|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Aanstaande vaders, waar zijn jullie?
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: A.s. vaders ?
Berichtnummer: F00820
Datum: 14 september 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Het hele forum zowat doorgeploegd op zoek naar a.s. vaders, in afwachting van hun eerste langverwachte nakomeling. Maar, voornamelijk a.s. moeders laten blijkbaar van zich horen in het forum.
Waar zijn jullie, lotgenoten? Hoe bereiden jullie je voor op de a.s. gezinsuitbreiding?
In blijde 'verwachting' van jullie reakties, Pappa is spé,
Ward
Titel: Hier is ie dan!
Berichtnummer: F00820-1
Datum: 17 september 1997
Beste Ward,
Allereerst gefeliciteert met je aankomend vaderschap! Ook ik word vader over zo'n 4 maanden, hoewel ik moet bekennen dat het niet mijn eerste is, want ik heb er al twee.
Om je vraag te beantwoorden kan ik heel kort zijn: geniet met je vrouw zoveel je kunt van deze unieke periode in je leven, want geloof me, hij is zo voorbij (al lijkt het een eeuwigheid te duren) en hij komt beslist nooit meer terug.
Probeer om samen met je vrouw zoveel mogelijk dingen samen te doen en voel en luister af en toe eens aan haar buik. Je zult naar mate de zwangerschap vordert versteld staan van wat zich daarbinnen allemaal afspeelt.
Veel geluk en plezier samen met dit kleine grote wonder en laat ons eens weten wat het geworden is.
Groetjes,
Ben
Titel: Afwachten
Berichtnummer: F00820-2
Datum: 19 september 1997
Ook ik ben een aanstaande vader. Mijn vriendin is in de derde maand. Voor mij is het eenvoudiger dan voor haar; ik moet afwachten. Voorlopig zoeken we alleen nog maar naar een naam en gaan nog door met onze dagelijkse werkzaamheden.
E. Hofte
Titel: illegale bijdrage (van een aanstaande aanstaande vader)
Berichtnummer: F00820-3
Datum: 20 september 1997
Onbenullige reactie: ik durf mezelf nog niet als een aanstaande vader te beschouwen. Of vinden jullie van wel, als je vrouw alleen nog maar een week overtijd is? Misschien ben ik wel een aanstaande aanstaande vader...
Dat domme gedoe met die testjes! "Zie jij een stip? Nee hoor ik niet. Nou ik wel!" Ik dacht dat ze daar nou net die dingen voor hadden uitgevonden.
Weer 25 piek weg. En afwachten, want met name negatieve uitslagen zijn onbetrouwbaar. Afwachten en doorgaan. Gouden business, die testjes. Ik ga iets opzetten via Internet, denk ik.
Toch, serieus hoop ik dat het nu echt is. Ik merk dat ik de onzekerheid maar van me afzet, en als ik de reactie van veel vrouwen lees, lukt dat niet echt als het allemaal in je eigen lijf gebeurt.
Het aanstaande vader perspectief lonkt mij dus toe, maar geeft zich vooralsnog niet gewonnen. (to be continued...)
Rob
Titel: Normaal
Berichtnummer: F00820-4
Datum: 23 september 1997
Beste Rob,
Wat ik bij mijn man gemerkt heb, is dat hij pas echt kon geloven dat ik zwanger was, toen hij de eerste echo zag (met 16 weken) en toen hij het hartje kon horen. En hij begon zich pas echt vader te voelen toen Nadia al zo'n maand of vijf was. Overigens schijnt dit een natuurlijke mannelijke reactie te zijn. Mannen hebben nou eenmaal geen zwangerschapshormonen om je voor te bereiden. Dus: als de tijd rijp is, ga je je vanzelf papa voelen hoor! Ondertussen zal je vrouw je steun hard nodig hebben... Veel succes en ik hoop dat het *echt* is!
Groetjes,
Mariska
Titel: Normale mannelijke reactie?
Berichtnummer: F00820-5
Datum: 24 september 1997
Ik zou bijna denken dat de voorgaande reactie er 1 is om de inzendingen voor de essay-wedstrijd uit te lokken :-)
Pas geloven na de eerste echo? 16 weken? Pas na 5 maanden vader voelen? Deze idioot zat koud een dag na het testje (een streep! een streep!) muziek te componeren voor zijn kindje, en ik voelde me direct vader, toen de celletjes waaruit Maaike toen bestond waarschijnlijk nog op een paar handen te tellen waren :-)
Wat ik maar even wilde roepen is: ik heb een bloedhekel aan generaliseren, en iedere man heeft het recht (aankomend-) vaderschap te ervaren zoals hij dat zelf wil. Net zo goed als elke vrouw het recht heeft op haar manier op (aankomend-) moederschap te reageren. Geleuter over hormonen en "typische" eigenschappen heeft daar mijns inziens niets mee te maken.
Je afsluitende opmerking is dan ook de enige juiste: je gaat je vader voelen als de tijd daar rijp voor is. Jouw tijd. (Als vader dan :-)
Groeten,
Bart.
Titel: oops, toch 'terug' andere nieuwsgroep!
