Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verf op keukenmuur

Over twee weken komt in ons nieuwe huis de keuken. Muren worden volgende week glad gestuckt. Daarna kan ik de muren gaan doen. Wat raden jullie aan en wat zeker niet?
Het is een witte hoogglans keuken met donker blad. Het is een L-keuken. De lange wand is 4.5 meter lang. Aan het einde zitten daar twee hoge kasten. Verder op op de muur zitten nog twee klepkasten van 90 cm. De korte wand (275) komt ook de afzuigkap boven. Het werkblad loopt 25 cm door tegen de wand aan. Achter de kookplaat tot boven aan toe.
Het moet makkelijk af te nemen zijn.
Kleur zal blauwgrijs worden. Maar welke verf moet ik hebben??

Arum

Arum

01-08-2015 om 21:48

heel afhankelijk van je eigen smaak

natuurlijk. Wij hebben Marrakesh blauw van flexa op de muren, witte keukenkastjes en een donker blad. Wij zijn er heel blij mee maar ik hou dan ook van uitgesproken kleuren. Zelf zou ik niet snel kiezen voor geel of rood maar een vriendin had een roze keuken in haar studententijd. En dat stond -toen- ook wel heel apart. Misschien leuker als je student bent.

Als de keuken over moet, zou ik mijn voorkeur gaan naar deze blauw, Bali accentgroen, diepzeegroen of meer een fluwelen kleur richting met een blauw dat richting paars en grijs gaat, .

Wat je ook kiest, kies schrobvast anders moet je kiezen tussen spetters laten zitten of vage vegen op je muren.

Taksi

Taksi

01-08-2015 om 22:25

Ik ben erg tevreden over het merk Flexa. Dekt goed, groot kleurenpalet en op verf in een keuken zou ik niet besparen, dat moet tegen een stootje kunnen.

mijk

mijk

01-08-2015 om 22:30

stucwerk moet echt flink drogen

Heb je vast ingepland maar ik heb me er laatst erg op verkeken dus voor het geval dat flexa vind ik ook topverf en even goed de bouwmarktfolders in de gaten houden scheelt al snel veel.

Veel plezier,

Mijk

Ciska22

Ciska22

02-08-2015 om 16:47 Topicstarter

Gaat niet om kleur maar om soort verf

Normaal doe je op de muren sauce maar is dat gewoon afneembaar dan? Houden we de muren glad (ze worden glad gestuckt) of moet er een korreltje door?

Arum

Arum

02-08-2015 om 20:22

Korreltje

Het is wel zonde om op mooi glad gestuukte muren nog verf te smeren met een korreltje. Als het je niet bevalt, krijg je het ook niet meer weg zo snel. Gewone verf is niet schrobvast, daar moet je echt om vragen. Als je muren toch gestuukt zijn, zou ik voor kwaliteit gaan want je blijft het vooral op gladde muren zien als je slechte verf gebruikt.

mijk

mijk

02-08-2015 om 23:34

wij hebben flexa creations mat

En dat sop ik heel gemakkelijk. Met een korreltje lijkt me niks voor de keuken krijg je nooit meer schoon. Zonde van je mooie gladde stucwerk...

Mijk

Taksi

Taksi

03-08-2015 om 09:49

geen korrel

Met glad zie je wel oneffenheden bij het opbrengen als dat niet zorgvuldig is aangebracht, maar als de spinazie of lasagne om je oren vliegt tijdens koken, vervloek je de dag dat je structuurverf hebt aangebracht.

mari39

mari39

04-08-2015 om 11:25

toevallig

hebben wij laatst een nieuwe keuken waarbij de muur boven wasbak opnieuw gedaan moest worden. er zaten eerst tegeltjes. Onze keuken is leemkleur en zwart aanrechtblad. Wij hebben die muur glad laten stuccen en ral9010 laten verven, als de rest van houtwerk en muren. Ik zou aanraden om het glad te laten stuccen en na de verf er een transparante afneembare laag op te verven. Dat maakt echt heel goed schoon! Er spat hier nog wel eens sap tegen de muur en dat haal ik met een doekje zo weg. Verder moet stucwerk echt goed drogen, voor je verft. Anders krijg je barsten. Wij hebben laten stuccen in een hele warme week, en toch duurde het nog 5 dagen voor het goed droog was. Onze schilder wilde ook niet eerder gaan verven voor het goed droog was.

mari39

mari39

04-08-2015 om 11:26

oh ja

dus geen structuurverf, maar gladde verf.

hoogglans wit

Zelf heb ik ook recent een keuken gekocht in dezelfde stijl. Mijn muren maak ik wit en zal tegelstrips plaatsen. Dat kan ook heel mooi zijn. Zoek maar is op google naar een aantal voorbeelden.

hoogglans wit

Zelf heb ik ook recent een keuken gekocht in dezelfde stijl. Mijn muren maak ik wit en zal tegelstrips plaatsen. Dat kan ook heel mooi zijn. Zoek maar is op google naar een aantal voorbeelden.

Christel

Christel

05-08-2015 om 11:45

Behang met iets eroverheen

Ik wilde geen tegels of zo iets dus hebben we de muur achter het blad behangen. Daarna is daar iets van lak overgegaan, ik weet niet meer precies welke, maar we zijn naar zo'n piepklein, zeer goed bekend staand dorpswinkeltje geweest met alleen verf en behang. Daar begrepen ze precies wat ik bedoelde: een lak die mijn behangen achterwand spekglad maakt dus makkelijk afneembaar. Twee lagen zijn er op gegaan, je ziet er niets van, maar het werkt als een tierelier.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.