logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

Continu ongerust

Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Continu ongerust
Berichtnummer: F00432
Datum: 2 april 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ik ben pas een paar weken zwanger van de tweede en continu verschrikkelijk ongerust (zonder enige rationele reden). De helde dag loop ik te denken over de mogelijkheid van een miskraam, erfelijke afwijkingen et cetera. De zwangerschap voelt gewoon niet goed aan. Pas over anderhalve maand is de eerste controle bij de verloskundige. Hoe kom ik die tijd in godsnaam door? Heeft iemand een goed idee?

Y. Gerszt.

Titel: Herkenbare gevoelens
Berichtnummer: F00432-1
Datum: 3 april 1997

Ik denk dat het normaal is tijdens een zwangerschap om dat soort gevoelens te hebben. Vooral tijdens mijn laatste zwangerschap was ik volkomen overtuigd dat deze zwangerschap in een miskraam zou eindigen en durfde me ook niet goed aan de zwangerschap te hechten.

Misschien kan je de verloskundige opbellen en vragen of je al wat eerder kan komen om over deze gevoelens te praten. Je kan je ook subscriben op een zwangerschaps mailing list, voor moeders die 'due' zijn in dezelfde maand als jij, zodat je ervaringen kan uitwisselen met hen (dit zijn Engels-talige lijsten, de subscription info is op http://www.together.net/~plomp/preglist.htm

Karen, mama van Cees (5jr), Tim (3jr), Tara (9mnd) en Nog Eentje! (18 juli).

Titel: Je bent de enige niet.
Berichtnummer: F00432-2
Datum: 5 april 1997

Ik kan je er niet mee helpen, maar je wel geruststellen. JE BENT DE ENIGE NIET! Toevallig heb ik het er met een paar vriendinnen over gehad, en wat blijkt? Bij de tweede zwangerschap waren ze meer ongerust dan bij de eerste. Bij de derde nog meer. En een vierde denken ze maar niet eens overna. Ik heb maar één kindje, dus ik weet wat me te wachten staat.

Zelf woon ik in Noorwegen. Tijdens mijn zwangerschap kon ik altijd bij mijn huisarts of het konsultatiebureau (met vroedvrouw) langs. Dat moet toch ook in Nederland kunnen? Laat je liever geruststellen dan met die gevoelens rond te lopen, dat kan nooit goed zijn. Pas op jezelf, dan pas je op je kindje!

Veel succes!

Louise

Titel: Heb ik ook
Berichtnummer: F00432-3
Datum: 5 april 1997

Ik ben nu 25 weken zwanger en ook nog steeds ongerust. vanaf de eerste maand dat ik wist dat ik zwanger was tot nu toe is er altijd wat om je zorgen over te maken, constant het gevoel hebben dat er 'iets' niet goed zit of voelt. Ik kan het me heel goed voorstellen. Ik hoop dat 't je gerust stelt.

Succes

lise.

Titel: Naar je huisarts gaan
Berichtnummer: F00432-4
Datum: 6 april 1997
Afzender: angélique ()

Wat je altijd kunt doen is even een afspraak maken met je huisarts. Je moet echt niet denken dat hij of zij dat vervelend vindt. Per slot van rekening is een huisarts daarvoor. Hij of zij zal je in ieder geval wel gerust kunnen stellen.

Groetjes,

Angélique.

Titel: ook erg ongerust
Berichtnummer: F00432-5
Datum: 7 april 1997

Ik ben op het moment 21 weken zwanger en ook ik maak me constant ongerust over mijn kindje. Niet dat daar enige aanleiding toe is, want zowel de huisarts als de verloskundige zeggen dat het prima gaat. Het is alleen niet uit mijn hoofd te praten. Ik wens je veel succes met je gevoelens en hoop dat je een gezond kindje krijgt.

Groetjes,
Birgit.

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 22 februari 2003