Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

05-12-2008 om 11:13

Hoe kwam sinterklaas bij jullie aan?

Bn vanochtend blijven kijken, vond het toch wel bijzonder, dochter zit in groep 1 dus voor haar de eerste keer en voor mij ook.
Kinderen allemaal op de grote speelplaats in een grote cirkel, de kleintjes vooraan, alles met zilver versierd want 25 keer dat sinterklaas op school komt. Ook de kinderen allemaal zilver aan hun kleren. keiharde muziek. stagaires allemaal verkleed als bewaking met zwarte brillen zwarte kleding en oordopjes. In een lange rijlangs de oprit. Komt een dure grote auto de speelplaats opgereden stagaires erachter aan rennen. auto stopt midden in de cirkel en sinterklaas stapt uit. Die maakt een rondje langs alle kindjes en pieten ook. Zag mijn dochter genieten. Wat is het toch heerlijk die kinderkopjes dan te zien. Haha zelfs de 12 jarige waren aan het joelen en het schreeuwn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Brandweer

Sint kwam met loeiende sirenes in de brandweerwagen. Kennelijk had hij de brandweer ingeschakeld om Domme Piet van het dak te halen, met behulp van een lange ladder.

(Een ouder werkt bij de brandweer)

Heidi

Heidi

05-12-2008 om 11:25

Luchtballon

Hier kwam hij met de luchtballon, de pieten waren deze week al langsgeweest in de klassen en hadden meteen op de speelplaats een landingsplaats gespoten. Vanmorgen zagen we van verschillende kanten rode ballonnen vliegen, toen kwamen er een paar pieten langs de dijk van het spoor gelopen om te vertellen dat sinterklaas in de polder was geland. (tuurlijk !!) maar ze hadden een ander vervoermiddel geregeld en dat was een loader, daar zat de sint voor in de bak met een stuiterende en toeterende piet aan het stuur..... ja het blijft leuk om die snoetjes te zien......

Gr Heidi

Sjillie

Sjillie

05-12-2008 om 12:37

Achterop de fiets

bij Piet!

Echt waar!!!! Verhaal is dat Sinterklaas op weg was met Americo maar Americo was zo moe en Sinterklaas wilde Americo laten uitrusten voor vanavond.
er was geen taxi of iets te krijgen en daarom heeft zwarte Piet de fiets gehaald (met allemaal) rode ballonnen eraan.

Zelfs kinderen van groep 8 stonden met open mond te kijken!!!!!

Suzanne

Suzanne

05-12-2008 om 13:04

Leuk draadje!

Leuke vraag, kan veel inspiratie opdoen zo. Samen met een paar collega's organiseer ik ieder jaar Sinterklaas op het werk. Vorig jaar is hij in een aanhanger achter een truck aangekomen, zijkant open en Sint op een fraaie stoel erin, de pieten dansten door de aanhanger. Dit jaar in een roeisloep die op een trailer achter een auto zat, de boot kon niet aanleggen dus was het zo maar opgelost, heel leuk gezicht en beide keren een groot succes!

Niet

Alle kinderen op het schoolplein, keihard zingen, maar er kwamen alleen maar een paar pieten. Sinterklaas bleek al binnen want die was in de gymzaal blijven slapen. Het werd wel vaag uitgelegd, iets met ivm verbouwing zit school tijdelijk op andere locatie en dat wist sint niet en daarom.... Geen idee, vond het allemaal vrij onduidelijk, maar goed: de kinderen vonden het leuk.

Vond het sowieso een raar verhaal want Sint was vanochtend ook pas hier in de stad aangekomen (mag hier pas op 5-12) en dat hadden veel kinderen gezien want de meeste ouders gaan toch met kind naar de intocht.
Het is maar goed dat die kinderen nog niet zo ver nadenken, al waren er wel een paar groep 8-kinderen die er (netjes stilletjes, dat wel) erg veel lol om hadden.

Jacoline29

Jacoline29

05-12-2008 om 13:48

Met de stoomboot

De school van mijn kinderen ligt vlak bij een klein stukje recreatie,waar ook rondvaarten van weggaan.Hij kwam met een kleine stoomboot.

