|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Wanneer verschijnt "het buikje" ?
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Wanneer verschijnt "het buikje" ?
Berichtnummer: F00517
Datum: 20 mei 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Ik ben nu 11 weken zwanger en vraag me af wanneer je eigenlijk een bolle buik kan verwachten. Tot nu toe word ik alleen dikker op de verkeerde plaatsen. Graag je reactie's.
Betty
Titel: Voor iedereen verschillend.
Berichtnummer: F00517-1
Datum: 22 mei 1997
Waneer het buikje verschijnt, verschilt van persoon tot persoon. Ik zette ook vlug uit en begon al vroeg met zwangerschapskleding, maar ik heb vriendinnen en collega's bij wie DE BUIK pas in de laatste maand kwam. Bij 8 maanden was er nog steeds niets te zien.
Groetjes, Louise
Titel: vanaf 6 maanden...
Berichtnummer: F00517-2
Hallo Betty,
Bij mij begonnen ANDERE mensen een buikje te zien toen ik ongeveer 6 maanden zwanger was. Ik zag het zelf al veel eerder (bij ongeveer 4 maanden). Waarschijnlijk omdat ik pas na 6 maanden zwangerschap pas echte zwangerschapskleding begon te dragen. Daarvoor droeg ik gewoon "wijde" kleren vooral van mijn man...
Veel sterkte (en vooral plezier) met je zwangerschap!
Eugenie
Titel: dikke buik
Berichtnummer: F00517-3
Beste Betty,
Ik ben nu 35 weken zwanger en heb een gigantische buik.
In het begin tot aan ongeveer 25 weken kwam ik ook alleen op de verkeerde plaatsen aan, maar daarna begon mijn buik pas echt te groeien.
Vanaf 25 weken kon je aan mijn buik zien dat ik zwanger was, maar dat is ook bij iedereen anders. Succes!
Maureen
Titel: buikje
Berichtnummer: F00517-4
Datum: 2 juni 1997
Betty,
Ik ben nu 27 weken zwanger en op het moment lijk ik wel met de dag meer te groeien. Ik smeer trouwens wel mijn buik in met baby-olie van Zwitsal, zodat je de striemen enigzins kunt beperken. Begin daar wel al heel vroeg mee (ook als je nog geen buik hebt).
Tot mijn 24ste week was er nog vrijwel niets te zien, ik verbeeldde het me wel maar je zag eigenlijk nog niets.
Maar geloof me: als het eenmaal op gang komt, is het niet meer te stuiten.
Heel veel plezier gedurende je gehele zwangerschap.
Groetjes Liesette
Titel: dikke buik
Berichtnummer: F00517-5
Datum: 4 juni 1997
Hallo Betty,
Ik ben nu ruim 25 weken zwanger van nummer twee en sinds ongeveer drie weken is mijn buik echt begonnen met groeien.
Ik zie er nu dan ook al echt zwanger uit. Mijn ervaring is dat je buik eerst langzaam groeit en dan opeens in een paar weken tijd explosief.
Mijn zusje daarentegen is nu 21 weken zwanger en bij haar zie je wel wat, maar veel minder. Mischien komt dat omdat het haar eerste zwangerschap is. Mij is namelijk verteld dat je het de tweede keer sneller gaat zien omdat je dan al enigszins 'uitgerekt' bent. Ik kan het me niet echt goed meer herinneren, maar ik geloof dat ik inderdaad nu dikker ben dan de eerste keer.
Wacht maar tot de laatste paar maanden, dan ben je zo enorm dat je jezelf bijna niet meer herkent!
Ilja Willifer
Titel: dubbele buik
Berichtnummer: F00517-6
Datum: 13 juni 1997
Ik ben 26 weken zwanger van een tweeling. Hoewel je zou denken dat ik dubbel zo dik ben als bij een eenling, is mijn buik van gematigde omvang. Natuurlijk is het al heel goed te zien en denken mensen dat ik eerder ben uitgerekend, maar er zijn ook vrouwen in mijn omgeving die even dik (of soms zelfs dikker!) zijn.
Christine Boom
Titel: nu al!
Berichtnummer: F00517-7
Datum: 4 augustus 1997
Sinds drie weken kon ik het buikje zelf al wel zien verschijnen, maar sinds vorige week is er geen verhullen meer aan. Ik ben nu 17 weken zwanger voor de eerste keer; van iedereen krijg ik reacties dat het wel erg vroeg is, ook de huisarts vindt mijn buik vrij fors. Overigens ben ik niet veel aangekomen, alleen de buik en rond de heupen (en de taille is verdwenen); verder is alles goed, dus laat maar groeien. Als je helemaal niets ziet, lijkt me dat ook niet leuk, maar ik vraag me wel af hoe mijn buik zal eindigen?! Wie heeft hier nog meer ervaring mee voor de eerste keer?
Marieke
Titel: Ook nu al.
