp in mijn lamp te draaien.

De vorige keer dat er iets electrisch in mijn huishouden kapot ging, het broodrooster, was het ook al twee keer achter elkaar raak, de stoppen eruit. Testen ze apparatuur niet meer tegenwoordig?

Pieter

Pieter

29-05-2015 om 18:22

maar

Je bent toch wel terug gegaan naar de winkel? Op een plant heb je al zes maanden garantie.

Ad Hombre

Ad Hombre

29-05-2015 om 20:44

Oververhit?

Misschien dat de ledjes oververhit raken en hun warmte onvoldoende kwijt kunnen. Dan gaan ze snel kapot. Misschin dat je met een A-merk meer succes hebt.

Auwereel

Auwereel

29-05-2015 om 23:54 Topicstarter

website van Calex

Ik ga de lamp naar z'n maker sturen met een klachtenformulier.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

31-05-2015 om 12:44

ook

wij hebben ook slechte ervaringen met Calex lampen. Teruggaan naar de winkel is het beste, als je tenminste de bon nog hebt. Dat is altijd mijn probleem, ik ben erg slordig met bonnetjes.

Auwereel

Auwereel

31-05-2015 om 18:12 Topicstarter

En ook de verpakking bewaren

Ik ben toch maar naar de winkel teruggegaan, ik was toch te bang dat de lamp in de post zoek zou raken. Ik stuur de firma Calex nog een foto, met de mededeling dat ik de lamp niet meer vergoed hoef te hebben, maar dat ze dit wel aan mogen trekken.
Ik had 3 lampen bij die winkel gekocht, eerst 1, was tevreden en toen nog 2 bijgehaald. Het bonnetje van die 2 had ik nog, van de eerste niet meer.
Ik had toevallig nog 1 verpakking liggen, en heb dus alleen een lamp vergoed gekregen die in z'n verpakking zat.
Mijn halve zolder ligt ondertussen vol met verpakkingen van allerlei electronica, en daar komen nu ook lampverpakkingen bij...!

Overigens vond de meneer van de winkel dat het best eens aan mijn fitting kon liggen, maar dat was ik niet met hem eens. Een lamp gaat toch niet fluiten van een slechte fitting?
Gelukkkig ben ik dus niet de enige met problemen met deze lamp.

Binnen een week twee lampjes ten grave gedragen die nog geen twee en drie jaar oud waren. Op schakelklokken aangesloten brandden ze een gemiddelde tijd, dus niet extra lang. Eentje een bolletje van 7 Watt en die brandde misschien net een jaar of iets langer en het andere een spot van 3 Watt. De levensduur was dus schandalig kort en ze zijn best duur. 

Binnen een week twee verschillende Calex LED-lampen moeten vervangen die nog geen twee of drie jaar oud waren en op schakelklokken waren aangesloten. De ene een bolletje van 7W en een spot van 3W. Ze gaven wel redelijk mooi licht. Het bolletje ging knipperen en gaf een vreemde geur af hoewel niet veel toen ie het opgaf. De levensduur was dus ronduit schandalig kort, want ze zijn best duur. 

Ik heb led-lampen van de Ikea, al 5 jaar. Geen problemen mee gehad.
Ik heb zowel de goedkope van 1 euro per stuk als de slimme lampen. Beide soorten doen het nog steeds prima

Bijtje82

Bijtje82

26-09-2022 om 21:17

Hier sneuvelen de ledlampjes ook echt binnen enkele weken. Terwijl led juist heel lang mee zou moeten gaan. 

Alle elektronica heeft uiteindelijk een bepaalde levensduur. Heb Calex lampen gehad die heel snel de geest gaven maar ook wel die het al jaren doen. Ik zet altijd de ingebruikname datum met een dunne watervaste stift op de lamp. Dan kan ik de bon makkelijk terugvinden. Wat binnen twee jaar kapot gaat breng ik terug. En krijg ik of geld terug of ik krijg nieuwe. Daar doen winkels nooit moeilijk over. Heb wel goede ervaringen met Philips LED lampen. Die gaan nauwelijks kapot bij mij. 

Bijtje82

Bijtje82

26-09-2022 om 21:21

IJssel schreef op 26-09-2022 om 21:17:

Alle elektronica heeft uiteindelijk een bepaalde levensduur. Heb Calex lampen gehad die heel snel de geest gaven maar ook wel die het al jaren doen. Ik zet altijd de ingebruikname datum met een dunne watervaste stift op de lamp. Dan kan ik de bon makkelijk terugvinden. Wat binnen twee jaar kapot gaat breng ik terug. En krijg ik of geld terug of ik krijg nieuwe. Daar doen winkels nooit moeilijk over. Heb wel goede ervaringen met Philips LED lampen. Die gaan nauwelijks kapot bij mij.

Ja maar je mag toch wel verwachten dat een lamp het langer dan twee maanden doet.

Calex doet het hier niet langer dan 6 maanden. Beter iets meer geld uitgeven, tis net knipperverlichting, enig met Kerst.

Auwereel

Auwereel

26-09-2022 om 23:00 Topicstarter

Ha, goed dat mijn oude topic weer boven komt drijven, want laatst ging er weer een ledlamp stuk, ik moet weer een voorraadje aanleggen. Dan ga ik ook maar eens Philips lampen uitproberen.
Ik heb het gevoel dat met toenemende leeftijd ook lampen nodig heb die meer licht geven, maar dat ligt meer aan mij dan aan de lampen, denk ik.

Hier ook 2 calex lampen, vorig jaar november gekocht (zo handig dat ik allerlei prietpraat aan vriendinnen whatsapp) dus ik kon daardoor de datum nog terugvinden.
Maar die lampen doen het nog prima, geen gekke dingen gemerkt.
Ik heb er ook een paar van Ikea, en eentje van de Action met een timer appje erbij, ook nog goed. 
Dus nee, geen gedoe met lampen hier. (tot nu toe)

Sas-OO schreef op 26-09-2022 om 20:59:

Ik heb led-lampen van de Ikea, al 5 jaar. Geen problemen mee gehad.
Ik heb zowel de goedkope van 1 euro per stuk als de slimme lampen. Beide soorten doen het nog steeds prima

Hier ook Ikea. Niet stuk te krijgen en lekker voordelig. Als ik bij Ikea ben neem ik altijd 'voor de zekerheid' lampen mee, maar ik heb inmiddels zo'n voorraad dat ik het voortaan maar laat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.