logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

Vakantie met een onwillige

Onderdeel: Algemeen
Titel: vakantie met een onwillige
Berichtnummer: F00369
Datum: 2 maart 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Wij hebben een zoon van 12 en een dochter van 10. Zoon wil niet op vakantie. Weet niets te doen op de camping. Wil niet lang in de auto zitten.Is bang voor nieuwe situaties. Durft dus ook niet met een kinderkamp mee. Is wel in staat (hebben we afgelopen vakantie meegemaakt) om voor ons de vakantie te bederven met vreselijk negatief gedrag. Wie weet raad? Zelf willen we niet zes weken thuis blijven. Want de vriendjes gaan wel op vakantie en wat dan?

joan van ruler.

Titel: signaal
Berichtnummer: F00369-1
Datum: 11 maart 1997

Hallo Joan,

Ik heb net een ander berichtje van jou beantwoord en kom nu deze noodkreet tegen. Naar mijn gevoel geeft jouw zoon hele duidelijke signalen af van ongelukkig zijn, niet lekker in z'n vel zitten. Doe daar alsjeblieft wat mee, zoek hulp, want ik denk dat je dit niet alleen kunt oplossen. Bel me even (071-5611187), dan kan ik je misschien een eindje op weg helpen.

Wilma Huigen

Titel: vriendje mee?
Berichtnummer: F00369-2
Datum: 21 maart 1997

Hallo Joan,

Is het misschien een idee om een vriendje van je zoon mee te nemen op vakantie? Of om niet te ver weg te gaan (b.v. Noord-Frankrijk of zo). Of met kennissen met kinderen van dezelfde leeftijd samen op vakantie te gaan? Misschien vindt hij het samen met een vriendje wel gezellig, en durft hij dan wel nieuwe situaties aan. Succes en prettige vakantie.
Carola.

Titel: logeren?
Berichtnummer: F00369-3
Datum: 27 maart 1997

wil hij niet een paar weken bij opa en oma, vrienden, oom/tante logeren?

Titel: vraag het hemzelf!
Berichtnummer: F00369-4
Datum: 11 april 1997

Als je hem nu eens liet bedenken hoe de vakantie er uit moet gaan zien? Misschien vindt hij het leuk om met het gezin op fietsvakantie te gaan, trekkend, van de ene camping naar de volgende; of met een rugzakje op de griekse eilanden overwandelen... of een of ander creativiteitskamp (zie de krant, dingen als 'schilderen op een boerderij in frankrijk'); of naar zee en surflessen krijgen tijdens de vakantie; paardrijden op de veluwe... Niet alle kinderen vinden het nu eenmaal leuk om op vakantie nieuwe vrienden te moeten maken op een camping. Succes ermee!

GvL.

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 22 februari 2003