|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Kan ik chorizo en salami eten?
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Kan ik chorizo en salami eten?
Berichtnummer: F00585
Datum: 11 juni 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Ik weet niet in hoeverre chorizo en salami 'rauw vlees' zijn en heb er tegengestelde berichten over gehoord. Ook mijn verloskundige kon het me niet vertellen. 't is zo lekker.....
Groetjes,
Annelies
Titel: net gekocht
Berichtnummer: F00585-1
Datum: 13 juni 1997
Beste Annelies,
Ik kom net van Albert Heijn met o.a. een ons lekkere chorizo. Elke keer als ik iets koop, hoor ik achteraf dat je het niet mag eten. Ik heb besloten dat ik me er maar niet al te veel van aan ga trekken anders mag je niks meer. Dus.... stop de verboden voedsel maffia en geniet van dat wat lekker is. Ik geloof dat de belangrijkste regel is: alles met mate.
Of vind je me erg eigenwijs?
Groet, Ingrid
Titel: Kan "Schinken" eten kwaad?
Berichtnummer: F00585-2
Datum: 14 juni 1997
Wij gaan straks naar Oostenrijk op vakantie en daar eten wij graag broodjes met "Schinken", een soort ham. Weet iemand of dit rauw is, of dat het op een andere manier schadelijk is voor de ongeboren baby?
Linda
Titel: Voorlichtingsbureau v.d. Voeding
Berichtnummer: F00585-3
Datum: 1 juli 1997
Hoi Annelies,
In de folder van het Voorlichtingsbureau v.d. voeding staat dat vleeswaren zoals rauwe ham, salami en rookvlees een behandeling hebben ondergaan waardoor zij net zo veilig zijn om te eten als gebraden vlees.
Ik neem aan dat chorizo daar ook onder valt.
Groetjes,
Birgit
Titel: gepasteuriseerd of niet?
Berichtnummer: F00585-4
Datum: 31 juli 1997
Hoi Annelies,
Mijn vrouw is op dit moment ook zwanger en had precies dezelfde vraag als jij. Via een bevriende arts zijn wij aan de weet gekomen dat het in ieder geval bij kazen belangrijk is of deze gepasteuriseerd zijn of niet.
Misschien niet helemaal een antwoord op je vraag, maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt...
Cees
|