Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kitten gewond aan pootje.. Even aankijken?

Dag allemaal,
Toen ik vanochtend wakker werd viel het me op dat mijn kitten mank liep. Toen ik uitgebreider ging kijken zag ik dat ze met haar linkervoorpoot de grond niet aanraakt. Het doet haar pijn: als ik probeer het zachtjes te pakken om te voelen gaat ze blazen en bijten. Verder wil ze niet spelen. Ze eet wel en drinkt ook. Ik snap niet helemaal war er gebeurt kan zijn. Er is geen open wond, er was niets gevallen op de grond vanochtend, ze heeft zich bezeerd door ergens op te springen of vandaan te springen denk ik. Ik vraag me af of ik gelijk morgen naar de dierenarts moet gaan of even afwachten. Het pootje is niet gezwollen en hangt niet raar. Maar het lijkt wel flink pijnlijk.
Sini

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

15-09-2013 om 17:49

Niets

Je kan kijken of er een splinter of glas in zit. Als het gekneusd is doet de da er niets aan. Probeer de kitten zo min mogelijk te laten springen of eventueel binnen te houden zodat ze zich rustig houdt.

Katniss

Katniss

15-09-2013 om 17:52

Ik zou het aankijken

Ik zou het aankijken. Als het niets levensbedreigends is zou ik niet in het weekend naar de dierenarts gaan. Nu heb ik met die van mij ook zo ongeveer een abonnement op de dierenarts, en vaak sta ik na 5 minuten weer buiten met een wondzalfje of aankijkadvies, minimaal 40 euro lichter.

Wat

Wat

15-09-2013 om 18:29

niet perse nu

maar wel morgen als ze nog mankt.Mijn kat sprong uit mijn armen toen ik zat, dus hooguit een meter hoog en had een knieschijfluxatie.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-09-2013 om 19:13

Splinter of haartje

Een haartje die in de huid is gedrongen kan ook pijnlijk zijn. Ik zou even met een vergrootglas of zo het pootje bekijken. Als je niets kunt vinden zou ik morgen even aankijken, dan kun je altijd nog gaan.

Sinilind

Sinilind

15-09-2013 om 20:19 Topicstarter

Zielig

Ze is best zielig. Normaal gesproken rent ze door de kamer, achter een balletje/propje aan, nu ligt ze de hele dag op de bank op schoot. Als er morgen geen verbetering is ga ik naar de dierenarts. Ik heb geen vergrootglas maar ik kan echt niets ontdekken in het pootje zelf. Ik kan overigens haar kussentjes aanraken, ook tussen de kussentjes, daar lijkt ze geen pijn te hebben. Het is de onderpoortje en de knie die pijnlijk lijken te zijn. Gelukkig eet en drinkt ze goed.

Sini

DA

DA

16-09-2013 om 12:57

temperaturen

Even de temperatuur opnemen: als ze koorts heeft, heeft ze misschien een tik gehad van een buurkat?(normale temp: 38-39) Zo'n wondje gaat langzamerhand zweren en dan wordt het pootje ook dikker. Als ze niet buiten komt kan dat natuurlijk niet, en zal ze wel wat gekneusd hebben.
In elk geval geen paracetamol geven, daar kunnen katten niet tegen.

Fiorucci

Fiorucci

16-09-2013 om 18:35

En...

Is ze recent ingeent? Dat kan soms een dergelijks verschijnsel geven. Ik zou zeker even naar de da gaan morgen.

Sinilind

Sinilind

16-09-2013 om 22:06 Topicstarter

Weer normaal

Ja Fio ze is afgelopen domderdag ingeent, maar ze is vanavond weer haar gewone zelf: lekker gek en druk. Pootje doet weer lekker mee. Naar buiten gaat ze niet, dus een tik kan niet. Ik ben in ieder geval blij dat ze als vanouds weer door het huis rent en aan de vitrage klimt.
Sini

Fiorucci

Fiorucci

17-09-2013 om 07:13

Sini

Ok, gelukkig!

Fiorucci

Fiorucci

17-09-2013 om 07:14

ps sini

Meld het wel even bij haar volgende inenting!

Rik

Rik

02-10-2013 om 12:10

Eerst zelf nakijken

Een kat is heel sterk, daarom zeggen ze ook altijd dat een kat 9 levens heeft. Indien een kat nog eet en drinkt is het vaak nog goed en geneest het vanzelf. Eerst even zelf de wond nakijken ook al vind ze het niet zo leuk. Indien het er heel ernstig uit ziet ga dan naar de dierenarts er mee, maar waarschijnlijk is dit niet het geval omdat je aangeeft dat het niet opgezwollen is.

Rustig bekijken

Als je rustig even wilt kijken, zonder gespartel en de kans op krabben, wikkel het poesje dan (redelijk) strak in een badhanddoek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.