logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

Borstvoeding en lamme armen

Onderdeel: Algemeen
Titel: Borstvoeding en lamme armen
Berichtnummer: F00851
Datum: 23 september 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Sinds ik borstvoeding geef, heb ik vooral 's nachts last van sterk prikkelende en pijnlijke armen. Herkennen andere vrouwen dit en zijn er tips om hiervan af te komen?

Eveline Bakker

Titel: heb ik ook soms
Berichtnummer: F00851-1
Datum: 26 september 1997

Ik heb dat soms ook, maar als ik dan kijk hoe dat komt, blijkt dat ik niet ontspannen heb zitten voeden. Wat vooral funest is om met opgetrokken schouders te zitten voeden. Als ik een stoel neem met armleuningen, dan zijn die armleuningen meestal te hoog en ga ik 'in mijn schouders hangen'.

Wat ik doe is op een stoel gaan zitten zonder armleuningen, mijn voet op een verhoging of een kussentje op schoot en daar mijn arm op leggen. Niet te hoog, zodat ik niet mijn schouders hoef op te trekken, en niet te laag zodat ik niet voorover ga hangen. Op deze manier krijg ik geen last van pijnlijke en tintelende armen en schouders.

Groet, Annelies

Titel: andere houding proberen?
Berichtnummer: F00851-2
Datum: 27 september 1997

Hallo Eveline,

Ik had dat probleem ook. Nu voed ik zo vaak als mogelijk in kleermakerszit. Kussen op je knie en daarbovenop de baby, met zijn benen onder je armen dus. Het handige is dat ik nu mijn handen vrij heb want als de baby het eenmaal gewend is, hoef je niet meer 'bij te sturen'. Ik heb zo nooit last van tintelingen etc.

Margriet

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 22 februari 2003