|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Buikkrampen
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: buikkrampen
Berichtnummer: F00511
Datum: 14 mei 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Ik ben nu ongeveer 8 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ik vind het allemaal heel spannend en ben erg bang dat het mis gaat. Nu heb ik af en toe flinke buikkrampen (dezelfde soort pijn al bij een menstruatie). Ik heb gelukkig nog geen bloed verloren. Wie herkent dit? Moet ik me zorgen maken of maak ik me veel te veel ongerust?
Karin
Titel: hetzelfde gehad, geen zorgen maken!
Berichtnummer: F00511-1
Datum: 17 mei 1997
Hoi Karin, gefeliciteerd met je eerste zwangerschap.
Ook ik ben ongeveer acht weken zwanger (ben op 27 december uitgerekend) dolgelukkig, maar af en toe heel erg onzeker en bang. Twee maanden geleden was ik voor de eerste keer zwanger en het bleek buitenbaarmoederlijk. Nu zit het allemaal op de juiste plek, heb zelfs het hartje op de echo gezien vandaag, alles gaat goed!
Enkele weken geleden had ik continu een zeurende rugpijn en "menstruatie-krampen" waar jij het over hebt (inclusief opgezwollen buik) Ik was als de dood, dacht dat ik het weer zou verliezen. Ik had het er vandaag met mijn gynaecoloog over en die zei wat ik al dacht: Er gebeurt op dit moment zoveel met je lichaam, het trekt, werkt, bruist etc, bovendien is geen enkel lichaam hetzelfde en ook geen zwangerschap is hetzelfde. Laat het zoveel mogelijk los, probeer je te ontspannen en probeer niet in paniek te raken bij iedere pijn en kramp.
Of het een normaal teken is of een slecht voorteken kan niemand voor ons bepalen, behalve wijzelf. Het probleem is alleen dat als je de eerste keer zwanger bent je bij God niet weet wat je wel en wat je niet behoort te voelen!
Ik kan je aanraden toch met je twijfels naar je arts te stappen, het scheelt enorm, ik ben er nu een stuk geruster op!
Heel veel sterkte, en....op naar de 3-maanden-grens (dan schijnt zowel pijn als gevaar geweken te zijn!)
Hartelijke groet,
Jurianne
Titel: dezelfde ervaring
Berichtnummer: F00511-2
Datum: 20 mei 1997
Dag Karin,
Ik had dezelfde ervaring vanaf week 4 (de dag waarop ik eigenlijk ongesteld moest worden) tot en met week 9. Volgens mijn huisarts is het je baarmoeder die groeit en hoef je je geen zorgen te maken zolang je geen bloedingen hebt. Ik leef nu in week 11 en voel me prima.
Succes,
Betty
Titel: ook last van mijn buik
Berichtnummer: F00511-3
Datum: 4 juni 1997
Hoi Karin,
Een dikke week geleden heb ik een test gedaan en jawel... zwanger. Ik ben nu volgens de berekeningen vijf weken onderweg. Vanaf vorige week voel ook ik bijna de hele dag pijnen, pijntjes en andere gevoelens in mijn buik. De ene keer rechts, dan weer als ik op mijn linkerzij ga liggen. Vanochtend zelfs een behoorlijke scheut toen ik mijzelf in mijn strakke spijkerbroek had gehesen.
Kortom, mijn buik is erg gevoelig en ik kan de gedachte maar moeilijk loslaten dat er wel eens wat mis zou kunnen gaan, vooral omdat ik nog zo'n vijf sigaretten per dag rook. De reacties van anderen stellen mij wel gerust. Het zal wel voornamelijk tussen mijn oren zitten. Ben benieuwd of er nog meer reacties gaan volgen. Veel plezier met je zwangerschap.
Groet Ingrid
Titel: Ik ook
Berichtnummer: F00511-4
Datum: 5 juni 1997
Hoi Karin,
Ook ik kan je ervaring delen. Ik ben nu 9 weken zwanger en ik moet zeggen dat het bij mij nu wat gaat afnemen. In het begin had ik vrij veel last van deze zogenaamde krampjes alsof ik ongesteld moest worden, nu zijn het meer zo nu en dan scheuten en een wat trekkerig gevoel rond mijn liezen (vooral als ik moet niezen). Volgens insiders hoort dit er allemaal bij (hoop ik).
Succes met je zwangerschap!
Groetjes,
Christel
Titel: Bedankt voor jullie reacties!
Berichtnummer: F00511-5
Datum: 7 juni 1997
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties! Inmiddels ben ik in de twaalfde week van mijn zwangerschap en ik moet zeggen dat de krampen nu bijna verdwenen zijn. Ik heb het er met mijn verloskundige over gehad en volgens haar kwam het doordat de baarmoeder kantelt en gaat groeien. Zolang je geen bloed erbij verliest is er niks aan de hand. Eigenlijk is dit een positief teken, de baarmoeder is goed aan het groeien! Ik heb inmiddels voor de eerste keer het hartje gehoord!
Groetjes en succes!
Karin
|