Ouders Online
Archief
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.



Vliegtuig


Onderdeel: Algemeen
Titel: vliegtuig
Berichtnummer: F00594
Datum: 15 juni 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Deze zomer gaan wij op vakantie naar Spanje met het vliegtuig.
Heeft iemand ervaring met 2 kleine kinderen (3 jaar en 18 mnd) en een vliegreis?
Hoe houd je ze stil, hoe voorkom je dat ze gaan jengelen, etc?

Katia Vermeulen


Onderdeel: Algemeen
Titel: ook wij zijn benieuwd naar ervaringen
Berichtnummer: F00594-1
Datum: 20 juni 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ook wij gaan met het vliegtuig naar spanje met onze zoon van 2 jaar en onze dochter van 5 maand.
Waar moet je aan denken, wat hebben ze in spanje, mallorca, niet en wat moet je dus meenemen.

Marc van Dijk


Onderdeel: Algemeen
Titel: bezig houden
Berichtnummer: F00594-2
Datum: 20 juni 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Wij hebben gevlogen met eerste kind van 1 jaar, later met baby en kind van 2. Ik vind het geen probleem als de kinderen maar iets te doen hebben; sommige vliegmaatschappijen geven kinderen een soort pretpakket met kleurpotloodjes ed. Neem anders zelf een "vliegtuigpakket" mee en vraag de stewardess stiekem of zij dat straks aan de kinderen wil geven. Dat maakt meer indruk dan wanneer je het zelf geeft; met bv tekening om te kleuren, plaatje van vliegtuig of een kaart waar vliegtuig op staat; kleurpotloden, klein boekje..

Ze stilhouden is natuurlijk moeilijk, hoeft ook niet lijkt mij. Het jengelen (bij langere treinreizen heb je ook dat probleem tgv verveling) probeer ik te vermijden met bezighouden. Zeker het kind van 3 kan je op de reis voorbereiden; boekjes over vliegtuigen bekijken en erover praten. Dan vindt hij/zij het vast prachtig. En zover is de reis niet. Extra drinken is wel handig; in een vliegtuig krijg je niet zoveel en onze kinderen hadden duidelijk behoefte aan meer drinken dan we kregen aangeboden.

Goede reis en een fijne vakantie toegewenst!

elsa


Onderdeel: Algemeen
Titel: ideaal, garantie tegen jengelen is er niet !
Berichtnummer: F00594-3
Datum: 20 juni 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo,

Wij zijn vorig jaar met onze dochter van 2 jaar naar de Canarische eilanden geweest en dat was 4,5 uur vliegen. Op zich ging het goed, alleen wij kwamen er te laat achter dat men op het vliegveld speciale baby slaap ruimtes hebben met ledikantjes en al.

Ze had dus niet geslapen tussen de middag en ze was dood op toen we dus in het vliegtuig zaten en vervelend dus! Logisch. Dan duurt zo'n vlucht wel lang. Ze heeft zich redelijk netjes gedragen en ze heeft van die 4,5 uur een uurtje geslapen, maar ik was blij toen we weer gingen landen.

Maar volgend jaar gaan wij ook met onze 2 kinderen van dan 3,5 en 1,5 op vakantie naar Spanje en dan vlieg je maar 2 uurtjes of 3 en dat is zo om en ik zie er niet tegen op. We nemen gewoon veel speelgoed mee en drinken en eten en als het vliegschema het toelaat laat ik ze eerst nog slapen thuis of op schiphol. Veel succes en een fijne vakantie toegewenst.

Groetjes,

Saskia


Onderdeel: Algemeen
Titel: Verrassing!
Berichtnummer: F00594-4
Datum: 9 juli 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ook wij met dochter van 2 jaar zagen er tegenop om een vliegreis te maken. Vorig jaar, onze meid was net 11 mnd, naar Turkije een vliegreis van 3,5 uur en transfer van 2 uur was te veel en dochterlief ging door het lint.

De vluchten waren ook niet echt riant: 5.30 uur heen en 24.00 uur terug. Wij zagen huizenhoog op tegen nog zo'n vliegreis. Dus geboekt voor Frankrijk en met de auto op pad. Dit ging perfect, ware het niet dat wij de franse zuidkust vreselijk vonden en het was slecht weer. Na 3 dagen sippen zijn we rechtsomkeert naar Nederland gegaan en hebben we direct geboekt voor 2 weken Turkije.

