Ouders Online
Archief
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.



Ervaring met dubbele kinderwagen?


Onderdeel: Algemeen
Titel: Ervaring met dubbele kinderwagen?
Berichtnummer: F00398
Datum: 17 maart 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Omdat wij ons tweede kindje zullen krijgen als onze dochter ong. 21 maanden is, denken we er over om een dubbele kinderwagen aan te schaffen. Ons lijkt een wagen waarbij ze ACHTER elkaar zitten het handigst, i.v.m. boodschappen doen e.d. Heeft iemand ervaring met een dubbele kinderwagen voor een baby en peuter, en tips voor ons? Wat is vereist voor de baby (beschut, plat) en de peuter (uitzicht)? Wat kost zoiets?

Jose Janssen


Onderdeel: Algemeen
Titel: naast elkaar
Berichtnummer: F00398-1
Datum: 18 maart 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Dag José,

Onze 2 jongste zoons schelen precies 1 jaar en wij hebben na proefrijden in de winkel besloten tot een "naast elkaar zitter". Een kar waarin de kinderen achter elkaar zitten vonden we toch niet zo handig (terwijl we eerst dachten zo een te zullen kopen) omdat de ruimte voor de baby niet zo groot was maar vooral omdat het zwaar rijdt. Nou zal je ongetwijfeld soorten en maten hebben in wagens maar wij wilden geen kapitalen uitgeven aan een kar die we niet zo heel lang zouden gebruiken!(de onze kostte zoiets als f240,-) Als je een te brede achter elkaar zitter hebt kan het wel zo zijn dat je bepaalde winkels niet in kunt. Hebben wij trouwens geen last van. Wanneer wordt jullie 2e verwacht? Meer weten? Stuur een mailje.

Kirsten


Onderdeel: Algemeen
Titel: dubbele buggy
Berichtnummer: F00398-2
Datum: 20 maart 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Bij deze wil ik reageren op jullie vraag. In het begin is het wel fijn om een dubbele wagen te hebben achter elkaar maar in de praktijk haalt het niet veel uit met een quinny b.v.Stuurt enorm moeilijk Veel fijner is de Mac Laren buggy die je ook plat kunt leggen terwijl de peuter rechtop blijft zitten Je kunt hier ook makkelijk boodschappen mee doen dubbel boodschappennet.Ik heb veel ervaring met deze wagens,omdat ik een kindercreche heb en al verschillende wagens heb gebruikt. groetjes

marianne


Onderdeel: Algemeen
Titel: 2de hands en naast elkaar
Berichtnummer: F00398-3
Datum: 20 maart 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Onze eerste 2 schelen ook 21 maanden. De eerste 6 mnd had ik altijd de baby in een draagdoek en de peuter in een buggy, of de baby in de kinderwagen en de peuter zelf lopend of in de draagdoek. Ik wilde een tweeling kinderwagen. De prijzen vielen me erg tegen, je bent honderden guldens kwijt.

Ik keek naar 2de hands en kocht een tijdje de Particulier. Ik zag een wandelwagen waar ze naast elkaar kunnen zitten voor fl 50,- Eigenlijk achter elkaar gewild, maar gezien de lage prijs toch gekocht. Wel breed, maar net een klein beetje smaller dan een deuropening. Veel plezier van gehad. Voor ons model moest de baby wel wat groter zijn, we hadden Timmy er vanaf 6 mnd of zo in.

Karen, mama van Cees (5jr), Tim (3jr), Tara (9mnd) en Nog Eentje! (18 juli)


Onderdeel: Algemeen
Titel: achter elkaar
Berichtnummer: F00398-4
Datum: 26 maart 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Onze zoon en dochter verschillen 21 maand in leeftijd. Omdat ik meestal alleen met de kinderen (en de hond) op stap ben, besloten wij een tandem buggy te nemen. Het is wel zo dat het achterin niet zo ontzettend ruim is, (zeker niet met een uit de kluiten gewassen baby), maar met een Quinny tandem de Luxe ging het net. Wanneer je een tandem buggy koopt, probeer er dan een te nemen met verstelbare duwer. Ietsje duurder, maar het loont wel, aangezien hij hierdoor makkelijker te besturen is. Achter elkaar is handiger in winkels en op smalle voetpaden dan naast elkaar.

Katia Vermeulen.


Onderdeel: Algemeen
Titel: Op een plankje
Berichtnummer: F00398-5
Datum: 17 april 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Beste Jose,

Wij kregen van vrienden als geboortegeschenk voor dochter Mante (*01/04/97) een zeer handig hulpmiddeltje om onze oudste dochter Lotte (*14/06/94) mee te voeren. Het is een plankje dat dmv een klem aan de achteras van kinderwagen of buggy wordt bevestigd, en op 2 wielen rust. Lotte staat dus tussen de kinderwagen en de 'duwer'. Leuk voor haar, en zeer eenvoudig mee te nemen. Het wordt in België verkocht voor +/- 2000 fr (zo'n 110 Hfl).

groeten,

Kris.


Onderdeel: Algemeen
Titel: naast en achter elkaar
Berichtnummer: F00398-6
Datum: 8 mei 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Wij zijn in het gelukkige bezit van een zoon van 22 maanden, een zoon van 6 maanden en een dochter van eveneens 6 maanden.

Eerst hebben we een 2e hands wagen gekocht, naast elkaar.
Voordeel is dat er 2 losse reiswiegjes inzitten.
Later hebben we er een Quinny Tandem de Luxe erbij aangeschaft (2 achter elkaar dus).
De brede wagen vonden we vooral in de stad erg onhandig; te breed voor het gemiddelde looppad.

Voor de tweeling gebruiken we nu voornamelijk de Quinny.
Ze kunnen dan allebei bijna liggen. De oudste zit in een eigen buggy (drielingwandelwagen is niet te betalen).
We overwegen voor hem een kiddy-step (plankie) aan te schaffen, maar vragen ons af of hij daar op blijft staan.

Groeten, Gerard