Berichtnummer: F00517-8
Datum: 5 augustus 1997
Ik ken dat nu-al-idee. Ik ben pas 13 weken zwanger (ook voor de eerste keer) en kan geen broek meer aan. De oorzaak ligt niet zozeer in de plots verschenen vetkussens, alswel in de groei van mijn buik op zich. Er zit toch echt een buikje, daar waar deze nooit eerder heeft gezeten.
De reactie van de verlos, op het zien van deze beginnende bult, luidde "aah kijk, dat duurt niet lang meer" en dit met een soort geamuseerde ondertoon.
Ik geloof dus dat het niet eens zo abnormaal is.
Thea
Titel: Ook een 'nu-al' reactie !
Berichtnummer: F00517-9
Datum: 11 augustus 1997
Ik ben 27 jaar en 5 maanden zwanger van een I.V.F.-kindje. Ik was amper een 6-tal weken zwanger of iedereen kon reeds het beginnende buikje aan me merken. Niet dat dat me stoorde, want ik vind het ontzettend leuk om duidelijk zwanger te lopen.
Er werd eerst gedacht aan een meerlingenzwangerschap (wat goed kon in onze situatie), maar het blijkt toch dat ik maar 1 kindje in me draag. De eigenlijke reden van mijn snel dik zijn zou te wijten zijn aan het veelvuldig gebruik van hormonen voorheen.
Maar nogmaals: ook al zie ik er nu uit al iemand die één dezer weken moet gaan bevallen, ik vind het leuk en gelukkig heb ik nog geen enkele lichamelijke last ervan ondervonden.
Hilde Roeland
Titel: wat niet allemaal mogelijk is !
Berichtnummer: F00517-A
Datum: 12 augustus 1997
Ikzelf was toen ik de eerste keer zwanger was (vorig jaar) erg "laat" met dik worden. Rond om mij heen waren allerlei vrouwen die veel dikker waren bij zwangerschapsgym. Ik heb het idee dat dit zeer verschillend is per persoon. Nu ben ik zwanger van een tweeling en ik zit nu in de 17e week en begin nu wat te groeien maar kan nog steeds mijn gewone broeken aan (nog net).
Anita
Titel: net als Thea
Berichtnummer: F00517-B
Ik ben nu ook voor de eerste keer zwanger en in de 13e week, en de mensen zien het me ook al aan. Ik had ook voor de zwangerschap al een buikje, maar dit is toch heel wat anders.
Niemand vindt het vreemd dat er al zoveel te zien is en ook mijn zusje en schoonzusje hadden al vroeg een buikje (hoewel zij wel slank waren).
Ik denk dat het heel normaal is.
Esther
Titel: nog 's "nu al"
Berichtnummer: F00517-C
Wat ben ik blij dat er meer mensen zijn met zo'n snel buikje; ik wist amper dat ik zwanger was en ik werd al dikker. De eerste 10 weken ben ik 5,5 kg aangekomen en dan schrik je toch wel even.
Nu kom ik niet meer zoveel aan maar de buik groeit wel. Ik ben zwanger geraakt na een i.u.i., en dan krijg je dezelfde hormonen als bij een i.v.f. dus misschien heeft dat er toch iets mee te maken. Bovendien heb ik hiervoor een enorme vleesboom gehad, waardoor ik ook 3 maanden zwanger leek, dus alles is al lekker uitgerekt geweest. Ik ben nu 17 weken en er is geen verbergen meer aan. Maar goed, ik voel me fantastisch en we zijn hier allebei heel gelukkig mee dus die "vroege dikte" kan de pret niet drukken, we zijn nou eenmaal niet allemaal hetzelfde.
Groetjes,
Heleen
Titel: nu al
Berichtnummer: F00517-D
Datum: 24 augustus 1997
Ik ben nu bijna 16 weken zwanger en ben nog niet aangekomen, maar heb wel meer buikomvang gekregen. Ik werk in de verpleging en heb dan een uniform aan. De broeken krijg ik al vanaf de 11e week niet meer dicht.
Ik vind dit wel leuk en ben er enorm trots op want iedereen mag weten dat ik en mijn man heerlijk zwanger zijn.
Dette Supprs
Titel: hartstikke dun
Berichtnummer: F00517-E
Datum: 12 september 1997
Ik ben nu 16 weken zwanger en er is werkelijk niets te zien. Sterker nog, ik ben iets afgevallen. Toch heb ik gelukkig al het hartje gehoord en is de stand van mijn baarmoeder in orde. Toch lijkt het me heel leuk om te gaan uitdijen; volgens mij voel je je dan nog zwangerder. Ik wacht met spanning af.
Diane
Titel: Ongelofelijk
Berichtnummer: F00517-F
Datum: 17 september 1997
Beste Marieke,
Mijn dochter is nu 3,5 jaar, maar ik weet nog goed hoe groot mijn buik was. Vooral nadat het bevallingsverlof was ingegaan... Het bleef groeien! Uiteindelijk was de omvang, die we voor de gein wilden weten, 105 cm (en ik 21 kg. zwaarder). Overigens was alles na 2 maanden weg.
Geniet van je zwangerschap!
Sylvia
|