|
|
 |
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Op vakantie met 3 kinderen in de auto
Onderdeel: Algemeen
Titel: op vakantie met 3 kinderen in de auto
Berichtnummer: F00537
Datum: 25 mei 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Hallo,
Mijn naam is Corrie. Wij gaan dit jaar voor het eerst met de auto naar Frankrijk met onze drie kinderen. Jeroen van 6, Marcel van bijna 4 en Amanda van 1 jaar. Wij zien best wel tegen de reis op. Wie kan ons wat tips geven voor de reistijd om de kinderen bezig te houden?
Alvast bedankt
groeten, Corrie
Titel: bingo met plaatjes
Berichtnummer: F00537-1
Datum: 26 mei 1997
Corrie,
Mijn kinderen zijn 6 mnd, 2,5 en 4,5. Een favoriet spelletje met de oudste 2 is om voorwerpen op te noemen en wie deze het eerst ziet. Bijv. een windmolen, gele auto, rode vrachtauto, paard, benzinestation, trein etc... Een variant hierop is om van te voren met de kinderen kaartjes te maken beplakt met plaatjes uit tijdschriften ed, of tekeningen en hiermee bingo te spelen. Je deelt bijv. 3 kaartjes met voorwerpen uit en wie ze het eerst alledrie heeft ontdekt heeft gewonnen. Voordeel van plaatjes is dat de kinderen niet hoeven te kunnen lezen en kijken naar de steeds wisselende omgeving.
Wel rekening houden met de te verwachten omgeving, want zoek maar eens een windmolen in Limburg langs de A73, of een wegenwachtauto in Frankrijk. Als je langer dan 5 minuten moet zoeken voor je iets gevonden hebt is de lol er gauw af.
Veel plezier in Frankrijk,
Kitty Arends
Titel: nieuwe speeltjes
Berichtnummer: F00537-2
Datum: 26 mei 1997
Hallo Corrie,
Met onze 2 dochters hebben we al heel wat afstanden afgelegd. Behoorlijk grote afstanden naar o.a frankrijk, Italie Voor mijn kinderen koop ik altijd van tevoren kleine speeltjes/boekjes.
Die leg ik onder mijn stoel in de auto. Wanneer ze zich gaan vervelen, ruzie zoeken, komt er een nieuw speeltje tevoorschijn. Ook hebben we 2 walkmans, bandjes met verhaaltjes die lekker lang duren. Niet teveel snoepen onderweg, maar peentjes, komkommer klaarmaken in de auto.
Vergeet niet iets nieuws te bewaren voor de terugweg .Als niets meer helpt is er nog altijd de oplossing om achterin bij de kinderen te gaan zitten , voorlezen, spelletjes,kleuren. Als je stopt onderweg proberen zoveel mogelijk te doen op een rustplaats, dus iedereen plassen, tanken, eten en even flink rennen met de kinderen. Zo voorkom je dat je om de haveklap moet stoppen, en de reis dus alleen maar langer duurt.
Veel plezier in Frankrijk,
gr Arienne Kors
Titel: tunnels\bruggen tellen
Berichtnummer: F00537-3
Datum: 30 mei 1997
Ik kom oorspronkelijk uit Canada en daar zijn afstanden van 500km niet uitzonderlijk voor boodschappen. Wij hadden van die plaatjes die je op het raam kan plakken geen stickers. Elke keer keken we met spanning uit naar een volgende tunnel of brug of viadukt en mochten we weer een plakker op het raam doen.
Bill van Kammen
|