|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Koemelk-eiwit allergie
Onderdeel: Algemeen
Titel: koemelkeiwit allergie
Berichtnummer: F00274
Datum: 3 januari 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Wij hebben twee kinderen 2,5 en 4,5 jaar oud, beiden allergies voor koemelkeiwit. RAST- test specifiek allergies voor uitsluitend koemelk, overigen, ei-eiwit, noten, granen, soya en vis negatief even als inhalatie allergenen. RAST score resp. 4 en 3. De kleinste heeft tevens bij tijd en wijle asthma, mogelijk gerelateerd aan koemelk contacten. Het valt niet altijd mee contacten te vermijden en optimistisch te blijven. Tenslote gaat het over, zeggen ze, maar ernstige reacties zijn niet uitgesloten, of verbeeld ik me dat. Wie heeft soortgelijke ervaring of suggesties, wat is de prognose?
fam. M. Joubert
Titel: Onze dochter HAD koemelk allergie
Berichtnummer: F00274-1
Datum: 11 januari 1997
Onze dochter van destijds 2 jaar bleek allergisch te zijn voor koemelk. Binnen een paar maanden is zij hiervan afgekomen. Voor info stuur even een mailtje.
Lex van der Heijden
Titel: nog steeds
Berichtnummer: F00274-2
Datum: 15 januari 1997
Onze dochter van 6 heeft nog steeds allergische reacties op koemelk. Dit uit zich in blaasjes en jeuk in de mond en op de huid waar ze in aanraking is gekomen met de melk. Zij krijgt pepti plus als alternatief en sojavla.De reacties zijn wel in heftigheid afgenomen de laatste jaren. Zelf heeft ze er geen problemen mee dat ze bepaalde dingen niet mag eten, dit omdat ze de smaak toch niet kent. Helaas is de pepti plus erg duur, misschien dat iemand een oplossing hiervoor heeft (waar je dit vergoed kan krijgen b.v) gr.
adrie kors
Titel: verzekering
Berichtnummer: F00274-3
Datum: 17 januari 1997
Beste Adrie,
Het is de moeite waard te proberen of je ziektekosten verzekering de "pepti plus" vergoed. Bij ons is dat wel het geval.
Zo niet dan bestaat er (soms) ook de mogelijkheid om via de inkomstenbelasting iets van het leed te verzachten.
Anita Wuestman
Titel: Hoe ?
Berichtnummer: F00274-4
Datum: 22 januari 1997
We zijn wel geïnteresseerd hoe ze er vanaf gekomen is.
Onze zoon, nu 2 jaar oud heeft naast enkele andere allergieën ook een koemelk eiwit allergie. Hierdoor moeten we ook Pepti plus gebruiken.
Deze krijgen we trouwens ook vergoed via de ziektekosten verzekering.
Een eis hierbij is dat de kinderarts dit noodzakelijk moet vinden en het ook aanvraagt. Onze ervaring is dat dit redelijkerwijs wel lukt.
Groetjes, Sonja en Michiel.
Titel: koemelkeiwit intolerantie?
Berichtnummer: F00274-5
Datum: 27 januari 1997
Beste Lex,
mijn zwager gaf mij zondag 26 jan. j.l. een print-out van het Ouders Online-forum waarin jouw bericht staat met de Titel: 'Onze dochter HAD een koemelk allergie.'
Zeer attent van mijn zwager, want wij verdenken onze oudste dochter, Anouk van 3½, ervan minstens een koemelk EIWIT intolerantie te hebben.
Misschien wel een koemelkeiwit allergie. De intolerantie bij Anouk uit zich door rode plekjes in haar huid die jeuken. Als zij gaat krabben gaat de huid kapot en ontsteken. Met een zinkzalf hebben hebben we tot nu toe het meeste succes in de bestrijding.
Heb jij extra tips en info voor ons?
Peter Vorrink
Hilversum.
Titel: Bioresonantie
Berichtnummer: F00274-6
Datum: 9 februari 1997
Onze dochter van 2 jaar destijds bleek allergisch te zijn voor koemelk. Zij is binnen een paar maanden hiervan verlost middels bioresonantie op een zeer kindvriendelijke manier.
Voor meer info: stuur even een mailtje.
Lex van der Heijden
Titel: Homeopathie + LIVO
Berichtnummer: F00274-7
Datum: 26 februari 1997
Wij zijn met ons zoontje (2j) naar een homeopatische kinderarts gegaan. Het lijkt te helpen. Hij verdraagt inmiddels yoghurt en op kleine hoeveelheden melk reageert hij ook niet meer. Maar zolang als de voedsel overgevoeligheid er is heb ik de ervaring dat een streng dieet het beste is. Als er niets in de voeding zit waarop hij kan reageren, is hij immers gezond. Voor dat dieet hebben we wel begeleiding gehad van een speciale dietiste. Hij krijgt b.v. zelfs koemelkvrije margarine op brood. Bij het LIVO kun je merkartikelen lijsten opvragen met koemelkvrije produkten. Heel handig!
Brigit van Loon
Titel: bioresonantie?
Berichtnummer: F00274-8
Datum: 22 april 1997
Beste Lex van der Heijden, mijn server wil @droge.nl niet lezen, dus toch maar even langs publieke weg. De dochter van mijn broer, ze is 2 jaar, heeft ook koemelkalergie, de zoon van mijn andere broer (8 maanden) lijkt er ook last van te hebben. Ik ben dus wel geinteresseerd in informatie over die bioresonantie die in jullie geval zo succesvol was. groet,
Bernike Pasveer
Titel: Koemelk weg,andere allergieën erbij
Berichtnummer: F00274-9
Datum: 11 mei 1997
Mijn zoontje van 3 jr is geboren met allergie voor melk,ei,tarwe.nu is de melkallergie weg, maar er is wel pinda en hooikoorts bijgekomen. Bij een allergiegevoelig kind kan het nl gebeuren dat andere allergieën de kop op steken. Hou dus altijd nieuwe reacties van een kind in de gaten en zoek uit waar dit van komt. Probeer bij een allergoloog terecht te komen, die kan uitgebreidere testen doen.
Jose Leenards
Titel: KEA
Berichtnummer: F00274-A
Datum: 21 mei 1997
Onze zoon Jarmo van 4 maanden vertoont verschijnselen die op KEA wijzen. Tips om hier zo snel mogelijk van af te komen zijn welkom!
Groeten, Ton
Titel: Koemelkallergie - eliminatie en belasten
Berichtnummer: F00274-B
Datum: 2 juni 1997
Carlijn, ons dochtertje van 4,5 - heeft te maken met het 'atopisch syndroom' - dat uit zich in voedselallergie, eczeem en/of astma. Carlijn heeft behoorlijk last van alle drie.
Onze ervaring met voedselallergie is dat om het vast te stellen je een tijd lang het koemelkeiwit (of ander voedingsmiddel) moet 'elimineren' uit de voeding (bv een week) en vervolgens weer een week wel opnemen (belasten). Het effect maakt dan duidelijk of er wel of niet sprake is van allergie. Let wel op dat het dan gaat om alle voedingsmiddelen waar koemelkeiwit in kan zitten!
Meer informatie hierover kun je aanvragen bij NVAS - Nederlandse voedselallergie stichting, patientenorganisatie voor voedselallergie en voedselintolerantie in Amersfoort.
Henk Janssen
|