Mayte*

Mayte*

05-12-2008 om 13:53

Achterop een stoere harley davidson

De pieten erachteraan ook op Harley's en in bakfietsen.
Erg leuke aankomst! Een juf en een meester stonden met gitaar en microfoon buiten sinterklaasliedjes te zingen. Al die blije, gespannen kinderen. Heel mooi!

angel3

angel3

05-12-2008 om 16:31

Tnt bus

heel Sinterklaas is opgehangen aan een thema. Dit jaar post. De hele school is aangekleed als postkantoor en er zijn postpieten en een heel verhaal omheen bedacht waar al 2 weken mee gewerkt wordt. Dus Sint kwam in een tnt busje aan, achteruit de straat in rijden, de achterklep ging open en JAAAAAAAAAA daar kwamen ze ha ha. Echt grappig gedaan.
Vorig jaar was het thema ziekenhuis/dokter. Dus kwam Sint in een rolstoel door de straat gesjeesd....

mijk

mijk

05-12-2008 om 17:40

Net als bij mayte

en niet geheel toevallig Het was niet zomaar een Harley maar een trike. Maar dat die andere piet zomaar een bakfiets van de Nso gpikt had vond mijn zoontje helemaal niet netjes!!!

MIjk

Lopend dit jaar

Erg saai maar denk dat de inspiratie op was?

(of zou het komen doordat er vorig jaar bijna 2 klaasen waren, onze school en de school om de hoek die allebei dezeflde straat inmoesten LOL)

gula

Mayte*

Mayte*

05-12-2008 om 18:31

Mijk (ot)

Is het je ook opgevallen dat die andere (roze) bakfiets verdacht veel weg had van onze bakfiets? Nouska heeft er overigens niets van gemerkt.

amk

amk

05-12-2008 om 18:54

Of mayte (ot)

je dochter heeft een lange processing tijd en de opmerkingen komen nog.
Mijn drie jarige kan soms een week later op iets wat haar opgevallen is terug komen. En dan ben ik het voorval meestal al lang vergeten. Ik onthoud niet zo lang welke sokken mijn ex aan heeft.....

groet,
Angela

tonny

tonny

05-12-2008 om 19:51

Op een wit paard

en vergezeld van een schattig klein ponypaardje.

tonny

Nasha the first

Nasha the first

05-12-2008 om 20:14

Met de politie-auto!

Kinderen vonden het geweldig begreep ik!

Telebel.

Telebel.

05-12-2008 om 20:50

Hier heeft de sint

in de kerk geslapen, Hij kwam gister in ons dorp alvast ff kijken, en was toen zo moe dat hij aangebeld heeft bij de koster, (die woont er naast) om te vragen om ze samen met de pieten in de kerk mochten slapen, dit mocht wel en de koster zou ze vamorgen vroeg wakker maken, maar helaas ze had zich verslapen en zo kwam het dat ze de klok maar gingen luiden zodat de kinderen in de gaten kregen dat er iemand in de kerk zat,toen hing er een piet uit het raam, met kadootjes, en die vertelde dat de kinderen haar wakker moesten maken. Ze kwam in ochtend jas en nachtjapon naar buiten, en in het dialect aan de directeur uit leggen wat er was gebeurt. (en deze spreekt volgens mij helemaal geen dialect) dus hij verstond er niet veel van.....,

Het was een erg leuke intocht...

Telebel.

mijk

mijk

05-12-2008 om 22:40

Echt waar? (o.t.)

JIj bent ook al helemaal ingeburgerd op het schoolplein zeg! Dochter vond die loze wel heel erg mooi

Petra-

Petra-

06-12-2008 om 09:40

In de bakfiets

Eén Piet fietsend en één Piet erachter aan rennend met de staf. Carlos Piet was zoek, maar bleek boven op het dak van de school te staan, dus daar stonden we te zingen: "kom van dat dak af" niet alleen de kinderen maar ook de ouders hadden de grootste lol!

amk

amk

06-12-2008 om 10:55

Lopend:

want zijn auto was inbeslag genomen:
http://www.ad.nl/denhaag/delft/2826704/Sint_heeft_50000_euro_schuld.html

Angela

Dana5

Dana5

07-12-2008 om 00:37

Trein?

