|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Borstvoeding tijdens zwangerschap
Onderdeel: Vóór de geboorte
Titel: Borstvoeding tijdens zwangerschap
Berichtnummer: F00103
Datum: 4 augustus 1996
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Ik ben 6 weken zwanger van ons vijfde kindje.
De jongste is nu 17 maanden en krijgt nog borstvoeding ongeveer 2 tot 3 keer per dag.
Hier zou ik graag mee doorgaan tijdens deze nieuwe zwangerschap en ook na de geboorte van de baby.
Zijn er ouders die hier ervaring mee hebben?
Zowel betreffende het voeden tijdens de zwangerschap als het tandemvoeden na de geboorte van de baby.
Alle reacties zijn welkom !
Carine.
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Webbron over tandemvoeden
Berichtnummer: 00103-1
Datum: 19 augustus 1996
Beste Carine,
Ik heb zelf weliswaar (nog) geen ervaring met borstvoeding tijdens zwangerschap, maar als nodig ben ik het ook zeker van plan. De oppas van mijn zoontje Tom (19 maand), heeft in ieder geval haar eerste twee dochters gelijk aan de borst gehad (ze schelen een goed jaar). Tijdens de zwangerschap vond ze het teveel worden, maar na de bevalling is ze verder gegaan met beide meisjes te voeden. Een mogelijk probleem waarvan ik weet is pijnlijke tepels, vooral aan het eind van de zwangerschap.
Mocht je meer willen weten via het WWW: Parent-L is een maillist met verscheidene vrouwen die tijdens zwangerschap borstvoeding geven en daarna tandem voeden. Meer info is te vinden op de Pa... [rest van het bericht ontbreekt - red.]
Bernadette van Zuidam
Titel: webbron in de herhaling
Berichtnummer: F00103-2
Datum: 26 augustus 1996
Beste Carine,
Ik heb zelf weliswaar (nog) geen ervaring met borstvoeding tijdens zwangerschap, maar als nodig ben ik het ook zeker van plan. De oppas van mijn zoontje Tom (19 maand), heeft in ieder geval haar eerste twee dochters gelijk aan de borst gehad (ze schelen een goed jaar). Tijdens de zwangerschap vond ze het teveel worden, maar na de bevalling is ze verder gegaan met beide meisjes te voeden. Een mogelijk probleem waarvan ik weet is pijnlijke tepels, vooral aan het eind van de zwangerschap.
Mocht je meer willen weten via het WWW: Parent-L is een maillist met verscheidene vrouwen die tijdens zwangerschap borstvoeding geven en daarna tandem voeden. Meer info is te vinden op de Pare... [rest ontbreekt - red.]
Bernadette van Zuidam
Titel: borstvoeden tijdens zwangerschap en tandemvoeden
Berichtnummer: F00103-3
Datum: 24 september 1996
De discussielijst parent-l gaat over borstvoeden en langdurig borstvoeden. Er zijn veel vrouwen op deze lijst die voeden tijdens zwangerschap of tandemvoeden. De web-page van parent-l is:
http://www.greatstar.com/lois/parent-l.html
Annelies Bon
Titel: Ik heb hier veel ervaring mee!
Berichtnummer: F00103-4
Datum: 6 oktober 1996
Ik heb door twee zwangerschappen heen borstvoeding gegeven. Wat ik er over gelezen heb geeft aan dat het veilig is, tenzij je erg veel preterm labor hebt en je moet ook goed eten.
Toen Tim geboren was, was Cees 21 maanden. Ik had er erg op gehamerd dat de nieuwe baby ook borstvoeding zou krijgen en dat was geen probleem voor hem. Een paar jaar later werd ik weer zwanger en Cees was nog steeds niet gespeend, dus nu voedde ik zelfs 2 kinderen tijdens die zwangerschap en ik heb dus ook een tijdje 3 kinderen tandem gevoed! Cees heeft een paar weken geleden besloten te stoppen met borstvoeden, dus ik tandem nog maar 2 kinderen nu.
Karen, moeder van Cees (4 jaar), Tim (3 jaar) en Tara (4 maanden)
|