Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Kinderopvangtoeslag uren aanpassen

Ik heb een paar keer extra opvang gebruikt. Omdat het dan om een eenmalig iets ging heb ik dat niet doorgevoerd, weet ook niet hoe. Dus gewoon uurtje factuurtje betaald. Nu geeft het kdv aan dat ze eind van het jaar een totaaloverzicht sturen zodat je het goed kan doorgeven. Maar hoe doe ik dat? Het totaal aantal uren gedeeld door 12 (12 maanden) en dan een wijziging doorvoeren met begindatum 1 jan 2023 en einddatum 31 dec 2023?

Als je een wijziging doorgeeft in uren, dan geef je dat door per een datum. Moeten de uren dan per 1 januari 2024 weer omlaag, dan moet je dat nieuwe aantal uren doorgeven met als ingangsdatum 1 januari 2024. Je kan geen einddatum aan de uren doorgeven. 

ja, je uren delen door 12. Toeslagen kijkt niet naar wat je per maand gebruikt in de definitieve berekening maar of het op jaarbasis klopt.

Ik geef het totale aantal uren in het voorjaar door, als ik een uitvraag krijg om m’n definitieve uren voor het jaar ervoor door te geven. Sinds dat hele toeslagen-gedoe vragen ze dat volgens mij standaard achteraf nog op. Ik heb - net als jij - elk jaar een paar extra dagen opvang en krijg dan mooi bij de definitieve berekening nog wat (extra) terug bovenop de maandelijkse teruggave.

Als je het nu al wilt doorgeven, moet je het inderdaad gewoon delen door 12. 

Je kunt met terugwerkende kracht de uren per maand van het afgelopen jaar aanpassen. Maand per maand.

Ik pas het altijd aan voor de maand waarin ik die uren heb gebruikt. Op overzicht van onze bso staat aantal uren per maand.

Aviendha

Aviendha

05-12-2023 om 19:56 Topicstarter

Bedankt voor de reacties!! Door dat toeslaggedoe ben ik bang om het fout te doen. Ik wacht even op het overzicht en doe het dan gedeeld door 12 voor 2023, zoals ik in de OP zei. Einddatum doorgeven kan met de Kinderopvangtoeslag app wel. Gelukkig, want voor 2024 heb ik al meerdere wijzigingen doorgevoerd omdat de baby in etappes gaat 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.