logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

Brandend maagzuur

Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Brandend maagzuur!
Berichtnummer: F00314
Datum: 27 januari 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ik ben nu 6,5 maanden zwanger en heb vreselijk veel last van brandend maagzuur. Ik heb al veel te veel Maalox-tabletten geslikt en hoop op de gouden tip om de laatste maanden goed door te komen.

Ellen Jansen

Titel: Antagel en Regla-PH: test
Berichtnummer: F00314-0
Datum: 4 maart 1997

Tijdens mijn zwangerschap heb ik beide drankjes geprobeerd. Antagel was redelijk te pruimen en hielp uitstekend. Regla-PH smaakte niet alleen bijzonder vies, maar had ook een afgrijselijke nasmaak (tot uren na innemen), en hielp ook wel redelijk.

Groetjes,
Yolanda.

Titel: Vla! Maar je wordt wel dik.
Berichtnummer: F00314-1
Datum: 28 januari 1997

Hoi Ellen,
elke keer een slok vla helpt fantastisch (was tip van mijn verloskundige). Maar je moet erna niets eten of drinken, want dan werkt het meteen niet meer. Of je moet weer een slok nemen. Tijdens mijn 1e zwangerschap dronk ik daardoor bijna een liter vla per dag, ik ben dan ook wel 25 kilo aangekomen. Bij de 2e zwangerschap heb ik het gebouden bij regla-ph tabletten en ben maar 9 kilo aangekomen.
Succes, Linda

Titel: gouden tip? voor mij werkt het!
Berichtnummer: F00314-2
Datum: 30 januari 1997

Ik heb gemerkt dat het het beste werkt als ik door de dag heen relatief steeds minder tegelijk ga eten. Een flink ontbijt en een degelijke lunch gaat prima, maar als ik 's avonds uit de band spring is het mis. En ik eet na 8 uur 's avonds helemaal niks meer, tot het bedtijd is. Dan neem ik een banaan en een beker melk tegen de kuitkramp, en ga zo snel mogelijk slapen. Op die manier ben ik nog steeds het maagzuur aardig de baas (ik ben vandaag 30 weken). Ik hoop dat het jou op ideeën brengt...

Maria Turkenburg

Titel: Melk en Antagel
Berichtnummer: F00314-3
Datum: 4 februari 1997

Ik dronk altijd veel koude melk, dat hielp redelijk goed en vond ik erg lekker. Voor de echte aanvallen had ik een grote fles Anta-gel.
Als ik dan 's nachts in bed lag en ik kreeg weer zo'n golf nam ik gauw een slok. Ik had al van alles geprobeerd, maar dit hielp het beste. Je kan het zelf kopen in de apotheek of op doktersrecept (kost dan dus niks)

Doris Bartels

Titel: Antagel en Regla-pH
Berichtnummer: F00314-4
Datum: 8 februari 1997

Ik had bij allebei mijn zwangerschappen ook erg veel last van maagzuur. Toen wel melk en geen koffie drinken, vaak kleine maaltijden, appels eten (schijnt ook het maagzuur wat te kunnen neutraliseren) en sneetjes droog brood, en op een verhoogd kussen slapen allemaal niet meer hielpen, belde ik de dokter maar eens. Bij de eerste zwangerschap had ik Antagel, bij de tweede Regla-pH. Allebei drankjes, die ik inderdaad vooral voor het slapen gaan, of soms zelfs ook nog eens 's nachts nam (tip:ga vooral niet fondue-en nu...!!!). Hielpen uitstekend, en zijn absoluut niet schadelijk. Succes ermee!
Lisetta Verkleij

Titel: antagel is wel erg vies
Berichtnummer: F00314-5
Datum: 10 februari 1997

Bij mij hielp antagel niet echt goed. Ik bouwde er namelijk een speciale weerstand tegen op: de eerste slok vond ik alleen maar vies; de tweede slok vond ik bijzonder vies; en bij de derde poging ging ik letterlijk over mijn nek!
Vla en melk drinken hielp gelukkig wel.

Groetjes, Mariska

Titel: Citroen water of papaya tabletten
Berichtnummer: F00314-6
Datum: 10 februari 1997

Citroen water kan goed helpen en dat was ook mijn ervaring in mijn vorige zwangerschap. Het helpt niet altijd, maar het is de moeite waard om het te proberen.

Snij een citroen in schijfjes en doe hem in een kan water. Zet het een paar uur in de koelkast en dan kan je het drinken. Het hielp bij mij ook toen ik nog misselijk was in het begin van mijn zwangerschap, het was een van de weinige dingen die ik kon drinken.

Wat voor mij ook hielp was papaya tabletten. Ik gebruikte die meer tegen het einde van mijn zwangerschap, toen het citroen water niet meer genoeg hielp. Ik vond ze in een natuurvoedingswinkel.

Karen, mama van Cees (5jr), Tim (3jr), Tara (7mnd) en Nog Eentje! (18 juli)

Titel: Hoezo vies?
Berichtnummer: F00314-7
Datum: 26 februari 1997

Mariska, heb je het werkelijk over antagel? De antagel die ik gebruikt heb smaakte naar pepermunt. In het ziekenhuis vond bijna iedereen het zelfs lekker. Maar als je zwanger bent reageer je natuurlijk anders op smaken. Ik heb wel ook een ander middel gehad tegen brandend maagzuur. Dat was heel dik en had een vreselijk sterke smaak.
Het werkte prima, maar ik kon het niet naar binnen krijgen.

Brigit van Loon

Titel: volgens mij wel
Berichtnummer: F00314-8
Datum: 27 februari 1997

Hoi Brigit,
Volgens mij was het wel antagel, maar het smaakte zeker niet naar pepermunt. Misschien vergis ik me dus.
Het was een witte vloeistof die je eerst moest schudden.
De smaak was op zich niet zo sterk, maar leek een beetje op van die witte plaklijm (niet dat ik die ooit geproefd heb, maar toch ;-). Weet je toevallig nog hoe dat andere spul heet?
Groetjes,
Mariska.

Titel: Regla PH?
Berichtnummer: F00314-9
Datum: 3 maart 1997

Was het soms regla ph? Dat smaakt naar kalkachtige rotte sinaasappel. Via de dokter heb ik intussen Ultacit. Ik heb nu veel minder last van maagzuur. Het lijkt of alles tot rust is gekomen. Bedankt voor alle tips

Ellen Jansen

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 9 juni 2008