Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zoeker

Zoeker

14-02-2016 om 12:28

Wat voor hond willen we? Hoe is jullie hond?

Wij willen graag een hond. Al jaren zeg ik dat ik een hond wil als we de ruimte in en om huis hebben. Dat hebben we nu maar weten niet zo goed wat we willen aan een hond.
Dit is wat we graag willen: hond komt in huis niet in een kennel, hond moet waaks zijn maar niet al te waaks want in verband met ons bedrijf aan huis loopt en rijdt er in de nacht wel personeel om ons huis heen. Hond moet dus wel te trainen zijn wanneer hij aan mag slaan. Mag een middelgrote tot grote hond zijn.
Reu of teef weten we eigenlijk ook nog niet. Ik ben het meeste thuis en ik zal de baas zijn en op cursus gaan met de hond. Uitlaten een paar keer per dag een blokje om, hond kan ook op erf als het te leren is dat hij niet de weg opgaat.
Wie herkent zijn hond hierin??


40er

40er

14-02-2016 om 13:54

een hond

Je kunt een gemiddelde hond best veel leren. Maar daar gaat tijd in zitten. Consequent zijn en er veel tijd aan besteden.
Ik zou een middelgroot exemplaar uitkiezen. Groot genoeg om angst aan te jagen bij ongewenste bezoekers en niet te groot om thuis te hebben.
Rassen noemen vind ik lastig. Ben zelf fan van terriërs en doggen, en minder van retrievers ed.
maar ik weet net te weinig van alle karakters.

Labbie

Labbie

14-02-2016 om 14:09

Misschien een labradoedel?

Wij hebben labradors gehad en wat ik daar goud aan vond is hoe toegewijd en trainbaar ze zijn. En lief voor kinderen. Een labradoedel schijnt net zo trainbaar te zijn maar slimmer en pittiger dankzij het poedel gedeelte. Wellicht is dat wat?

vlinder72

vlinder72

14-02-2016 om 14:13

newfoundlander

Ik was pas op een erf waar twee Newfoundlanders rondliepen. Waaks. Maar ook heel lief voor de kinderen. En imposant genoeg om echt mensen af te schrikken.

Anna

Anna

14-02-2016 om 14:14

Spaanse waterhond

Ik ben helemaal verliefd geworden op deze hond , wij overwegen ook een hond te nemen en kregen dit advies. Echt zulke leuke honden, Google maar eens : )
Anna

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-02-2016 om 15:12

Lhasa Apso

Wij zijn verliefd op de Lhasa Apso. Waaks, ze schreeuwen bij onraad. Beetje lui, je hoeft er geen uren mee uit. En niet in de mode, dus een gezond ras. En door hun formaat ook makkelijk te parkeren bij een ander als je een dagje weg wil.

Enige nadeel kan zijn dat ze langharig zijn. Wij vinden dat mooi en nemen de losse haren overal voor lief. Maar je kunt ze ook gewoon geregeld naar de kapper doen.

Anna

Klinkt als een leuke hond maar past niet bij ons denk ik. Ik wil namelijk een hond wel duidelijk kunnen africhten en lees dat deze honden er niet van houden om gedrild te worden. En ze zijn zeer gevoelig voor harde geluiden, dat wordt het ook niet...

Dendy

Deze hond is echt te klein. Moet minimaal middelgroot zijn...

Vlinder

Tja een newfoundlander is ook wel heel erg leuk. Lange haren heeft in eerste instantie niet mijn voorkeur maar komt in het rijtje!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-02-2016 om 15:32

Ciska

Aangezien je het had over een paar keer per dag een blokje om ging ik er vanuit dat je niet zo'n grote wilde. Er zijn maar weinig honden die genoeg hebben aan een tuin of een blokje om.
Het lijkt me een goed idee als je op zoek gaat naar een lui ras

Wij hebben een Engelse cocker spaniël

Al heel lang in onze familie.
Dit is onze derde.
Ze worden redelijk oud 12 - 16 jaar.
Onze is Black and Tan.
Soms tamelijk eigenwijs.
Is goed trainbaar en ook waaks.
Niet direct een allemansvriend.
Heel lief voor de kids.
Hebben toen ook gekeken voor een slagje groter.
English of welsh springer spaniël.
1 x per dag en lekker eind lopen en verder twee keer een kort rondje vindt onze Mars prima.
Gr rymcke

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-02-2016 om 15:46

Google

Al googlelend kwam ik op de Basset hound, de duitse dog of idd de newfoundlander.

