Ouders Online
Archief
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.



Leuke zwangerschapskleding maat 52?


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Leuke zwangerschapskleding maat 52
Berichtnummer: F00685
Datum: 30 juli 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ik draag normaal maat 50/52 van kleding en ben nu in mijn 4e maand van de zwangerschap. Ook al ben ik nog maar amper wat aangekomen in deze maanden, de vorm van mijn buik is toch al aan het veranderen.

Binnenkort zal ik toch zwangerschapskleding nodig hebben. Wie weet waar ik leuke zwangerschapskleding kan kopen in mijn maat? Ik woon in de provincie Groningen. Tot nu toe ben ik alleen zwangerschapskleding tot maat 46 tegengekomen.

Francisca


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: zelf doen
Berichtnummer: F00685-1
Datum: 31 juli 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hoi Francisca,

Ik had hetzelfde probleem, nl dat zwangerschapskleding te klein bleek. Ik koop mijn broeken voornamelijk bij Ulla Popken (vast wel in Groningen, zeker in Assen). Daar zijn ze tot maat 60 en 30 (korte maat) te krijgen.

Bij mijn favoriete spijkerbroek heb ik de rits losgetornd en een stuk tricot (bv manchetboord) er tussen genaaid. Dit heb ik tot de 8e maand kunnen dragen. Daarna werd het moeilijker. Ik had oa. een stretch-broek van Sisignora die met mijn buik meerekte.

Succes met winkelen!
Karin


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Ulla Popken\Hennes en Mauritz
Berichtnummer: F00685-2
Datum: 4 augustus 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Probeer eens gewone kleding in een grotere maat.
Ik ben altijd goed geslaagd bij Ulla Popken (indien deze zaak in Groningen niet bekend is, stuur je maar een mailtje, dan duik ik de adressen wel voor je op). Zij hebben mode vanaf maat 42. Ook Hennes en Mauritz heeft bij de Big is Beautiful collectie vaak leuke dingen die toch al bedoeld zijn om iets wijder te vallen.

By the way... graag zou ik van jou willen weten hoe je je voelt, zwaarder en zwanger. Ik ben na twee zwangerschappen er nu alles voor aan het doen om slanker een derde in te gaan. Graag een reaktie in of buiten het forum (maakt voor mij geen verschil). Sterkte met zoeken en een hele fijne zwangerschap

Groetjes,
Dorine


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Ulla Popken heeft catalogus
Berichtnummer: F00685-3
Datum: 8 augustus 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Bedankt voor jullie reacties.

Mijn moeder, die in Assen woont, heeft de zaak van Ulla Popken daar bezocht (Lief he!). Het schijnt dat er ook een catalogus is van hun kleding en die zou mij toegestuurd worden. Ik ben heel benieuwd. Ook een andere zaak daar kleedt ook wel zwangere dames met een grote maat.

Zo gauw ik de catalogus heb, zal ik wel weer een berichtje plaatsen hoe ik de collectie vind.

Hoe ik het vind, zwanger, en zwaar al van mijzelf? Wel, ik zie er wel tegenop dat ik nog zwaarder zal worden, ben een beetje bang dat mijn knieën het zwaar te verduren krijgen. Ik vind het wel rustig dat ik nu eens niet mag afvallen.

Francisca


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: zwaarder zwanger
Berichtnummer: F00685-4
Datum: 11 augustus 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ook in ben inmiddels bijna 4 maanden zwanger en ben al behoorlijk aan het uitdijen. Ik heb normaal maat 52 en kan nog maar 1 broek (met een elastische taille) aan. Ik heb stad en land afgebeld voor positiekleding, maar de grootste maat die te krijgen is, is maat 48! Blijkbaar mag je, als je zwaarder bent, niet zwanger worden!

Maar de boosheid is alweer omgeslagen in een praktische benadering. Bij Ulla Popken, Mode Tineke, C&A en Marca (ook mijn normale kleding-adressen) verkopen ze kleding tot en met maat 60. Daar moet ik toch wel een paar maanden mee voort kunnen. Als ook dat te krap wordt, zet ik met zwangerschapsboord driehoekige stukken in mijn broeken en rokken, zodat ik dat ook aan kan. Voor de feestdagen (dan ben ik 8 maanden) wil ik een zwarte jurk of broekpak met een gezellig sjawl om mijn (hopelijk mooie) buik.

Ik heb wel problemen met meegroei-BH's en voedings-BH's. Alles wat ik tot nu toe gezien heb, gaat niet verder dan maat 90 of 95C. Dat is mijn normale maat, maar inmiddels zit ik op maat 100D. Heeft iemand een goed adres voor mij?

Hoe is het om zwaarder en zwanger te zijn? Net zo leuk als niet zwaar en zwanger te zijn denk ik. Ik ben zwaar, maar ook lang en heb daar (op de kleding na) niet zoveel moeite mee. Ook lichamelijk niet. Dus ben ik gewoon blij dat ik een kindje verwacht en hoop ik dat ik na mijn zwangerschap weer in de buurt van mijn gewicht kom van voor de zwangerschap.

Het is wel raar om dikker te worden en je kleding niet meer aan te kunnen. In het normale bestaan had ik allang weer op streng dieet gemoeten om het gewicht en de omvang onder controle te houden en dat mag nu absoluut niet.

Overigens nog een tip: omdat ik in niet-zwangere toestand vrij weinig kan eten zonder zwaarder te worden (1000 a 1200 kcal per dag), vond ik het erg moeilijk om te bepalen wat een goed dieet/voedingspatroon was tijdens de zwangerschap. Zeker omdat ik in de eerste drie maanden barstte van de honger! Ik heb heel veel hulp gehad van een diëtiste in het AZL.

Veel plezier met je zwangerschap.
Sandra.


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Nicky's lingerie
Berichtnummer: F00685-5
Datum: 17 augustus 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

In Eindhoven zit een lingeriezaak voor grote maten. Ik ben daar ook geslaagd voor een zwangerschapsbeha. Je zou het daar eens kunnen proberen, misschien dat ze wel iets op de post kunnen versturen. Het heet dus Nicky's lingerie, Gildelaan in Eindhoven.
Succes.

Sheryl Noten


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Pauline B
Berichtnummer: F00685-6
Datum: 18 augustus 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Inmiddels ben ik ook wat verder gekomen: in de Maasstraat in Amsterdam zit een lingerie-zaak die grote maten verkoopt. Gelukkig ook zwangerschapslingerie! Tel : 020 - 6715453.

Sandra.