logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

Trage cyclus behandeling met Clomid

Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Trage cyclus behandeling met Clomid
Berichtnummer: F00351
Datum: 19 februari 1997
Afzender: louise pietersen (geen e-adres)

Beste Ouders Onliners,

Ik ben op zoek naar ervaringen van vrouwen die behandeld worden met het middel Clomid. Dit middel wordt gebruikt om de eisprong te stimuleren bij b.v. een traag werkend ovarium. Door regelmatige controles bij een arts is het
moment van de ovulatie te bepalen en is de kans op zwanger worden groter. Wie schrijft haar ervaringen naar dit Forum!? Ik ben enige tijd bezig met deze behandeling en wordt er behoorlijk onzeker van!, groeten

Louise.

Titel: kijk hier eens
Berichtnummer: F00351-1
Datum: 24 februari 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo Louise,
Ik ben ook al een tijdje bezig en zit op dit moment midden in de derde Clomid-cyclus.
Op de onderstaande website is veel info te vinden en veel ervaringen van anderen met betrekking to clomid:
http://ivillage-i2.iconnet.net:8000/dialog/get/finfertility.html?outline =-1
Voorwaarde is wel dat je een beetje engels kent.
Groetjes,
Karin.

Titel: na 6 maanden zwanger
Berichtnummer: F00351-2
Datum: 8 april 1997
Afzender: lilian linders ()

Nadat ik stopte met de pil had ik een zeer onregelmatige cyclus (soms zaten er 15 weken tussen twee ovulaties) met tussentijdse bloedingen. Na eindeloze, vruchteloze, onderzoeken in het ziekenhuis kreeg ik eindelijk op eigen nadrukkelijk verzoek Clomid voorgeschreven (drie jaar nadat ik stopte met de pil waarvan anderhalf jaar geklooi in het ziekenhuis). Een half jaar later was ik zwanger. Na de bevalling en borstvoeding kwam mijn cyclus weer gewoon op gang en ik ben nu, zonder Clomid, zwanger van de tweede.

Lilian Linders

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 22 februari 2003