Nu hadden we goede vluchttijden. Voor onze dochter heb ik een tas vol verassingen meegenomen. Iedere keer als ze zich begon te vervelen mocht ze een kadootje uitpakken. Ik heb kleine kadootjes gekocht van fl. 2 tot fl. 5 en ik probeerde ieder uur een kadootje te geven waar ze dan even mee kon spelen. En wat dan nog als je kinderen een beetje jengelen of vervelend zijn. Het is nu eenmaal niet anders; trek het je niet aan als mensen verstoord opkijken.

Succes met de verassingen-tas en een fijne vakantie.

Margareth


Onderdeel: Algemeen
Titel: kijk even bij baby-tijd
Berichtnummer: F00594-5
Datum: 21 juli 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Bij de rubriek 'baby-tijd' is er een discussie geweest over vliegen met baby's (wat overigens andere problemen met zich meebrengt dan vliegen met kleine kinderen denk ik). Ik heb daar ondermeer wat persoonlijke ervaringen met verschillende vliegmaatschappijen gegeven. Wie weet kan dat voor jullie dochter van 5 maanden van nut zijn.

Veel plezier!
Gertruud


Onderdeel: Algemeen
Titel: Vliegreisje naar Griekenland
Berichtnummer: F00594-6
Datum: 29 juli 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Vorig jaar zomer zijn wij met onze zoon (ruim 1,5 jaar) met het vliegtuig naar Griekenland/Kreta geweest.

Op het vliegveld (vanaf Zestienhoven vlogen wij), vond hij alles prachtig en zeker de vliegtuigen. Totdat we naar het vliegtuig toe liepen; toen was het ineens niet meer zo leuk. Hij moest erg huilen en was niet te troosten. We hadden een zakje snoepjes meegenomen om hem zoet te houden, nou dat vloog dus door het vliegtuig. Vooral toen ook de stewardess nog eens bij hem kwam staan, dat was allemaal te veel en te eng.

Het jengelen en huilen kun je echt niet voorkomen, bovendien: als er meer kinderen zijn, is jouw kind echt niet het enige dat het niet zo leuk vindt. Neem hem of haar op schoot en vertel een verhaaltje. Meestal is het jengelen gauw afgelopen. Afleiding en bij het raam zitten deed bij ons wonderen.

Wat erg geholpen heeft, is als je dicht bij het vliegveld zit op je vakantiebestemming, om een dagje samen met je kind(eren) een kijkje te gaan nemen. Dat hebben wij gedaan en de terugreis was geen probleem. Hij stapte trots in het vliegtuig en wilde zelf zijn riem vast doen en is heerlijk rustig gaan zitten en uiteindelijk in slaap gevallen.

Zo zie je maar, je kunt het van te voren nooit plannen en goed regelen. Je kind(eren) heeft/hebben een eigen willetje.

Succes en een fijne vakantie!

Marjolein Ancher,
moeder van Julien (ruim 2,5 jaar) en zwanger van de tweede (augustus 97).


Onderdeel: Algemeen
Titel: alles en vooral gek op kinderen
Berichtnummer: F00594-7
Datum: 31 juli 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Volgens mij hebben ze alles in Spanje voor kinderen: Olvarit, maar vooral vers fruit, pizza's, broodjes en andere dingen die grotere kinderen zelf kunnnen eten. Wat ons vooral opviel was dat ze zelfs in de beruchte toeristenoorden vooral heel veel aandacht voor kleine kinderen hadden, zo vriendelijk als ze altijd tegen onze kids waren, ongelooflijk.

hamelink


Onderdeel: Algemeen
Titel: het ging prima
Berichtnummer: F00594-8
Datum: 1 augustus 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ondertussen hebben wij de vliegtuigtrip achter de rug en alles is goed verlopen. De oudste (3) vond het allemaal spannend en gedroeg zich opvallend rustig met (kleur)boeken en van de jongste (18mnd) kun je natuurlijk niet verlangen dat hij 2 uur stilzit, dus het kruipen en duwen hebben we er maar bijgenomen (eten en drinken gaf redelijk veel afleiding).

De vakantie zelf was heel leuk, in Spanje zijn ze wel degelijk verzot op les ninos, maar het potjeseten was een tegenvaller = lopende brij.

Katia Vermeulen