|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Je baby voelen bewegen
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: je baby voelen bewegen
Berichtnummer: F00339
Datum: 12 februari 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Ik ben 18 weken zwanger en heb soms ineens, met name aan de linkerkant, een hard plekje, een soort schijf die dan zonder pijn, ook zo weer verdwijnt. Ik voel het heel duidelijk, alsof er een vis aankomt zwemmen! Het is niet altijd aan de linkerkant maar vaak wel en dan tegen het schaambeen aan, dus echt helemaal links in de onderbuik.
Mijn verloskundige zegt dat het 'harde buiken' zijn en dat ik het rustig aan moet doen. Ik heb het gevoel dat het de baby is die beweegt. Zelfs overdag voel ik het vaak. Wie heeft dit gevoel ook wel 'ns en kan het niet helemaal plaatsen?
Lise
Titel: al bij veertien!
Berichtnummer: F00339-1
Datum: 16 februari 1997
Volgens Amerikaanse doktoren is het heel goed mogelijk dat de moeder al na veertien weken de baby kan voelen bewegen. Mijn vrouw Jennifer is nu 17 weken (14/2) en zegt regelmatig de baby naar een ander plekje te voelen 'drijven'. Wat mij stinkend jaloers maakt. Aanstaande vaders hebben helaas wat meer geduld nodig om de baby te kunnen voelen.
Groet,
Tim.
Titel: bewegen voelt in het begin meer als een plofje
Berichtnummer: F00339-2
Hoi,
Dat gevoel herken ik wel, maar volgens mij gaat het dan inderdaad gewoon om een harde buik. Rond week 18 voelde ik wel al wat beweging af en toe, maar het waren heel korte plofjes. De foetus heeft nog alle ruimte en kan dus alleen even tegen de wand botsen, en is nog niet als een 'dingetje' te voelen. Maar binnen enkele weken zul je zeker heel veel gaan voelen. Elke dag wordt het kind sterker, en op een gegeven moment lig je er in bed van te schudden! Heel grappig.
Groetjes van Janneke (in week 33).
Titel: Herkenning
Berichtnummer: F00339-3
Ik, Jolanda, ken dit ook. Volgens mij kunnen het inderdaad de bewegingen zijn van de baby. bij elke volgende zwangerschap kan je dit eerder voelen. Ook na eventueel een miskraam, dit i.v.m. het soepeler worden van je baarmoeder. (die is al een keer onder invloed van zwangerschaps hormonen geweest).
Bij mijn eerste kind (3e Zwangerschap) had ik leven bij ongv. 18 weken, Bij mijn 2e kind had ik leven bij ongv.15 weken.
jolanda.
Titel: Volgens mij de kleine...
Berichtnummer: F00339-4
Datum: 17 februari 1997
Hoi Lise,
Volgens mij heb je gelijk en is het "die kleine". Ik dacht ook eerst dat ik harde buiken had, tot iemand die ook zwanger was maar dan van de 2e, me liet voelen dat het mijn kindje was. Je kunt het wel een beetje controleren door te voelen of de rest van je buik ook hard is. Kun je op sommige plaatsen een "deuk" maken dan is het volgens mij geen harde buik, maar echt je kindje. Overigens, ik ben nu 28 weken en voel inderdaad soms duidelijk dat het kindje tegen de buikwand aanduwt.
Wanneer je dan zachtjes terugduwt voel je hem/haar weer wegdrijven!! Als je op je rug gaat liggen kun je het zelfs zien! Een heel vreemde scheve buik krijg je dan...
groetjes, Barbara Oudejans.
Titel: Ik kan niet wachten....
Berichtnummer: F00339-5
Datum: 2 maart 1997
Ik ben nu 17 weken zwanger en heb harde buiken (vooral 's-avonds) genoeg en ik ben heel benieuwd hoe het voelt om "de kleine" te voelen bewegen.
[naam en adres bekend bij de redactie]
Titel: Wordt vanzelf duidelijk
Berichtnummer: F00339-6
Datum: 14 maart 1997
Als ik begrijp wat je bedoelt is het net het gevoel van de druk die je voelt als dat je in het vliegtuig zit die tijdens het vliegen de vleugels beweegt, maar dan in je buik natuurlijk... Bij een harde buik wordt je buik net een voetbal en houdt meestal niet langer dan een minuut aan, ik ben nu zelf 28 weken en dat gevoel wat jij hebt heb ik zelf nooit vaker dan 3 of 4 keer gehad, terwijl ik al vanaf 3 maanden harde buiken kon voelen. Ik denk dat zodra je de baby kunt voelen schoppen en draaien, je zelf het beste weet wat dit inhoudt. Maar, rustig aandoen kan nooit kwaad....
Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
Groetjes Manon Wolder.
Titel: raar gevoel in mijn buik
Berichtnummer: F00339-7
Datum: 28 mei 1997
Ik ben ook bijna 18 weken zwanger en af en toe voelt het in mijn buik net alsof er van binnen belletjes geblazen wordt. Ik weet niet of het de baby is, het voelt in ieder geval wel heel grappig.
Astrid
|