Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

40er

40er

28-05-2016 om 23:02

vraag aan de quilters onder ons

Hebben jullie tips voor sites, boeken of YouTube kanaal waarin het quilten eenvoudig word uitgelegd? Ik zoek iets eenvoudigs om mee te nemen met vakantie. En echt eenvoudig, want ik heb nog nooit gequilt
Bedoeling is dat er lapjes en naald en draad mee gaan, dus geen naaimachine.

Iemand tips? Google is nog niet echt mijn vrien daarin!

Christel

Christel

28-05-2016 om 23:19

Hard roepen

naar Dorry, dat is een professional!

Ik heb zelf ooit een knijpertas gequilt, ik ben gewoon begonnen met een boek uit de bieb. Er bestaat een quiltbijbel, misschien is dat wat. Een haakbijbel en breibijbel staan bij mij in de kast en die zijn erg leuk (als je er van houdt).

Je leert t pas echt

Je leert t pas echt bij n workshop of cursus. Ik heb al jaren n winkel in t zuiden (overloon), maar ik weet niet of dat mogelijk is. Ik heb gezocht naar youtube tutorials voor bijv. Hexagons. Maar als ik eerlijk ben vind ik ze vooral n verkoopverhaaltje voor hulpmiddeltjes die niet nodig hebt! Ik wil je graag helpen dus je mag langskomen als je wil of ik laat het via skype zien. Anders is t basisboek Patchwork van Karin Pieterse wat? In elke bieb wel te krijgen. Woensdag aanstaande heb ik een bee: dan mag je binnenlopen en aan eigen werk werken en help ik je.
Je hebt lapjes naald en draad nodig. En dik papier of malletjes plastic. N schaartje. That's it. De rest kan altijd nog....
Laat je weten waar ik je mee van dienst kan zijn?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-05-2016 om 12:32

Dat is echt alles Dorry?

Doe je quilten met de hand? Dus niet op de naaimachine?

Goh ik geloof dat ik toe ben aan een nieuwe hobby....

40er

40er

29-05-2016 om 12:51

Dorry

Ben al langer aan het kijken naar een workshop, maar vind nooit het juiste, of ik kan niet op die dag....
Zoek hier in mijn omgeving, zuiden is echt te ver voor mij. Tips voor oost Nederland?
Heb nou net een tutorial gevonden van het ramenlappen van supergoof, eens kijken of ik daar mee aan de slag kan.

Naaimachine hoeft niet

Je kunt de naaimachine ook gebruiken maar dat hoeft echt niet. Met de hand kun je overal doen en is gewoon makkelijker! Ik doe beide. En elk heeft voor en nadelen. Maar je bent welkom Ginny. Maar dat had ik al eens eerder gezegd he

40er

Supergoof geeft regelmatig les bij mij. Ze staat bij mij op t lesprogramma.....

Thursday Next

Thursday Next

29-05-2016 om 12:59

Dat zou kunnen

Dat youtube filmpje kan maar n hoop hoeft niet. T kan zo simpel!! Rolsnijmes kan maar schaar ook. Hexje vastplakken kan maar hoeft niet. Liniaal gebruik ik nooit bij hexjes etc etc. N beginner wil simpel en snel aan de slag!

40er

40er

29-05-2016 om 16:23

Dorry

Overloon is me te ver weg, sorry!
En ik ben natuurlijk weer veel te ongeduldig, ik wil het gisteren al kunnen hè. Zal eens kijken voor het najaar, hier in de buurt

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-05-2016 om 16:26

Klopt Dorry

Drempeltje is alweer een beetje lager.

Ik zet het op mijn wensenlijstje.

40er

Ik wil je via skype graag helpen?

40er

40er

30-05-2016 om 17:43

lief!

Dorry, heel lief van je! Ik ga komende week thuis eens aan het prutsen en lukt het niet dan trek ik aan de bel.

Thursday Next

Thursday Next

27-09-2016 om 20:41

nog een vraag

Wij zijn ook aan de slag gegaan, hebben nu een heleboel blokken zoals deze:
https://materialgirlquilts.files.wordpress.com/2014/06/photo-200.jpg?w=850
Alleen met meer kleurtjes.
Die moeten we dan aan elkaar maken, eerst lange repen en die weer aan elkaar.
En dan?
Vulling en stof erachter, en hoe kan ik het dan het beste doorstikken? Op filmpjes zie ik ze met een bijzondere vingerhoed, is dat handig?
En volgens mij met een iets langere naainaald (die heb ik wel) en handgaren.
Is het handig om alles alleen op de naden van de blokken te quilten? Ik heb dat nog nooit gedaan en wildus niet te moeilijk.
Oh ik doe alles met de hand.

Ik ga je helpen!!!

