|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Bekken-instabiliteit
Onderdeel: Algemeen
Titel: Bekken instabiliteit
Berichtnummer: F00749
Datum: 25 augustus 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Hallo,
Mijn zuster heeft na twee mislukte zwangerschappen (twee jaar geleden een eenling met 21 weken, en ong. 4 maanden geleden een tweeling (1 met 19 weken en 1 met 21) bekken instabiliteit over gehouden. Dit is gebeurt bij de laatste zwangerschap die pas geleden wreed beëindigd werd.
Nu is haar toestand slecht en is zij bij een revalidatie-centrum begonnen (2 weken geleden opgenomen). Tijdens de intake een week of 6 geleden, werd er gezegd dat mijn zus gewoon zwanger kon worden en dit alleen maar goed was voor haar bekken.
Gisteren kregen we te horen dat ze overtijd was en vandaag belt ze op om te zeggen dat ze weer zwanger is. Dit is op zich al een wonder dat dit zo snel al gebeurde omdat zij hiervoor een zeer lange tijd bezig was voordat ze zwanger raakte.
Ze is dus erg blij maar ook erg onzeker over wat de toekonst haar brengt en of alles deze keer goed zal gaan.
Het weghalen van de vucht is (voor ons begrijpelijk) niet aan de orde; zij wil liever gehandicapt wel een kind dan gezond geen kind.
De revalidatie-arts die zij tijdens haar opname heeft, had vorige week afgeraden om op dit moment zwanger te raken, maar toen was het dus al gebeurd.
Nu is mijn vraag: heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt en hoe is hiervan de afloop geweest? Alle info is welkom.
Alvast bedankt,
Barry (zelf trotse vader van een zeer gezond zoontje van 5 maanden)
Onderdeel: Algemeen
Titel: leefregels in acht nemen!
Berichtnummer: F00749-1
Datum: 27 augustus 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Hallo Barry!
Lees ook mijn reacties elders in het forum; maar mijn advies luidt: leefregels volgen!
Ik heb ruim drie jaar bekkeninstabiliteit en daarom mijn reactie.
Rust is belangrijk en NIET over je grenzen gaan.
Waar die grenzen liggen is een heel gevogel om dat uit te vinden, maar het helpt wel.
Gezinshulp regelen, duidelijk zijn in het omschrijven van je klachten en een flinke dosis positief denken. Maar ik kan me voorstellen dat je zuster met het verlies van haar kindjes dat haast niet kan. Maar een ding is zeker: ze heeft een fantastische broer. Ik heb zelf best wel begrip (gehad) van een aantal mensen, maar juist van broers en zusters nul komma nul.
Wens haar erg veel sterkte. Indien ze meer informatie wenst of een luisterend oor of een lezend oog, kan ze me altijd bereiken.
Met vriendelijke groet,
HM
|