Ouders Online
Archief
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.



Bedplassen


Onderdeel: Schooltijd
Titel: Bedplassen
Berichtnummer: F00298
Datum: 16 januari 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Mijn zoon van bijna zes kan niet zonder luier naar Bed.
Hij slaapt zo vast dat naar de WC gaan er absoluut niet bij is. We maken hem voordat we zelf naar bed gaan nog wel even wakker om te laten plassen, maar s'ochtends is zijn luier toch weer nat.
Dit alles in tegenstelling tot zijn zus van drie, die wel zindelijk is.
Wat is het beste om te doen:
- afwachten, komt van zelf goed, of
- aktief proberen hier iets aan te doen. En wat is daar aan te doen?

Graag reakties van "lotgenoten" of "ex-lotgenoten".

Met vriendelijke groet Peter Post.


Onderdeel: Schooltijd
Titel: veel kinderen...
Berichtnummer: F00298-1
Datum: 17 januari 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Peter,
Mijn dochter van nu 7 heeft tot op haar 5e jaar een luier omgemoeten 's nachts. Opeens was ze droog en hoefde dat niet meer. Haar vriendinnetje van 6 plast nog steeds
's nachts in de luier. Ook hoorde ik een verhaal van een kennis. Die heeft een zoon die tot zijn 11de regelmatig in bed plaste. Ikzelf plas al sedert 33 jaar niet meer in bed, maar heb het wel tot mijn 7de gedaan (dat kan ik me nog goed herinneren, want ik kreeg er straf voor).
Alle mensen van wie ik weet dat ze ouders zijn van een kleine "nachtplasser" (want in bed plassen hoeft tegenwoordig gelukkig niet meer), hebben niets specifieks gedaan om hun kind er vanaf te helpen en bij al die kinderen is het vanzelf over gegaan.
Ik hoop dat je iets aan mijn mededeling hebt.

Anna


Onderdeel: Schooltijd
Titel: Vrij normaal
Berichtnummer: F00298-2
Datum: 20 januari 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Mijn 5-jarige zoon plast ook nog steeds elke nacht in bed. We hebben zelf het idee dat hij gewoon te diep slaapt om het door te hebben. Toen hij geen luiers meer aan wilde 's nachts, zijn we gewoon overgegaan op Pullups en dat gaat nog steeds goed. Zijn 3 jaar oude broertje wordt wel meestal 's morgens droog wakker.

Ik heb gelezen dat dit erg normaal is, er zijn aardig wat kinderen die pas ergens tussen 5 en 10 jarige leeftijd 's nachts droog blijven.

Ik ben zelf van plan rustig af te wachten tot hij zich in dit aspect ontwikkelt. Ik kan me trouwens van mezelf ook vaag herinneren dat ik nog vrij lang in bed plaste, mijn moeder had daar erg moeite mee!

Karen, mama van Cees (5jr), Tim (3jr), Tara (7mnd) en ?? (18 juli).


Onderdeel: Schooltijd
Titel: Zelfde probleem
Berichtnummer: F00298-3
Datum: 9 februari 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Mijn zoon van 6 en een 1/2 heeft hetzelfde probleem. Hij moet 's nachts ook een luier aan en is elke ochtend nat. Ik maak er verder geen punt van, maar hij zelf heeft het er erg moeilijk mee. Hij wil liever geen luier meer aan.
Pullups heb ik al geprobeerd maar dan was het bed 's ochtends toch nog nat.
Mijn zoon plast namelijk zeer veel en vaak. Mijn probleem is nu dat ik de grootste maat pampers (15-25 kilo) voor hem bijna te klein zijn. Ook vindt hij pampers voor babys. Heeft iemand hiervoor een oplossing? Moet ik hem maar gewoon geen luier meer aan doen?

Graag een reaktie.

Kim van Rijn


Onderdeel: Schooltijd
Titel: Nog grotere pampers
Berichtnummer: F00298-4
Datum: 10 februari 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hai Kim,
voor het bedplassen van je zoon weet ik geen oplossing, wel voor de pampers. Sinds kort is er namelijk een grotere maat (16-30 kg, groene verpakking). Deze is niet overal te koop, maar wel bij de meeste drogisten.
Succes ermee,
groetjes, Linda


Onderdeel: Schooltijd
Titel: bedankt
Berichtnummer: F00298-5
Datum: 14 februari 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hoi Linda

Mijn zoon plast ook nog in zijn bed en toen ik zat rond te neuzen vond ik jou tip. Ik wil je er erg voor bedanken want het helpt erg goed.

Vriendelijke groet,
Jannie Veldhuis


Onderdeel: Schooltijd
Titel: Waarom Pampers
Berichtnummer: F00298-6
Datum: 17 februari 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo Kim

Ik heb je stukje op het Forum van Ouders-Online gelezen.
Ik hoop dat je zoon snel zindelijk wordt, het lijkt me erg vervelend hem elke nacht een luier om.
Ik was benieuwd waarom jij Pampers kocht en geen ander merk.

Vriendelijke Groet

Jannie Veldhuis



Onderdeel: Schooltijd
Titel: Geen aanwijsbare reden.
Berichtnummer: F00298-7
Datum: 22 februari 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Beste Jannie,

Er is geen aanwijsbare reden voor het gebruik van pampers. Overigens is het wel zo dat ik nu die grotere maat pampers gebruik. Dit bevalt prima.
Heb jij eventueel een suggestie voor een ander merk luiers? Liefst natuurlijk in een gotere maat dan de 15-25 kilo.

Groetjes,

Kim.


Onderdeel: Schooltijd
Titel: Suggestie
Berichtnummer: F00298-8
Datum: 23 februari 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo Kim

Ik geloof dat Kruidvat ook grotere luiers heeft als die van 15-kilo.

Vriendelijke groet,

Jannie Veldhuis.


Onderdeel: Schooltijd
Titel: plaswekkers
Berichtnummer: F00298-9
Datum: 4 maart 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ja, vervelend is dat toch. Wat ik helaas tot nu toe in de discussie mis is de mogelijkheid van een plaswekker. Er is een plaswekker in de handel die heel kindvriendelijk is en die uitkomst kan bieden. Ook is het zo dat de huur of koop van een wekker in veel gevallen vergoed wordt door een ziektekosten verzekeraar. De plaswekker waar ik op doel is de Laprolan welterusten wekker. Het telefoonnummer van het bedrijf waar je informatie kunt krijgen is : 024-6777800.

Ik hoop zo mijn steentje te hebben bijgedragen aan het oplossen van dit probleem.

Met vriendelijke groeten, Gerard de Jong.