Thursday , ik heb je jaren terug ontmoet op een meeting. Ik ga je helpen en gezien de afstand wil ik dat best doen via skype of email of Facebook. T is een techniek die je je eigen moet maken maar iedereen kan t leren. Forumbeheer heeft mn adres. ( of je googelt me ff )

Oei was wel kort door de bocht

Thursday next; ik zie net dat mijn reactie wel kort door de bocht is. En dat ik al eerder dit heb geroepenbaar 40er en twijfelvuur vJe bent met het stikken van de lapjes op de goede weg. Daarna komt er een quiltvulling onder. Hobbs is het fijnste wat er is. Verkrijgbaar in een quiltwinkel. En een grote lap voor de achterkant. Deze drie lagen bevestig je eerst met 505 lijmspray op elkaar en dan komt het quilten, t doorstikken, zelf. En ja dat gaat met n vingerhoed. Anders steek je echt je vingers stuk. Been there, done that. En je quilt met n kort klein naaldje: between (zo heten die naaldjes) en echt quiltgaren. Dat is gewaxed of 'glazen'. Je moet onzichtbaar aan en afhechten door t knoopje door de lagen te trekken en t in de vulling blijft hangen. Vouw de stof zodat je de naald kleine steekjes kunt maken door alle lagen heen. Kleine steekjes maken is moeilijk, t doel moet eerst ' gelijke steekjes maken ' zijn. Ik quilt t liefste dwars door de lapjes heen ipv langs de naden. Dus een vierkant krijgt een kruis in quiltsteekjes.
Als je echt denkt van 'hellluuuuup' kom dan een keer bij me langs.

Christel

Christel

28-09-2016 om 09:15

Quiltmeeting?

Goed plan!

Thursday Next

Thursday Next

28-09-2016 om 09:39

dank je Dorry!

Nu op mijn werk dus even een korte reactie.
Ik ga even kijken of het lukt, anders hoor je het wel! Quiltmeeting lijkt me leuk, ik krijg helemaal de smaak te pakken nu.
En ik snap wat je zei over verkooppraatjes voor hulpmiddelen. Een filmpje dat ik zag van 8 minuten besteedde de eerste 5 minuten aan de draaddoorsteker, vingerhoed, lamp en quiltlring (die is toch ook niet nodig?).
Ik heb wel een rolmes gekocht, kan ook zonder maar voor al die rechte lapjes is hij wel fijn! Snijmat en stevige snij-lineaal had ik al.

wat je nodig hebt

Wat je nodig hebt ligt ook n beetje aan jezelf. Vingerhoed en naalddoortrekker en goed garen zijn voor mij ECHT nodig. Ik krijg anders die 8 steekjes op mn naald echt niet meer door de stof getrokken. Maar ik quilt dan ook al 23 jaar he.....
Een goede lamp helpt ook, daglicht is t beste. Dus OF overdag quilten, of een daglichtlamp. Ik heb t in t begin ook eenvoudig gehouden. En t komt vooral op vaardigheid aan.

Een quiltmeeting vind ik een onwijs leuk plan! Dan laat ik vooral de rest het voortouw nemen, want t is al de hele week mijn vak en t moet geen Dorry-show worden hahaha. Succes Thursday!

40er

40er

28-09-2016 om 17:02

Grappig

Draadje komt weer naar boven en ik ben er nog niet veel verder mee..... chronisch tijdgebrek geloof ik!

(Dorry show lijkt me wel leuk hoor, heb Jean eens gezien op de handwerk beurs in Zwolle )

Oei

Ik moet je dus kennen 40er? Alhoewel, er komen zooooveeeel mensen op die beurs! Ik vind kletsen met klanten trouwens net zo leuk als t quilten zelf. Wist je trouwens dat ik n trunkshow geef? Een soort presentatie. En dan van mijn collectie antieke quilts. Heb al 28 mensen die komen. Waaaaaahhhhh!!! Dat is dus echt een Dorry show haha.

40er

40er

28-09-2016 om 18:26

Dorry

Ga je ook op tournee? Misschien kom ik dan wel een keer kijken als je in de buurt bent!

Deed ik ooit

Jaren terug toen ik nog geen winkel had, gaf ik overal in t land les. Nu heb ik n eigen locatie. Je staat verstelt hoe ver klanten en cursisten rijden om bij mij te komen. Laatst bij de open dag iemand die 2 1/2 uur had gereden, en dus ook weer terug moest!

Ooit een tijd gequilt en wil het nu weer oppakken

Ooit een tijd gequilt en wil het nu weer oppakken

28-09-2016 om 22:08

Quiltmeeting

Een quiltmeeting lijkt mij een briljant plan. Gaan we met een paar mensen van het forum naar Dorry met die quilts waar we niet mee verder komen of om een techniek te leren die je nog niet (goed) kent. En ook met wat al (bijna) af is. Houden we een Show en tell.

Ik ben al tijden van plan om eens naar Dorry te gaan maar het komt er eigenlijk nooit van dus dit zou een mooie gelegenheid zijn.
Als Dorry hier ook zin in heeft tenminste In dat geval zou je eens kunnen nadenken over de kosten van zo'n dag en wanneer dat zou kunnen. En dan kan iedereen jou mailen, lijkt mij het handigste.

En voor de verre reizigers, die kunnen misschien carpoolen, bij het treinstation opgepikt worden of een kamer delen in een B&B. Heb je meteen een korte vakantie

Als dit zou lukken zou ik het erg leuk vinden in ieder geval

Kei leuk

Ik zou dat echt heel leuk vinden. Hoef er ook echt niks voor te hebben. Zet thee en koffie en als je iets wil bakken en meebrengen is dat al super!! B&b om de hoek en soms zelfs bij mij

Eske

Eske

29-09-2016 om 23:16

Ben ook net begonnen

Met een quiltcursus, heb een les gehad.
Ik blijf dit draadje even volgen--

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.