|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
ADHD geconstateerd bij zoon in Caïro
Onderdeel: Algemeen
Titel: ADHD geconstateerd bij zoon in Caïro
Berichtnummer: F00410
Datum: 21 maart 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Ik woon met mijn gezin in het buitenland. Sinds afgelopen October weten we dat onze zoon (nu 7) lijdt aan ADHD (attention deficiency hyperactivity disorder). Dit is bevestigd door een neuroloog. Op school gaat het slecht, heeft een apart lees programma gekregen, dat aanvankelijk hielp. We werden pas geconfronteerd met het advies van de schoolleiding alhier (Nederlandse school) dat teruggaan naar Nederland waarschijnlijk het beste is.
1. Weet iemand waar ik professionele hulp op afstand kan krijgen? (Na een begin analyse in Nederland). 2. Kan ik een lijst met adressen krijgen van instanties voor ADHD patienten (school) hulp. 3. Als we naar Nederland terug zouden gaan, kan mijn zoon waarschijnlijk het best naar een LOM school gaan. Zijn er verschillen tussen deze scholen? Zo ja, hoe kom ik erachter waar de beste school is voor mijn kind?
Hartelijk Dank,
Chris Schaafsma, Caïro
.
Titel: Zoektocht op internet
Berichtnummer: F00410-1
Datum: 7 april 1997
Afzender: anoniem
Hallo Chris,
Je zou via dit medium kunnen proberen om meer informatie te vergaren. een mogelijke opstap kunnen links zijn via het digitale ziekenhuis. (http//:www.ziekenhuis.nl) Succes ermee!
Groeten,
W.
.
Titel: ADHD
Berichtnummer: F00410-2
Datum: 11 mei 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Door mijn werk kwam ik het boek "Zit stil" tegen (uitgeverij Lannoo, isbn nummer 90-209-1892-3).
Dit is een erg goede handleiding voor het opvoeden van overbeweeglijke kinderen. Het staat vol met tips en ervaringen.
A.B.
|