logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

Gezocht: Borstvoedingvriendelijk Ziekenhuis

Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Gezocht: Borstvoedingvriendelijk Ziekenhuis
Berichtnummer: F00442
Datum: 7 april 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ons eerste kind kwam met behulp van keizersnede ter wereld. Nu weten we dat onze tweede ook zo geboren zal moeten worden.

Deze keer willen we echter voorkomen dat het kind flesjes/ nachtelijke suikerwatertjes en vaste voedings- tijden opgelegd krijgt. Wij zijn pro-borstvoeding en willen graag ondersteuning en praktische hulp hierbij van het verplegend personeel. Waar in de provincie Utrecht vinden wij zo'n ziekenhuis?

Marion Berkhout.

Titel: haarlem spaarne
Berichtnummer: F00442-1
Datum: 11 april 1997

Nadelig van e-mail is dat je niet weet waar iemand woont. Maar als je in de buurt van haarlem woont dan is volgens mijn fanatieke borstvoedende vriendin (en zelf verloskundige)het Spaarneziekenhuis in Haarlem een aanrader voor jou. ellen

Titel: goede ervaringen in AZU
Berichtnummer: F00442-2
Datum: 11 april 1997

Marion,

ik ben bevallen in het Academisch Ziekenhuis in Utrecht, met een keizersnee. Ik heb steeds zelf borstvoeding kunnen geven, op elk moment dat ik dat wilde, ook 's nachts. Het kindje stond dag en nacht op mijn kamer, en als ik hulp nodig had kon ik bellen ('s nachts reikte men mij haar aan, verschoonde haar, en legden haar weer in bed). De sfeer was prima, en men gaf ook advies over borstvoeding. Alleen direct na de keizersnee heeft ze suikerwater gehad, maar wij hadden ook niet vooraf gemeld dat we dat niet wilden.

Succes!

Jose Janssen.

Titel: NIET in Overvecht!
Berichtnummer: F00442-3
Datum: 18 juni 1997

Je moet niet in ziekenhuis Overvecht zijn! Daar komt het hen niet uit met hun werktijden! Onze dochter kreeg, zonder dat we het wisten, de fles en spuugde het uit. Toen moest ze een dag langer blijven omdat ze spuugde! IDIOOT! De volgende keer probeer ik weer thuis of ga naar het AZU (gezien de reactie hiervoor). Maar wees mondig en blijf bij je kindje (of je man natuurlijk) en eis, ja EIS dat ze jou voeding krijgt!

Succes!

Groeten Paula

Titel: hou voet bij stuk
Berichtnummer: F00442-4
Datum: 8 augustus 1997

Het verbaast me (wonende in Amerika) dat dat in Nederland een probleem zou zijn. Hier wordt onder andere Nederland als voorbeeld genoemd vanwege het aantal baby's dat borstvoeding krijgt! Ik ben zelf hier bevallen via een keizersnee, en wilde ook per se bostvoeding geven en absoluut geen flesjes zien of ruiken!

Helaas moest mijn baby gelijk na geboorte vervoerd worden naar een ander ziekenhuis naar een NICU, en kwam er van dat borstvoeden (nog) niks terecht. Ik heb toen gelijk gevraagd om een borstpomp, en die gekregen (na 24 uur, want je moet er enigzins voor rechtop kunnen zitten). Ze waren gelukkig erg positief. Ik heb drie weken moeten pompen voordat mijn baby de borst zelfs maar mocht proberen. Ik kon dat apparaat wel de deur uit schoppen, maar heb het gelukkig niet gedaan. Het is alle moeite waard geweest!

Laat niemand, maar dan ook niemand, je van de wijs brengen. Ik kan je helaas geen ziekenhuis aanraden, maar waar je ook terecht komt (het kan waarschijnlijk alleen maar beter gaan): HOU VOET BIJ STUK!

Arianne

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 22 februari 2003