Berichtnummer: F00820-6
Datum: 29 september 1997
Prima Bart! Recht door het midden gaan ze er meestal in. Mijn eigen gevoelens wisselen vrij heftig en trekken zich niets van timing aan. Het ene moment zie ik het helemaal gebeuren, het volgende moment is het allemaal ver van mijn bed.
Helaas voor deze keer: de door de bank genomen zeer voorspelbare cyclus was dit keer iets minder voorspelbaar. Er staan weer kruisjes in onze agenda (voor de kenners).
To be continued. Ik ga terug naar een van die andere voorbereidende discussies...
Rob
(uitstaande aanstaande vader)
Titel: geen
Berichtnummer: F00820-7
Datum: 16 oktober 1997
Hee man, chill out, het is al erg genoeg dat je a.h.w. uit moet kijken niet meegesleurd te worden in de markt die kind heet. Ga maar eens kinderopvang regelen of zoiets, of lid worden van een kraam- of kruisvereniging, kinderkamer etc. Dat soort regelzaakjes kunnen kerels het beste doen. Gewoon concreet, verder geen gelul.
In de hoop dat je dan een vrouw hebt die je niet te veel uit handen neemt teneinde de controle te bewaren, want wat worden het kloeken zeg. Toch krijg je soms argwanende reacties: he, een vent die dat regelt?
Tja, Nederland is inmiddels geëmancipeerd, nu de mensen nog. Hiernaast is het toch de vrouw die het moet doen allemaal. Het enige dat je kan doen is hopen dat de teerling gezond is als het ter aarde komt.
Hee, het allerbeste en zie maar; dat is de beste attitude volgens mij. Kijk, als de baby dadelijk in je armen ligt dan is hij om op te vreten. Realiseer je dan dat je over 15 jaar misschien spijt krijgt dat je het niet gedaan hebt.
Ajuu, groet MCHL
Titel: Hier ben ik, met een home page
Berichtnummer: F00820-8
Datum: 17 oktober 1997
Ha.
Ikke was er allang hoor, maar jullie vonden mij maar niet. Ik heb nota bene een homepage die in de Dialy Planet heeft gestaan, er reageerden wel wat mannen, maar niet veel.
Wie wat wil weten of wil kwebbelen, mailen, etc.:
http://www.pieterp.demon.nl/zwanger.htm
pieter
Wij ontvingen nog een tweede bericht van deze inzender (red.):
Ik ben het met Bart eens.
Sommige mannen vinden het onwijs kinderlijk om met baby-dingen bezig te zijn.
Nog geen 5 uur nadat ik het wist, stond de eerste beta versie van mijn homepage al klaar om geupload te worden. Maar omdat ik wist dat kennissen en vrienden het zouden zien heb ik dat dus ff niet gedaan.
Ondertussen mag de hele wereld het van mij weten.
Ze is uitgerekend op 10 februari en er begint al een aardig sexy trappeld buikte [? - red.] te verschijnen voor de buitenwereld.
Mijn vrouw loopt er dan ook trots mee te pronken en terecht.
Ik voel me al aardig papa aan het worden en hoop gauw persoonlijk kennis te maken met dat kleine trappelend zwelgje (zo noemen we de baby).
Pieter
...En nog een derde bericht (red.):
Wij hebben 3 testen gedaan om zeker te weten dat het raak was. We wilden al bijna een familiepak gaan kopen. Sommige vrouwen zijn te ongeduldig en testen 4 seconden na het over tijd zijn. Soms werken die krengen niet goed omdat je dat geklooi met de urine niet goed doet (te weinig). Maar ze is zwanger (gelukkig).
pieter
Naschrift van de redactie
We ontvingen drie afzonderlijke berichten, die we om redenen van ruimtebesparing tot één bericht hebben samengeklapt.
Titel: apetrots
Berichtnummer: F00820-9
Datum: 22 oktober 1997
Hallo,
Ikzelf, vader in spe, ben niet zo'n schrijver, dus heb ik aan mijn zwanger vrouwtje gevraagd of zij me even kon helpen iets op papier te zetten.
Mijn vrouw heeft al een paar reacties op bepaalde forums neergeplaatst, en omdat we merkten dat er een andere trotse vader in spe een homepage liet zien, dacht ik eraan: hey, de onze mag er ook best wezen. En vooral: deze zwangerschap betekent zoveel voor me/ons.... Waarom? Kan je hier lezen: http://users.skynet.be/sky74912 (wel geduld hebben voor het inladen van de foto's).
Op 30 oktober a.s. hebben we een laatste echografie van ons nog ongeboren kind en zo spoedig mogelijk zal ik nieuwe kiekjes erbij plaatsen.
Beste groeten,
Jurgen en Hilde
Titel: onwijs zwanger
Berichtnummer: F00820-A
Datum: 5 november 1997
Hoi,
Ook ik ben apetrots op onze zwangerschap die nu al 7 maanden duurt.
Soms vindt Diana, mijn vrouw, dat ik meer zwanger ben dan zij, omdat ik alles wil lezen, voelen en meedoen en regelen.
Als me dat minder man maakt jammer, ik ben in ieder geval beretrots op die buik.
Hans
|