Ouders Online
Archief
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.



Baby-foon ervaringen?


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: baby-foon
Berichtnummer: F00344
Datum: 14 februari 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Wie heeft ervaring met baby foons, snoerloos en anderen. Welke snoerloze werkt echt.


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Kwestie van geld en situatie
Berichtnummer: F00344-1
Datum: 16 februari 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Wij hebben een groot huis en onze babyfoon, een snoerloze TOMY "Audi-baby 2000" doet het erg goed. Ook handig aan deze unit is de oplaadbare accu zodat de luisterunit geen batterijen vreet als je 'm zonder netadapter gebruikt, wat het apparaat trouwens gemakkelijk een hele avond volhoudt. De kwaliteit van de ontvangst hangt wel af van de hoeveelheid dikke muren en/of totale afstand.
Gea & Wim de Wilt.


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: goede ervaringen
Berichtnummer: F00344-2
Datum: 27 maart 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Voor mijn verjaardag kreeg ik een zendertje van ca. fl 130,00 kado bij Expert vandaan. Het geeft een controlepiepje af en is te ontvangen met een doodgewone radio. Afstand ca. 200 mtr. Verschrikkelijk goede ontvangst, geen ruis. Ik gebruik het ook als ik beneden ben en de kinderen boven op bed. Een maar: de buren kunnen dan meegenieten als je zelf boven aan het praten bent. (Is ook via de kabel te ontvangen) De frequentie is wel aan te passen.

Kitty Arends, moeder van Mathieu (4), Marilou (2) en Christian (4 mnd.)


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Onze ervaringen
Berichtnummer: F00344-3
Datum: 31 maart 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

We hebben met Tara voor de eerste keer een babyfoon en het bevalt erg goed. Vooral met oudere kinderen is er vaak veel herrie in de woonkamer en is het moeilijk om te horen als de baby wakker wordt van haar slaapje overdags. Nu we de babyfoon hebben gaat dat veel beter.

Ons model werkt zowel op batterijen als op het lichtnet. Als Tara gewoon in de slaapkamer slaapt en wij in de woonkamer zijn gebruiken we het lichtnet. De batterijen zijn handig om de ontvang unit mee te nemen als we naar een andere kamer gaan. Of als Tara in de auto in slaap valt en we laten haar in haar autostoeltje beneden staan, dan zetten we de zend unit gewoon op batterijen bij haar.

Karen, mama van Cees (5jr), Tim (3jr), Tara (9mnd) en ?? (18 juli).


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: babyfoons
Berichtnummer: F00344-4
Datum: 11 mei 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Wij gebruiken al 17 maanden een babyfoon van het merk Brevi. Dit is een babyfoon die werkt op het lichtnet, doet het ook op batterijen. Een groot voordeel is, is dat hij konstant aanstaat en dus alles kunt horen. Het geluid kan worden uitgeschakeld. Hij geeft dan d.m.v. lampjes aan of de baby wakker is. Hij is wel prijzig, ik geloof ongeveer f 149,-, maar is dat zeker waard.

A.B.


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Wij hebben er een gevonden
Berichtnummer: F00344-5
Datum: 21 mei 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Wij hebben diverse snoerloze modellen geprobeerd.
Bij Prenatal zijn ze zo vriendelijk om je een babyfoon mee te geven om te kijken of die in jouw omgeving werkt. Zo niet, dan krijg je een andere mee. Net zo lang tot je succes hebt.

Zo hebben wij eerst 2 snoerloze babyfoons uitgeprobeerd. Die gaven veel storing en vingen alles op behalve het geluid van ons kind.

Uiteindelijk hebben we de Maxi Phone mee genomen en die doet het perfect. Ook bij de buren een paar huizen verder geeft ie een prima ontvangst. In iedere woonomgeving is de situatie anders, dus je zult zelf moeten uitvinden of de Maxi Phone ook voor jullie ideaal is.

Succes,
Mirjam


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: snoerloos met lampjes
Berichtnummer: F00344-6
Datum: 20 juni 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Wij gebruiken nu al 2 jaar een snoerloze babyfoon met een serie lampjes zodat je ook zonder het geluid aan te hoeven zetten kunt zien of het rustig is. Ideaal...