Jaina

Jaina

14-02-2016 om 15:48

Wandelen

Een paar keer per dag een blokje om is voor bijna alle honden hrpot if klein veel te weinig. Je zal met een volwassen hond verdeeld over de daf
dag gemiddeld 2 uur moeten lopen. Als je niet bereid bent om die tijd er in te steken kan je beter geen hond nemen, welk ras dan ook.

40er

40er

14-02-2016 om 16:07

luie hond

Bordeaux dog

Neem in elk geval geen beagle, die zijn nog eigenwijzer dan onze jacks met elkaar!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-02-2016 om 16:12

Mwah Jaina

Er zijn echt hondenrassen die niet gediend zijn van een fikse wandeling. Het is wel belangrijk om bij de aanschaf van een hond hiernaar te kijken.

Niet de weg op.

Als er overdag bedrijvigheid is op jullie terrein en er risico is dat hij de weg op loopt zal je daar ook een oplossing voor moeten zoeken. De hond kan nog zo goed getraind zijn, als hij toch de weg op gaat en een ongeluk veroorzaakt, heb je een probleem.
Een hond van ons is ooit de weg over gerend omdat hij een gezinslid zag, pure liefde. Dat krijg je er niet 100 %uitgetraind, het is een roedeldier.
Een dier is niet maakbaar zodat hij aan al je eisen voldoet, niet erg, maar het is goed om je dat te realiseren.

Jaina

Jaina

14-02-2016 om 16:21

Dendy

Enkele rassen vast maar echt natuurlijk is dat niet. Er zijn inderdaad enkele rassen die fysiek mindet kunnen maar if je daar nou blij mee moet zijn... overigens vind ik 2 uur per dag redelijk bescheiden. De meeste honden hebben nou eenmaal veel energie en zouden best nog meer willen wn kunnen lopen. Natuurlijk nemen ze genoegen met minder. Ze hebben immers geen keuze.

Basset Hound?

Of als je wat impossanter wilt een Engelse Mastiff?

heb je al eerder een hond gehad?

Wordt dit julie eerste hond? Welk ras geschikt is is ook afhankelijk van je opvoedervaring met honden.
Zodanig opvoeden dat hij alleen aanslaat als jij dat wilt, lijkt me erg moeilijk. Tegen rondrijdend personeel niet blaffen en tegen rondrijdende vreemden wel? Hoe wou je dat aanleren?
Zelf vind ik bouviers en ridgebacks erg leuk.
Maar een paar keer per dag een blokje om is dan inderdaad niet genoeg.

Fiorucci

Fiorucci

14-02-2016 om 16:54

Maar...

Hoe wil je een hond trainen wanneer hij mag aanslaan?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-02-2016 om 17:06

Onmogelijk

Ik denk niet dat je dat een hond kan leren. Wel dattie stopt met blaffen als jij dat zegt.

40er

40er

14-02-2016 om 17:14

fiorucci

Dat kun je misschien niet trainen. Ad andere kant, als de buren's nachts (of overdag) terug komen, auto onder de carport zetten blijven ze hier nu rustig slapen. Zet iemand anders daar de auto neer is het blaffen. Lopen ze buiten, niks ad hand, lopen er anderen blaffen ze.
Niet getraind...

Kaaskopje

Kaaskopje

14-02-2016 om 17:18

Niet over een nacht ijs gaan

Een ridgeback lijkt mij ook een leuke hond, maar ze hebben een karakter die bij je moet passen. Waken kunnen ze, want daar zijn ze min of meer voor 'gemaakt'. Mijn ouders hadden er een (en ik dus ook, maar dat weet ik niet meer) in Zuid Afrika en die nam zijn taak erg serieus. Wij hebben zelf een grote keeshond gehad. Mooie honden, maar zo waaks dat het bij ons niet werkte. Misser dus.

