Ouders Online
Archief
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.



Snoep, suiker, kleurstoffen en opstandigheid


Onderdeel: Algemeen
Titel: snoep, suiker, kleurstoffen en opstandigheid
Berichtnummer: F00267
Datum: 28 december 1996
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ik hoor om me heen steeds meer reacties over kinderen die overgevoelig zijn voor kleur stoffen, suiker, snoep of medicijnen. Mijn dochtertje Wiebke - net 4 - is voor veel dingen 'over'gevoelig, maar ik ben daar pas laat achtergekomen, omdat ik de oorzaak en het gevolg omdraaide. Oftewel, de onhandelbaarheid, slecht luisteren, opstandig etc. was een gevolg van snoep, suiker en kleurstoffen. Althans denk ik, want sinds ze - enkele dagen - niets meer krijgt behalve fruit, brood en warm eten hebben we een engeltje in plaats van een bengeltje. Vandaag constateerde mijn dochtertje zelf dat ze vandaag nog niet op de gang of haar kamer was geweest - straf - en ze vroeg vervolgens of dat kwam omdat ze geen snoep meer kreeg. Er zijn er vast onder jullie die onze opluch ting zullen begrijpen dat het niet aan onze 728 methodes van straffen en belonen lag, maar gewoon aan rommel in het eten.

Peter Baars.


Onderdeel: Algemeen
Titel: absoluut geen suiker voor erik
Berichtnummer: F00267-1
Datum: 12 januari 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Beste Peter, T en ik hebben best behoefte om hierover ervaringen uit te wisselen. (rechtstreeks e-.mail?) Onze Erik (7) kan niet tegen suiker en well. andere toevoeg. wij kwamen daar laat achter, maar nu gaat het goed. Frappant is het verschil in gedrag. Wij geven hem alleen het nodige te eten en echt, een liever ventje is er niet. Na een dropje om hem te troosten of zo, verandert hij in een onhandelbaar en aggressief krachtpatsertje waar je echt geen raad mee weet. Hij is blond, blauwogig, denkertje en kan zichzelf uitstekend vermaken. Praat in/met zichzelf. gr R+T


Onderdeel: Algemeen
Titel: succes
Berichtnummer: F00267-2
Datum: 7 februari 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Een zogenaamd additieven vrij dieet is heel zwaar voor een kind om vol te houden. Daarom is het goed om zeker te weten wat de boosdoener is. Hier kom je helaas alleen maar achter door het nog een keer te proberen. Als het probleemgedrag dan terugkomt is het duidelijk. Een allergie-diëtiste kan veel steun geven in geval van een dieet. Vraag er eens naar bij de kruisvereniging. Een trommeltje met toegestane lekkernijen op school is een must, als er een feestje is. Heel veel succes gewenst. Dit wordt zeker niet gemakkelijk, maar het is de moeite waard.

Brigit van Loon, moeder van een allergisch kind.


Onderdeel: Algemeen
Titel: Bio-resonantie helpt (eigen ervaring)
Berichtnummer: F00267-3
Datum: 9 februari 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Als je onze oudste zoon van 10 jaar een paar rode 'fire'-ballen geeft is hij binnen een uur agressief. Hij wordt nu behandeld middels bioresonantie. Zelf ben ik ook hierdoor van vele allergische reacties afgekomen.
Voor meer info: stuur even een mailtje.

Lex van der Heijden


Onderdeel: Algemeen
Titel: allergische reacties bij baby van 5 mnd.
Berichtnummer: F00267-4
Datum: 19 april 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ons zoontje heeft diverse allergien oa van koemelk,bloeiende bomen en planten,huisstof,huisdieren ed Wij hebben gehoord over bio resonantie maar weten niet precies wat het allemaal inhoud en of het toepasbaar is op een baby van 5 maanden. Misschien kunnen jullie ons meer vertellen hier over, de kosten ,eventueel hulp van ziekenfonds en natuurlijk of het inderdaad het gewenste resultaat levert.

bvd. Rob en Jacqueline Adelaar


Onderdeel: Algemeen
Titel: Haribo
Berichtnummer: F00267-5
Datum: 1 juni 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Mij is opgevallen, dat mijn dochtertje Ravi (3 jaar) met vrijwel alle snoep beheerst omgaat. Maar als het om snoep van het merk Haribo gaat, verandert ze in een dreinend, zeurderig kind. Het is niet leuk, en wat mij betreft krijgt ze het ook niet meer, hoewel dat soms nog niet zo eenvou- dig is.
Ik zou er wel meer over te weten willen komen.

Edvard Schouten


Onderdeel: Algemeen
Titel: Wat is bioresonantie
Berichtnummer: F00267-6
Datum: 10 juni 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Voor hele andere klachten dan uw oudste kind of allergie krijg ik aankomende woensdag een behandeling middels bioresonantie. Ik vroeg mij af of u informatie voor mij heeft over de (bij-)werking van de behandeling of waar ik deze informatie kan krijgen (naast de mij behandelende arts).

Ik zie uit naar uw reaktie,
Nathalie van Hooff


Onderdeel: Algemeen
Titel: Wat is Bio-resonantie
Berichtnummer: F00267-7
Datum: 14 juni 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

MIjn zoon Quinn (nu 10 mnd.) heeft sinds zijn derde maand een allergie. Wij weten niet waar hij allergisch voor is.
Momenteel alles ongeveer geprobeerd. Misschien is BIO-resonantie iets?
Gaarne meer info over dit onderwerp.

BVD Wendy


Onderdeel: Algemeen
Titel: Succes met dieet
Berichtnummer: F00267-8
Datum: 4 augustus 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ook onze dochter Anna-Jorien (nu vier jaar) bleek na diverse -zeer pijnlijke- middenoorontstekingen en andere aandoeningen (o.a. altijd verkouden, altijd boos en onrustig, slecht slapen) allergisch voor onder meer suiker.

Hoewel de KNO arts ons verzekerde dat buisjes ('mamma, ik kan de liedjes op de crèche niet meer goed horen'), keel- en neusamandelen knippen, en holtes uitspuiten, het gewenste effect zou hebben, dachten wij dat er toch een andere manier zou moeten zijn. Ook al naar aanleiding van verhalen van andere ouders. De buisjes hebben we wel laten zetten, maar verder zijn we niet gegaan.

Ons eerste bezoek aan een natuurgeneeskundig therapeute (o.a. kynesiologie, homeopathie, bach-remedies) had direct resultaat. We zijn op haar aanraden direct begonnen met een vrij streng dieet (o.a. geen suiker, koemelk, tarwe, chocola en citrusvruchten). Daarnaast kreeg ze ook de nodige homepathische ondersteuning. Binnen vier dagen was ze er weer; het lieve en vrolijke meisje met een sterke wil.

We volgen het dieet nu ruim een jaar en ze is niet meer ziek geweest. We zijn grotendeels overgeschakeld op voeding uit de natuurvoedingswinkels en voelen ons er alledrie erg goed bij.

Hoewel je wat meer moet improviseren bij vakanties en restaurantbezoek, levert het ons geen problemen op. Wij zijn eraan gewend en maken er geen punt van, dan doen anderen dat ook niet.

Anna-Jorien weet/voelt zelf heel goed wat goed en slecht voor haar is en kiest bij tractaties (zelfs als ze het wel mag hebben), liever uit haar eigen snoeptrommeltje. Vriendjes en vriendinnetjes weten het en vinden het vaak reuze interessant, al dat andere 'snoep'.

Kortom, hier heeft het succes gehad en we zijn blij dat we deze weg zijn ingeslagen. Mail me gerust als je meer wilt weten.

Gaitske Jedema