Marc van Dijk


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: meerdere geprobeerd
Berichtnummer: F00344-7
Datum: 29 juli 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Wij hebben meerdere draadloze babyfoons geprobeerd.
Bij het merk Alecto ontvingen we op beide zendfrequenties een 27mc of iets dergelijks. Bij het merk Prenetal kregen we op beide frequenties een andere baby te horen.

De derde: de Maxiphone doet het goed. Deze is echter niet voice-activated. Dat betekent dat de lijn contstant open staat. Wel is ie draadloos of met adapter te gebruiken. Echter doordat deze contstant aan staat, is een batterij snel leeg en gebruik ik 'm eigenlijk alleen met adapter. Wat ik onverwachts als voordeel heb ervaren, is het feit dat de lijn contstant open staat. Je weet dan zeker dat ie het doet!

Michele Taverne


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Babyfoon beter laten werken
Berichtnummer: F00344-8
Datum: 31 juli 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Indien de babyfoon geactiveerd wordt door geluid, wordt het sterkste geluidsignaal doorgegeven. Dit kan dus erg lastig zijn in de buurt van 27mc of andere zendlustigen (schepen e.d.). Dit kan simpel opgelost worden door een wekker op de babyfoon te zetten, zodat het kanaal altijd open blijft. Hierdoor is er tegelijkertijd een controle m.b.t. de werking van de babyfoon.

Frank Wulms


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Leuke gedachte maar helaas.
Berichtnummer: F00344-9
Datum: 24 augustus 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Beste Frank,

Helaas zal een sterkere zender dan de "bron"-babyfoon het altijd winnen van de babyfoon. Ook al staat de wekker te tikken, op het moment dat er iemand met een sterkere zender op dezelfde frequentie in de buurt is, krijg je dat te horen.

Overigens is het zo dat je in principe nooit last hebt van schepen, vliegtuigen, 27MC of andere zendende mensen of apparaten, tenzij je een slechte babyfoon heeft die in het totaal verkeerde frequentiegebied werkt, en in het zeldzame geval van een slechte zenderknutselaar :-)

(Op de laatste opmerking zijn wel weer uitzonderingen mogelijk, maar dat voert te ver om hier uit de doeken te doen. Als iemand het wil weten, hoor ik dat wel.)

Bart B.


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Wij hebben een Brevi
Berichtnummer: F00344-A
Datum: 4 september 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Wij hebben na veel zoeken en informeren (en Ouders Online lezen) onlangs de Brevi aangeschaft en hij werkt perfect. Geeft een beetje ruis maar niet echt storend. Heeft een lampje zodat je ziet dat hij werkt. Slechts een-richting, twee zenderkanalen, en wat wij handig vonden: zowel zender als ontvanger werken op het lichtnet en op batterijen even goed. (De lichtnet-adapter zat bij de prijs van ca. ƒ 100,- inbegrepen.)

Verder is hij niet zo groot en dus makkelijk mee te nemen. De afstand schijnt behoorlijk groot te zijn (100 meter geloof ik) wat we echter nog niet hebben kunnen uitproberen. De ontvanger is tenslotte aan een broekriem te hangen.

Succes met de keuze!
GvL


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: geen spookbabies meer
Berichtnummer: F00344-B
Datum: 15 september 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ons appartement is niet erg groot (nabij New York), dus we dachten wel zonder een babyfoon te kunnen toen Sander werd geboren. We zijn echter ontzettend blij met de Fisher Price die we cadeau kregen. Na enkele dagen denk je overal en altijd de baby te horen, maar die spookgeluiden verdwenen toen we hem onomstotelijk konden monitoren.

Het is een draadloze, hoewel we hem wel op het lichtnet aansluiten (dat ding vreet batterijen), en soms wil de (eveneens draadloze) telefoon voor wat storing zorgen. Maar dat wordt opgeheven door de verschillende kanalen op de babyfoon. Ik heb geen nadere duiding van het apparaat gevonden.

Groet,
Tim Overdiek


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Babyfoons niet in het buitenland gebruiken
Berichtnummer: F00344-C
Datum: 17 september 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Het kan zijn dat het in Nederland algemeen bekend is, maar ik ben er pas achtergekomen dat het verboden is babyfoons mee naar het buitenland te nemen. Dat heeft de maken met de gebruikte frequenties die per land kunnen verschillen. In het buitenland kun je met andere woorden plotseling op de noodzender of iets dergelijks zitten.

Goed te weten als je een vakantie aan het plannen bent, of als je een supergaaf modelletje ziet in een Franse winkel!

Louise