Ruim 600 kinderen en een grote groep ouders stonden op de Sint te wachten op het plein. De hele week was er al sprake van dat de Sint met de trein zou komen omdat Americo ziek was. Op het plein werd verteld dat Americo nog steeds ziek was en dat we met zijn alle naar het station zouden lopen om de Sint op te halen. Gelukkig kwam er net een telefoontje binnen dat er een belangrijke brief was gebracht. De direkteur is al rennend naar binnen gegaan om de brief op te halen. Hierin stond dat ze alsnog met de trein zouden komen maar dat we niet naar het station hoefde te komen. De Sint had zelf al iets geregeld.
Ineens verscheen er een leuk treintje met de Sint en ongeveer 15 pieten erop. Feest kompleet!

Rafelkap

Rafelkap

07-12-2008 om 08:52

Lidwientje

Volgend jaar de sint in de bakfiets!

Suzanne

Suzanne

07-12-2008 om 10:55

Sinilind en telebel

@Sini: nee, het was op mijn werk in F., bij het bedrijf waar ik werk en waar Sint gevierd wordt met de kinderen van het personeel.
@Telebel: hier een soortgelijk verhaal in mijn woonplaats, Sint had ook hier (A.) in de kerk overnacht en kwam vanuit de kerk naar de wachtende kinderen toegewandeld. Persoonlijk vond ik het wat suf. Vorig jaar kwam hij gewoon met de lijnbus,dat vond ik veel leuker. Sint had toen gewoon met zijn pieten de bus genomen, ook erg leuk voor de buschauffeur en de overige passagiers die er duidelijk van zaten te genieten, was voor hun ook een complete verrassing!

☼Désirée☼

☼Désirée☼

08-12-2008 om 21:12

Met lesauto!

hilariteit alom Sint slalommend en hard remmend scheef in te zien parkeren.........

Ella

Ella

08-12-2008 om 21:48

Ook brandweerauto

Hier kwam Sint ook met een brandweerauto het schoolplein op om een Piet van het dak te halen. Zouden we op hetzelfde schoolplein hebben gestaan, Lady Grey?

Het was erg leuk om te zien. Al die kinderen vonden het erg spannend.

an mien

an mien

09-12-2008 om 14:55

Met het vliegtuig.....en parachutte

Sint kon onze school ivm de vele file's dit jaar moelijk berijken, dus besloot hij met het vliegtuig en parachutte te komen. De kinderen stonden in een grote kring zodat Sint en z'n piet mooi in het midden konden landen, veel ouders hadden hun kinderen volgens mij verteld dat dat echt niet kon een sint uit het vliegtuig ouders en kinderen waren dus erg verbaasd dat er opeens toch een vliegtuig boven het plein circelde, jammer genoeg landde piet op het dak van de school en sint een eindje verder op in de bosjes.
het was wel een hele leuke aankomst!

an

Roos

Roos

10-12-2008 om 12:17

Parachute?!

Sinterklaas die met een parachute aankomt?! Wow wel spectaculair, maar lijkt me toch mee iets voor de pieten dan voor die arme oude man toch, past niet echt bij hem . En hoe deden ze dat met het paard?
Wel leuk juist dat Piet op het dak landde...
Roos

Sandra A

Sandra A

11-12-2008 om 13:07

Met de bakker

De Sint was met paard en al in de sloot gevallen. De bakker hielp hem eruit en legde de mijter en de cape (of hoe heet dat ook alweer?) in de oven te drogen. Zodoende kwam Sinterklaas aan in het busje van de bakker met een strohoed op en een blauw dekentje om zijn schouders die hij van de bakker had geleend. Een piet erachteraan met de -inmiddels droge- cape en mijter.
Niet spectaculair, maar wel grappig!

Heirthe

Heirthe

11-12-2008 om 22:58

Met een helse engel...

Hier kwam hij in een motor met zijspan met een 'Hells angel' aan het stuur. Zijn snor zat wel een beetje scheef maar het was een leuke aankomst en de pieten waren dit jaar ook erg leuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.