Ouders Online
Archief
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.



Hoe vervoer ik een baby en een peuter tegelijk?


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Hoe vervoer ik een baby en een peuter tegelijk?
Berichtnummer: F00208
Datum: 9 november 1996
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Begin februari '97 verwachten we onze tweede. Onze dochter Jeske is dan 17 maanden en vindt lopen wel leuk maar alleen waar zij heenwil.
Ik wil graag van andere ouders ervaringen lezen met tweelingbuggy's of kinderwagens met twee zitjes achter elkaar. Kun je met zo'n geval nog een winkel of de bus in?
Graag jullie reactie en ervaringen...

karin corjanus.


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: draagzak
Berichtnummer: F00208-1
Datum: 15 november 1996
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Je kunt ook de peuter in een buggy vervoeren en de baby in een draagzak of buikdrager. Voor de baby is dit vast heel fijn, lekker warm tegen moeder of vader. En je blijft redelijk mobiel.

Groetjes, Mariska.


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: babybike, het autozitje dat ook op de fiets kan
Berichtnummer: F00208-2
Datum: 30 november 1996
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

U kunt uw baby'tje achterop de fiets nemen in de baby-bike, vanaf ongeveer de zesde week. De kleuter (tot ca. 3 jaar) kan nog voor in een stuurzitje. Raadpleeg de fietsersbond enfb in Woerden! Die verkopen de Babybike ook.

hans postma


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Babybike - Nog maar eens
Berichtnummer: F00208-3
Datum: 9 december 1996
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Zoals ik al eerder heb betoogd in dit forum (maar dat was lang geleden) is het raadzamer om de Babybike te huren. Het is weliswaar een handige oplossing, maar zeker als men al over een MaxiCosy beschikt is het een -op zijn zachtst gezegd- bespottelijk hoge prijs voor twee stripjes metaal met op strategische plaatsen uitsparingen daarin aangebracht. Maar goed, niet iedereen heeft een las-apparaat....

Bart Burkels.


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Stoeltje op kinderwagen
Berichtnummer: F00208-4
Datum: 10 december 1996
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Mijn kinderen verschillen 22 maanden. Toen de jongste een baby was heb ik een poosje een stoeltje gebruikt dat je bovenop de kinderwagen kon vastmaken. De oudste vond dat wel een mooi plekje om in het rond te kijken, en je bent er redelijk mobiel mee.
Je moet je echter wel realiseren dat je op deze manier een behoorlijk topzwaar vervoermiddel hebt, dat je dus geen seconde kan loslaten. Ik gebruikte het dan ook meestal alleen voor wat langere afstanden, en liet mijn dochter op de korte stukjes en in winkels zelf lopen.

Hilde Niezen


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Tweelingbuggy
Berichtnummer: F00208-5
Datum: 11 december 1996
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ik heb lang na lopen denken over hetzelfde probleem. Mijn dochter is nu 2 jaar oud en in April verwachten we onze tweede. Bij de Prénatal verkopen ze 'stepjes' voor 99 gulden, die je aan de gewone kinderwagen/buggy kunt monteren, waarop de peuter kan staan en alles overzien. Aangezien mijn peuter nogal lui is en graag zit, heb ik besloten een tweelingbuggy aan te schaffen (vanaf $99 op http://www.internetbaby.com).
Een tandem buggy past beter in de bus of winkel, maar is eigenlijk heel ongezellig omdat de kinderen geen echt contact kunnen leggen. Ik ben zeer geinteresseerd in de ervaringen van anderen m.b.t. tweelingbuggy of tandem, voordat ik de koop aanga.

Lisette Waller


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: soms buggy, soms draagzak
Berichtnummer: F00208-6
Datum: 12 december 1996
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Soms gebruik ik de 2-ling buggy voor lange stukken wandelen, boodschappen doen. In de bus onmogelijk, in de tram (mits met hulp of speciale tram) soms te doen. Als ik mijn oudste uit de creche moet halen kan ik niet die hele wagen meenemen. Daarom gebruik ik nu de "baby-bundle", een ideale draagzak. Ik heb nu al vier draagzakken en bij alle 4 kreeg ik last van mijn schouder, maar bij deze (te koop bij de Geboortewinkel A'dam) is dat totaal niet het geval. Blijft wel het probleem als je peuter (peuterpuberteit!) niet wil, een kleine worsteling of bukken weer erg lastig is. Ik bekijk het per situatie dus.

Doris Bartels


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: prijsinfo
Berichtnummer: F00208-7
Datum: 14 december 1996
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Een Babybike kost f.249,--. incl. thuisbezorging.
Voor dat geld heb je een nieuw autozitje PLUS fietsadapter. Normaal gesproken krijg je voor dat geld slechts een autozitje.
Huren kan wel bij Babyrent-vestigingen (Utrecht, Arnhem, Dordrec [bericht plotseling afgebroken - red.]


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Geen zitje graag
Berichtnummer: F00208-8
Datum: 15 december 1996
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hartelijk dank voor de prijsinfo, maar helaas was deze niet volledig. Wat kost het als men alleen de "fietsadapter" (hoe kom je er op :-) wil hebben? Is er inmiddels iets gedaan aan de constructie die er voor zorgt (zorgde?) dat de in de lengterichting lopende strips naar elkaar toe bogen als je het ding op een wat bredere bagagedrager monteerde, waardoor de maxicosy er na verloop van tijd alleen nog met grof geweld tussen te rammen was? Is de lasverbinding vervangen door een deugdelijke geschroefde montage? Natuurlijk had dit alles ook per email gekund, maar een bedrijf dat dit forum gebruikt om te adverteren moet ook niet bang zijn voor minder positieve reacties.... Ik wacht de reacties met grote belangstelling af!
Bart.


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: vele vernieuwingen & stoeltje op buggy kan zelfs mee op de fiets
Berichtnummer: F00208-9
Datum: 25 december 1996
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Het fietsdraagstel voor de oude maxi-cosi (standaard) heeft een binnenmaat van ruim 18 cm. Dat is voldoende voor 98% van de bagagedragers. Zelfs van oma-fietsen. Tegenwoordig is er echter ook een veersysteem. De bagagedrager mag dan nog breder zijn. De lasverbindingen waren al sterk (door TNO getest), maar de constructie is toch nog extra verstevigd. Dikkere dwarsbruggen en TIG-lasjes ipv puntlassen. Het systeem met de oude maxi-cosi is inmiddels opgevolgd door een set met de Perego Traveller, voorzien van draagbeugel en gratis zonneluifeltje.

Baby-autozitjes met een buizen-onderstel kunnen op de meeste buggy's worden geplaatst. Voorwaarts en achterwaarts. Je hebt alleen eenn extra gordel of riem nodig, liefst met een makkelijke kliksluiting, om het vast te zetten. Stabiel tot 15 kg.

Hans.