Ouders Online
Archief
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.



Heuppijn en rugpijn.


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: heup- en rugpijn.
Berichtnummer: F00675
Datum: 28 juli 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ik ben 27 weken zwanger van de tweede (uitgerekend: 28 okt.) en heb enorm veel heuppijn 's nachts. Ik heb kussens geprobeerd, maar die zijn zo warm en liggen dan ook 's morgens op de grond. Daar komt nog bij dat ik aan een hernia geopereerd ben vorig jaar en nu enorme zenuwpijnscheuten naar mijn been krijg. Overdag ben ik een beetje stijf zonder pijn, maar 's nachts heb ik dus pijn. Ik slaap op mijn linkerzij en dat is waar de pijn is. Op mijn rechterzij liggen was afgeraden door de dokter. Ideeën?

Marjoleine de Waal Malefijt


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Soort kramp
Berichtnummer: F00675-1
Datum: 4 augustus 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Best Marjoleine,

Ongeveer vanaf de 16e week zwangerschap heb ik ook pijn in mijn (rechter) heup. Dit voelt voornamelijk aan als een erge spierpijn zoals na het sporten. Soms komen er krampen bij kijken die aanvoelen als kramp in je kuiten maar dat duurt dan 10x zo lang.

Ik ben nu 39 weken zwanger en heb elke week 2x fysiotherapie gehad. Dit verminderde in ieder geval de krampen. Het gevoel van spierpijn ben ik blijven houden. Ook heb ik vaak een warmwaterzak of hittepit tegen de pijnlijke heup gehouden. En het zogenaamde "kwispelen" hielp bij mij ook goed.

In ieder geval sterkte ermee!
A.N.