Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

28-03-2015 om 10:34

vraagje over omvallende glazen in de vaatwasser

zoals de titel al zegt, wie weet er een simpele oplossing om te voorkomen dat mijn longdrink glazen steeds omvallen in de vaatwasser. Er zijn er al zoveel gebroken, met alle gevolgen van dien (glas in de vaatwasser, glas in mijn vinger enz) steeds als ik het rek weer inschuif lijken die glazen wel weer om te vallen, in mijn vorige vaatwasser had ik lange pennen waar ik ze op kon zetten maar de pennen van deze lijken wel korter...wie heeft hier een simpele oplossing voor en dan bedoel ik niet de glazen op de hand afwassen...

Barvaux

Barvaux

28-03-2015 om 11:12

tja

vastzetten met een pan, snijplank of iets dergelijks.

Suze

Suze

28-03-2015 om 11:54

Strak tussen andere glazen en kommen in. Dan kunnen ze niet omvallen.

Of op de plaats van de borden. Die zijn gewoonlijk ook gescheiden door lange pennen, in plaats van dat je er borden tussen zet, zet je er glazen op.

En misschien kan je wel een los rekje kopen met opstaande pennetjes om die dingen op te zetten, bij mijn vaatwasser zat geloof ik zo iets. Maar mijn vaatwasser zit gewoonlijk zo vol dat er bijna niks om kan vallen.

Groeten,

Temet

Verkeerde plek?

Lange pinnen zitten bij mij alleen in de onderste korf, niet in de bovenste waar glazen en bekers ingaan. Pak je de vaatwasser misschien verkeerd in?

Monique D*

Monique D*

28-03-2015 om 23:08

Longdrinkglazen

Op een gedeelte van het bovenste rek helemaal links in mijn vaatwasser kan ik makkelijk een rij lange glazen of longdrinkglazen plaatsen. Het loopt schuin af en de glazen steunen tegen lange punten die op een soort hek lijken. Hopelijk heb ik het goed omschreven. De glazen kunnen niet omvallen.

Heeft jouw rek zoiets niet? Anders kan je de vaatwasser zo volladen dat ze ingeklemd tussen andere spullen zitten, zodat ze niet omvallen, wat de anderen hadden geadviseerd.

Als er toch al zoveel stuk zijn....

Andere glazen kopen. Die fijner in de vaatwasser passen. Klaar!

Ingrid

Inderdaad andere glazen

Glazen die helemaal recht zijn kunnen makkelijk omvallen, glazen die aan de opening breder zijn dan de bodem blijven wel staan.

skik

onderste korf

Inderdaad zitten de lange pennen alleen in de onderste korf, maar daar krijgen mijn glazen niks van.

Groeten,

Temet

Moni

Moni

29-03-2015 om 21:51

Helemaal eens met IngridT

Weg met die glazen, dan is je ergernis ook weg.
Wie heeft trouwens verzonnen dat we longdrinkglazen nodig hebben? Die zijn bedoeld voor longdrinks, niet voor dagelijks gebruik.

goed voor de lijn

Voor wie op de lijn let zijn longdrinkglazen ook handig omdat je dan minder drinkt dan met korte brede glazen. Lijkt kolder, is het niet.

Zie hier: http://foodpsychology.cornell.edu/op/glassshape

(die Wansink heeft trouwens een flinke reputatie op het gebied van dit soort onderzoek, googlen op zijn naam levert vermoedelijk nog meer leuke wetenswaardigheden op)

Groeten,

Temet

Lijn?

Lekker water drinken als je aan de lijn bent, dan maakt het soort glas niet uit.

skik

Dendy Pearson

Dendy Pearson

31-03-2015 om 08:51

idd

Andere glazen kopen. Dan is je ergenis weg. Als je dan een keer wel zo'n glas gebruikt kan je m gewoon onder de kraan afwassen.

In onze vorige vaatwasser pasten onze grote borden niet. Dus ik stond iedere avond borden te wassen. Toen heb ik ook kleinere gekocht. En toen ik voor een nieuwe vaatwasser ging kijken heb ik een groot bord meegenomen om te passen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.