|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Emoties rond bedplassen
Onderdeel: Algemeen
Titel: emoties rond bedplassen
Berichtnummer: F00838
Datum: 21 september 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Graag wil ik reacties over emoties rond bedplassen (bedoeld als uitgangspunten voor een praatgroep rond 'omgaan met je kind').
Kortom, als u een kind hebt van 6-12 jaar dat 's nachts nog in zijn bed plast, hoe gaat u daar mee om, zelf, als ouder?
- Roept het boosheid op, frustraties?
- Hoe gaat het kind ermee om?
- Denkt u dat er niets aan te doen is? Fatalisme?
etc.
Pieter Reintjes
PS Met de plaswekker en de droogbed-training worden goede resultaten behaald. Het ligt vaak aan de huisarts of ggd hoe men ermee omgaat. Als die zeggen 'het gaat wel over' dan doen ouders er vaak niet veel meer aan. Zie boekje van Hirasing. Het gaat wel over rond 14e (98%), maar het kan eerder als er maar op een goede manier en met de juiste methode wordt gewerkt!
Onderdeel: Algemeen
Titel: geen toestanden
Berichtnummer: F00838-1
Datum: 28 september 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Hallo Pieter,
Aangezien mijn dochter van 10 jaar nog wel eens in bed plast, wil ik hier even reageren. Zij is gelukkig niet vaak meer nat, misschien 1x per twee maanden. Ik maak er vooral geen toestanden van. Het kan gebeuren. Ze haalt zelf haar bed af, en gaat douchen. Met logeren en kamp vertel ik het altijd aan de andere ouders/begeleiding, met de vraag haar even een keer op te nemen, dan gaat het altijd goed.
In spannende tijden heeft ze er meer last van. Dan is het bedplassen voor mij een teken dat ze zich druk maakt, waar ze zich verder niet zo over uit laat. Ik hoop dat ze dit beetje bij beetje kan overwinnen. Ik zie nu dat het met de jaren wel een stuk beter gaat.
Succes,
Lily Benjamin
|