Wat dacht je van een boxer? Gezinshond, maar wel een stoer voorkomen.

Bernese Mountain Dog

Een vriendin van mij heeft net een Bernese (geen idee hoe dat in het Nederlands heet) en het is een grote hond en heel makkelijk en lief. Hij mag niet te lang lopen omdat hij zo groot en zwaar is. Wordt alleen niet heel oud, een jaar of 8-9 geloof ik? En een vreselijk dikke vacht ook.

Fiorucci

Fiorucci

14-02-2016 om 17:39

40er

Nou precies, dat is dus mazzel, mijn honden blaffen altijd wel, je weet maar nooit...

wij hadden ook een berner sennen

die liep echt niet graag lang Waaks maar lui, lag graag erg veel buiten als er wat te doen was, kijken naar wat er gebeurde. Binnen was t meer een vloerkleed....
Nu hebben we een jachthond, maar die waakt heel erg. Voor bij ons niet erg omdat we aand e dijk wonen vind ik dat wel prettig maar bij jullie neit echt fijn denk ik. Wil ook veel lopen.

Wat denk je van een herder? Zijn wel goed te trainen?

Kaaskopje

Kaaskopje

14-02-2016 om 18:44

Hele grote honden

hoeven ook niet persé heel lang te lopen. Een Ierse Wolfshond bijvoorbeeld, sukkelt ook meer dan dat er een lekker tempo in zit. Mijn jongste hond is helemaal verliefd op een Ierse Wolfshond uit de wijk. Dus als een hond redelijk veel vrijheid kan krijgen door een groter erf, kan dat al veel beweging opleveren.

Lillian, ik ben er niet zo voor om een bij de hond horende vacht af te scheren, maar ik ken een Berner Sennenhond waarvan de vacht dus wel afgehaald is en het was gewoon een metamorfose in alle opzichten. Ik vond hem prachtig met die korte haren, maar hij was ook veel energieker. Hij dartelde zo enthousiast over het veld als ik nog geen Berner Sennenhond had zien dartelen. Het zette mij wel aan het denken of zo'n vacht altijd maar in het voordeel van de hond zelf is.

Nu we het over 'sennenhonden' hebben... de kleine variant lijkt mij ook erg leuk. De Entlebücher sennenhond. Als wij voor een rashond zouden zijn gegaan, zou dit ras zeker op het interesselijstje gekomen zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-02-2016 om 18:49

Fiorucci

Mijn dochters vinden onze blaffers niet zo fijn. Vooral de oudste blaft bij ieder wissewasje, dus ook middenin de nacht, en dat is wel eens lastig. Ik haal er ook wel een zeker gevoel van veiligheid uit, maar de oudste, die altijd al wat angstig was bij het idee dat er inbrekers kunnen komen, haalt uit dat blaffen ook 'hij blaft niet voor niets, dus oh griezel dan was er dus vast iemand al in onze tuin!'.

Wij hebben net als jullie twee adoptiehonden, die het als waakhond dus ook prima zouden doen.

Kaaskopje

We hebben zelfs laten kijken of de berner geen hartproblemen had, maar hij was gewoon lui..ook in de winter hahahha.
Tja die vacht, die was dik, dat zeker.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-02-2016 om 19:01

Kaaskopje

Wij hebben ook een ontzettend lelijke vuilnisbak, die als de vacht lang wordt nog lelijker is en ook gaat ruiken. Die scheer ik altijd heel kort en zij wordt dan ook altijd veel energieker. Ik heb bij haar ook altijd het idee dat een korte vacht veel prettiger is.

Een sennenhond hoort misschien eigenlijk hoog in de bergen thuis en hier beneden is het te warm ofzo?

Imogen

Imogen

14-02-2016 om 19:58

Leonberger

een reu, dus lekker groot. Doet waterwerk (reddend zwemmen, zeg maar), is superlief en luistert goed (ook naar de kinderen). Hij loopt wel veel zand naar binnen, maar dat hebben we er wel voor over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.