Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lennest

lennest

05-07-2015 om 22:27

Mieren

ik heb een groot mierennest in mijn tuin, half gazon en half onder de bestrating. Hoe krijg ik dat weg, bij voorkeur zonder gif? Kokend water was in ieder geval niet effectief, 4 uur zacht stromend water bood ook geen soelaas, behalve dat op die plek het gras nu perfect groen is, alle merels heerlijk hebben gezwommen en de stenen zijn verzakt!

Angela67

Angela67

05-07-2015 om 22:39

waarom geen gif

en wel kokend water? voor de mieren is dood dood zeg maar, dus het zou wellicht uit milieuoverwegingen zijn?
ik heb nog wel eens iets gelezen van meel strooien omdat ze daar niet overheen zouden durven, maar weet niet wat je daaraan hebt. Want ze zijn er, dus de enige manier om ervan af te komen is doodmaken.
Tenzij je miers spreekt en je ze kunt vragen te vertrekken
gr Angela

Thomas

Thomas

05-07-2015 om 23:16

Wegvliegen?

Zijn het niet van die mieren die ineens wegvliegen? Wij hebben van dat soort beestjes die dus geen mieren zijn waarschijnlijk. Steeds als we denken dat het te erg wordt met die krioelende dingen, vliegen ze ineens weg en vegen we het zand dat ze hebben opgegaven weer in de groeven van de tegels.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-07-2015 om 09:38

zelfrijzend bakmeel

Mijn buurman bestrijdt ze met zelfrijzend bakmeel. Het schijnt dat mieren slecht tegen gist kunnen.

Dito

Dito

06-07-2015 om 11:05

moeilijk

Je terras opnieuw moeten laten leggen is duurder en de rest werkt niet of nauwelijks.
Ook hier nesten, hele terras zakt in, binnen, in garage, het was net een plaag.
Kokend water...kookt dat nog als het diep in de grond aankomt? Buiten dat zijn veel mieren vast niet thuis. Hier helpt het niet
Bloem/bakmeel moeten ze eten en dat doen ze niet allemaal.

Lokdozen lopen ze ook omheen trouwens.
Groot probleem die mieren.

ook gist

Wij gebruiken ook altijd gist (opgelost in een beetje lauw water). Je roeit het nest er niet helemaal mee uit, maar het dunt flink uit. Daarnaast gebruikten wij bij de drempel kaneel (vinden ze niet lekker). Bij de Toko zijn grote (goedkope) zakken te kopen waardoor je er flink op los kan strooien.
Combinatie zorgde ervoor dat ze niet binnen kwamen.

Angela67

Angela67

06-07-2015 om 11:25

maar wat is er nou mis met gif?

zie titel

Rick

Rick

06-07-2015 om 11:46

Gif

Ik zit de mieren nooit dwars tenzij ze naar binnen willen en dan ga ik dus wel tekeer met lokpoeder en mierendozen maar dan dus ook bij de plek waar ze het huis in komen. Twee weken geleden nog een mierenplaag in de hal en met 1 doos was het over.

gif is slecht voor bijen

dus gif strooien/spuiten zou ik niet doen.

Het zal wel suf van me zijn, maar wat is er erg aan een mierennest buiten? Zolang ze het huis niet binnenwandelen, mogen beestjes van mij buiten leven.

bakingsoda

Het amerikaanse goedje dus, en geen bakpoeder. Ik strooi het op t nest. Bij mij waren ze binnen een uur weg.

Dito

Dito

10-07-2015 om 17:53

Bromvlieg

Ze ondergraven je terras en dat kan een dure grap zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.