logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

Voedselallergie

Onderdeel: Algemeen
Titel: voedselallergie
Berichtnummer: F00370
Datum: 2 maart 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

lieve netsurfers,
wie heeft er ook een kind met ernstige voedselallergie en wil daarover van gedachten wisselen? Onze dochter van 7 jaar heeft een gecombineerde allergie: tarwe, soja en noten, m.n. pinda's. Gevolgen bij eten verkeerd voedsel: astma-aanvallen, huidproblemen en anafylactische shock. Ja, we zijn bekend met de NVAS en met het LIVO, het gaat meer om tips, recepten en ideeën.

Groeten van Roos Biddulph.

Titel: kookboek
Berichtnummer: F00370-1
Datum: 4 maart 1997

Toen wij in de gaten kregen dat onze dochter last had van voedselallergie hebben we het volgende boek aangeschaft: Basiskookboek bij voedselallergie en -intolerantie, van v. Berkel, Daams en v.d.Horst. Hierin staan ontzettend veel alternatieven voor o.a. soja, koemelk, eieren en gluten.

Veel succes!!!

Jennifer Hensen.

Titel: Allergien,hoe gaat dat op school
Berichtnummer: F00370-2
Datum: 11 mei 1997

Zoontje van 3 jaar heeft allergie voor pinda, ei, tarwe en nog een beetje met melk. Zijn school houdt lijsten bij van allergiekinderen, dus dat is geen probleem. Maar hoe doe je het met traktaties, kinderfeestjes of als hij ergens gaat spelen. Kan iemand mij hier tips over geven?

Jose Leenards

Titel: allergieen, goed te doen
Berichtnummer: F00370-3
Datum: 15 mei 1997

hallo Jose,
wij hebben een dochter van 7 met tarwe-soja-noten allergie (pinda's zijn dodelijk). Op school staat een trommeltje snoep voor het geval de tractatie "verboden" waar bevat. Bovendien heeft iedere ouder uit haar klas van mij een informatieblad gekregen waar ik alles in uiteen heb gezet. "Ik wist van niets" gaat er bij mij dus niet meer in. Wat ook belangrijk is, is dat de staf van de school goed weet hoe te handelen in een noodsituatie. Onze dochter heeft verder een ketting om van Medic Alert, een organisatie die je gegevens bijhoudt en die 24 uur per dag beschikbaar is in noodgevallen om hulpverleners informatie te geven over de aard van de allergie.

Mocht je nog meer willen weten, stuur gerust een mailtje!
Roos Biddulph
roos.biddulph@tip.nl

Titel: aan Roos Biddulph
Berichtnummer: F00370-4
Datum: 27 mei 1997

Onze dochter is ook 7 jr, we hebben net de adrenaline-injectiepen (epipen) besteld, want zijn geschrokken van de mogelijke gevolgen van anafylaxe (achteraf gezien meegemaakt). Kent u dit middel al of hebt u er al ervaring mee?

fam. C.Straatsma tel. 036-5318690

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 22 februari 2003