|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Voor 3 jaar naar Aruba
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: voor 3 jaar naar aruba
Berichtnummer: F00547
Datum: 30 mei 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Wij hebben een dochter, Leana van ruim 2 jaar en gaan in juli voor 3 jaar op Aruba wonen. Dit omdat mijn man bij de marine zit en daar gaat werken . We krijgen daar een ruime bungelow om in te wonen.
Alles wordt of is prima geregeld. Maar ben benieuwd hoe onze dochter dit zal ervaren. Mijn vraag is dan ook wie kan mij hierin adviseren of heeft iets soort gelijk meegemaakt. Graag wordt ik hierbij geholpen.
Groetjes, Lisette
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Twee kinderen mee naar de States
Berichtnummer: F00547-1
Datum: 5 juni 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Wij waren een paar jaar geleden in dezelfde situatie, maar dan met de Verenigde Staten. We hadden toen een kind van 1jr en een kind van 2jr en zouden voor 3 jaar naar de States gaan. Het heeft allemaal goed uitgepakt, ik denk dat het een goede ervaring is voor de kinderen en we overwegen nu zelfs om hier langer te blijven.
Het eerste half jaar was erg moeilijk, we woonden eerst 2 maanden in een hotel, wat niet gemakkelijk was met twee kleine kinderen. We hadden ook heel veel administratieve problemen, bijvoorbeeld met onze credit card, met geld overmaken uit Nederland en nog veel meer. Gelukkig ging het na een half jaartje beter.
De kinderen pakten de taal heel gemakkelijk op. We lieten ze 2 dagen per week naar een family day care gaan, zodat ze contact hadden met andere kinderen en de taal konden leren spreken. Mijn oudste was binnen een paar maanden vloeiend in Engels, de tweede praatte nog niet echt, dus pikte gewoon allebei de talen op toen hij begon te praten.
We hebben zelfs nog een Amerikaans kindje hier gekregen en in juli wordt er weer eentje verwacht :-) Ik mis hier wel de kraamzorg!
We zijn hier nu bijna 3 jaar en ik kan zeggen dat we er absoluut geen spijt van hebben. We hebben wel problemen met beslissen wat we op de lange termijn willen. Het is wel eens moeilijk om ver van familie en vrienden te wonen, dus dat zou een reden zijn om terug te gaan naar Nederland. Aan de andere kant hebben we het hier goed naar onze zin en is hier veel meer ruimte en natuur en dat is ook wat waard. We weten dus nog niet goed wat we willen.
Karen, mama van Cees (5jr), Tim (3jr), Tara (11mnd) en Nog Eentje (18 juli)
|