|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Bevalling laat op zich wachten, help!
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Bevalling laat op zich wachten, help!
Berichtnummer: F00733
Datum: 17 augustus 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Na mijn 2 bevallingen die met 42 weken in het ziekenhuis ingeleid werden, zou ik nu bij mijn 3de en laatste bevalling graag thuis bevallen. Tot nu gaat alles prima (35 weken). Wie weet er, behalve wonderolie en sex, een onschuldige en veilige manier om de natuur een handje te helpen?
Alice Sleijpen-Smeets.
Titel: de derde ook thuis
Berichtnummer: F00733-1
Datum: 18 augustus 1997
Alice,
Mij oudste zoon was 5 dagen te vroeg, mijn dochter (nummer 2) was 5 dagen te laat, maar nummer 3 wilde helemaal niet komen. Na een week weeën-activiteit die geen ontsluiting hebben opgeleverd, dreigde de huisarts mij naar het ziekenhuis te sturen. Omdat mijn eerste 2 probleemloos thuis geboren waren, en ik aandrong op een thuisbevalling, heeft hij aan de gynacoloog gevraagd mij even te onderzoeken. Ik was toen 13 dagen overtijd. Ik bleek toen 3 cm ontsluiting te hebben en de echo en ECG waren goed. Ik mocht weer naar huis en de volgende morgen mocht de huisarts de vliezen breken. (Onder de dreiging: als je nu geen weeën krijgt, moet je vanmiddag toch ingeleid worden.)
De vliezen werden om 9 uur gebroken, ik had vanaf 9.45 weeën, ik riep om 11 uur de huisarts weer en om half 12 had ik weer een zoon. (Zonder hulp van kraamverzorgster dus). Ik vond dit wel de minst leuke bevalling door dat gedoe eromheen, maar het was tenminste weer thuis, met behulp van mijn eigen vertrouwde huisarts.
Succes met de bevalling en laat even horen hoe het is gegaan en wat het is geworden.
Kitty Arends
Titel: stimulatie
Berichtnummer: F00733-2
Datum: 20 augustus 1997
Stimulatie, en wel van de tepels, gedurende 3(!) uur per dag. Dit heb ik eens ergens gelezen, maar daar werd wel bij gewaarschuwd om dat alleen te doen in overleg met je arts! En je moest er zeker ook niet te vroeg mee beginnen. Zelf heb ik hier geen ervaring mee.
Toen ik zelf ruim een week over tijd was, werd ik uit wandelen gestuurd. Dus ik maar steeds weer een blokje om. Het heeft mij niks geholpen (uiteindelijk werd het een keizersnee), maar miscchien is het wat voor jou.
Succes!
Arianne
Titel: elke vrouw een eigen 'draagtijd' !
Berichtnummer: F00733-3
Datum: 22 augustus 1997
Ik wil je niet ontmoedigen maar volgens mij heeft iedere vrouw gewoon een eigen 'draagtijd'. Ik heb weleens gelezen dat dit met de grootte van de baarmoeder en de placenta te maken heeft.
Te bezwijzen is het natuurlijk niet maar ik ben in elk geval drie keer 'te laat' bevallen. De eerste twee keer vijf dagen te laat en de derde keer zelfs elf dagen te laat. Van mijn yoga-lerares kreeg ik de tip een soort drukpuntmassage uit te voeren aan weerszijden van mijn enkels. Eilaas! Niets hielp!
Gewoon wachten blijft het enige dat erop zit. Succes gewenst met je bevalling en ik hoop voor je dat het thuis lukt.
Nicolette
Titel: Homeopathie
Berichtnummer: F00733-4
Datum: 4 september 1997
Mijn vorige bevalling schoot helemaal niet op; mijn vliezen waren al 32 uur gebroken en de weeën stelden nog steeds niet veel voor. Mijn verloskundige heeft mij toen heel erg geholpen door homeopathie te gebruiken. 4 Uur later had ik een dochter van 4930 gr en 56 cm in mijn armen.
Misschien is dit iets voor jou, indien je verloskundige er zelf geen ervaring mee heeft, kun je haar voorstellen om contact op te nemen met een homeopaat.
Veel sukses!
Carine (39 weken zwanger van #5)
Titel: Veel eten en veel seks
Berichtnummer: F00733-5
Datum: 30 september 1997
Volgens mijn verloskundige zouden zware maaltijden kunnen helpen, omdat de darmen dan lekker actief worden en die lopen langs de baarmoeder.
Sperma zou ook weeën-opwekkend zijn, maar eerlijk gezegd stonden mijn hoofd en lijf niet helemaal meer naar seks toen ik al tweeënhalve week over tijd was.
Verder zou wandelen ook helpen.
Maar wat volgens mij de doorslag gaf, was dat ze in het ziekenhuis hadden gezegd dat ik op maandag zou worden ingeleid. Niks daarvan, dacht die kleine, en in de nacht van zondag op maandag kondigde ze zichzelf aan.
S. v.d. Toorn
Titel: Masseren
Berichtnummer: F00733-6
Datum: 22 oktober 1997
Hoi Alice,
Bevallen en de bevalling wellicht d.m.v. natuurlijke ingrepen opwekken, is voor iedereen weer anders. Ik had bij mijn 2de zwangerschap nogal veel last van voor-weeën. De bevalling kondigde zich aan en 's nachts zakte het weer af. Een hele week niets, maar wel pijn in mijn rug.
Ben toen naar een masseuze gegaan. Bovendien is het heerlijk en je kan je goed ontspannen. Door middel van het duwen en masseren is wellicht mijn bevalling opgewekt, dat weet je natuurlijk nooit voor 100% zeker, maar 4 dagen later ben ik bevallen van een zoon, Kevin, nu 8 weken.
Het is heel onschuldig, probeer het eens!
Succes,
Marjolein.
Titel: Toch gelukt
Berichtnummer: F00733-7
Datum: 25 oktober 1997
Op 25 september precies op de uitgerekende datum, bent ik spontaan jawel THUIS bevallen van onze derde dochter Bo. De bevalling, na twee ingeleide bevallingen, viel kwa tijd een beetje tegen. De andere twee bevallingen duurden ongeveer 6 uur en Bo werd pas geboren na 36 uur weeën, waarvan 12 uur echt flinke. Maar het was het waard om thuis te bavallen.
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Alice
|