|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Een moeilijk besluit...3e kind of niet !
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Een moeilijk besluit...3e kind of niet !
Berichtnummer: F00595
Datum: 15 juni 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Ik wilde altijd graag 3 kinderen ongeacht het geslacht van het kind. We hebben nu 2 kinderen een dochter en een zoon.
Ze zijn beiden gezond, alleen onze zoon de jongste is met een afwijking geboren aan het ruggenmerg en reeds geopereerd. Hij is verder gezond en zal op kunnen groeien als een normale knul, volgens de artsen. Nu is er dus een twijfel ontstaan over een 3e kind, want de angst dat er weer iets mis is is erg groot.
Maar tegelijkertijd zegt mijn gevoel van nog 1x zwanger zijn, nog 1x een baby en echt afscheid nemen van alles, want dat heb ik bij de vorige zwangerschap niet bewust gedaan. Ik ben best bang dat ik er spijt van zal krijgen als ik zal beslissen dat er geen 3e kind zal komen. Als het lukt, natuurlijk!
Graag zou ik wat reactie's willen zien of ervaringen.
saskia
Alvast bedankt.
Saskia.
Titel: volg je gevoel
Berichtnummer: F00595-1
Datum: 18 juni 1997
Volg je gevoel!
Garanties op gezondheid kan niemand je geven.
Een gezond kind kan ziek of gehandicapt worden.
Een gezond kind kan je andere zorgen bezorgen die moeilijker zijn dan gezondheidsproblemen.
Gezondheid wordt als een voorwaarde voor geluk gezien. Maar of dat in alle gevallen zo is...
Als je gevoel je zegt dat het niet 'af' is met twee kinderen, verlang dan naar een volgende, wie weet komt hij/zij.
En besef tegelijkertijd ook, dat hoe bewust je het ook beleeft, zwangerschap en babytijd voorbij vliegen.
Ter geruststelling: ook grotere kinderen zijn hartstikke leuk! Kinderen zijn een uitdaging!
Joke
Titel: derde kindje
Berichtnummer: F00595-2
Datum: 20 juni 1997
Saskia,
Ook ik twijfelde over het derde kindje. Vooral omdat ik al ouder werd en al een jongen en meisje had. Toen ik zwanger was van de derde kreeg ik ook nog eens met drie maanden een miskraam. Gelukkig werd ik daarna gauw weer zwanger en 7 maanden geleden kreeg ik Christian. Ik ben ontzettend blij met hem. Maar... soms knaagt het wel eens zal ik dan toch niet een vierde... Volgens mij zijn het de hormonen. Wij zeggen nu ons gezin is compleet!
De hele zwangerschap heb ik de angst gehad dat er iets mis was, nog veel meer dan bij de eerste 2 kinderen. Telkens leefde ik naar een mijlpaal toe: 1 mnd, 2 mnd, 3 mnd, bewegen, echo, bevalling. Hij was 2 weken te laat, de zenuwen dat er misschien op het laatste moment nog iets gebeurde. Stom eigenlijk maar ja.
Wat mij eigenlijk opviel in je oproep was dat je een derde wilde om nog een keer zwanger te zijn, afscheid nemen van dat gevoel. Als je alleen hierom een kindje wil moet je jezelf eens afvragen of je er wel een kind bij wil en niet alleen een baby.
veel sterkte met je beslissing,
Kitty Arends
Titel: reageren, Derde kindje
Berichtnummer: F00595-3
Datum: 7 juli 1997
Hallo Kitty,
Bedankt voor het reageren.
Jouw vraag of het alleen om een baby gaat is het antwoord natuurlijk van niet..
Onze jongste is net 10 mnd. en ik geniet van dit kind net zoveel als van mijn 1st. Ik hou ontzettend veel van mijn kinderen. Maar ik wilde altijd graag 3 kinderen, maar doordat ik dus bij de laatste niet echt afscheid heb genomen van alle zwangerschaps dingen, ben ik dus bang dat ik later er spijt van zal krijgen.
Ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn 30ste de kinderen graag wil hebben en volgend jaar word ik dus 30.
Het besluit moet dus binnenkort genomen worden, want wie zegt mij dat ik weer zwanger word en dat het goed gaat. Wij hebben nl. ook een miskraam gehad voor onze eerste dochter en daarom ben ik ook zo eerlijk om te zeggen: kinderen krijg je en die neem je niet!
Een vierde zou bij ons niet ter sprake komen, want dat is voor ons niet haalbaar gezien evt. studie van de kinderen later e.d. Dat staat sowieso vast, maar of nr.3 komt weet ik tot heden nog niet. Ik vind het heel moeilijk om daar een definitief besluit over te nemen.
Nogmaals bedankt,
Saskia.
P.S: Mocht gewoon eens willen e-mailen, mail mij maar.
Je bent verzekerd van antwoord terug.
Titel: tja
Berichtnummer: F00595-4
Datum: 15 juli 1997
Hallo Saskia,
Wat een moeilijke vraag, hè, een derde of niet. Een vraag waar niemand je eigenlijk antwoord op kan geven. Wat ik me alleen afvraag, is waarom het kind er voor je 30e zou moeten zijn. Je jongste is pas 10 maanden. Stel je zelf niet die grens en je hebt nog zeeën van tijd om eventueel een derde te krijgen.
En denk hieraan: nr. 3 kan nr. 3 en 4 worden, zoals bij mijn zus, die bij haar derde zwangerschap in verwachting bleek van een tweeling en nu dus inderdaad 4 kinderen heeft.
Succes ermee!
Inge Joosten
Titel: RTeactie op "Tja"
Berichtnummer: F00595-5
Datum: 21 juli 1997
Hallo Inge,
Waarom 30 jaar bij ons de grens is, is vooral nu erg belangrijk, want de risico's worden dan ook groter voor evt. afwijkingen en gezien het feit dat wij al een "afwijking" hebben in ons gezin wordt de angst daarvoor niet kleiner.
Ja, mocht die 3e nu een tweeling worden, dan is het van harte welkom, want het is en blijft dan ons kind 1 of 2. Wij hebben besloten voor het krijgen van kinderen en als de natuur er dan voor zorgt dat je een tweeling krijgt dan neem je dat aan als een geschenk in de hoop dat alles natuurlijk voorspoedig verloopt.
Bedankt voor je reactie.
groetjes, Saskia van Berkum.
|