![]() |
![]() |
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Ik heb regelmatig (om de 3 weken) last van hevige migraine-aanvallen. Ik ben nu 7 weken zwanger en ondanks andere berichten blijven de migraine-aanvallen doorgaan. Heeft iemand informatie of dit gevaarlijk kan zijn, c.q. ervaringen hiermee?
Als je de boeken naleest en naar de mensen luistert, dan krijg je heel verschillende verhalen.
Ik ben zelf ook migraine-patiƫnt en probeer zwanger te worden. De mensen om mij heen vertelden mij dat er een grote kans bestaat (lees: dus geen garantie) dat je tijdens je zwangerschap weinig tot geen migraine meer hebt.
Echter, in boeken lees je ook dat je de eerste paar maanden nog hoofdpijnen kan hebben vanwege het veranderen van je hormonenhuishouding.
Ik adviseer je om eens te bellen met de Nederlandse Vereniging van Migraine-patiƫnten. Zij hebben allerlei informatie over verschillende onderwerpen betreffende hoofdpijnen en migraines. Daarnaast kunnen zij een medische adviesgroep raadplegen.
Mocht je aarzelen om ze te bellen, dan kan je je vragen ook via mij stellen. Ik ben namelijk secretaris van de regio Haarlem/Zaanstreek van die vereniging en kan de vragen doorspelen.
Hier volgen de adresgegevens van de vereniging:
Postbus 50
7037 ZH BEEK
Tel. 0316 - 532013
Fax. 0316 - 532473
Ze zijn telefonisch bereikbaar op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag tussen 10 en 12 en tussen 2 en 4.
Succes.
Edith
Hoi Anita,
Ik had zelf ook veel last van migraine voor m'n zwangerschap, hoewel niet zo strikt regelmatig als jij.
Ik was ook vol verwachting over 'hoe het nu zou gaan', vanwege die berichten dat het soms met zwangerschap overgaat.
Helaas, helaas, ook ik bleef er de eerste maanden last van houden.
Maar nu (ben inmiddels 29 weken) heb ik al in geen maanden meer een aanval gehad! Dus misschien komen die goede berichten toch nog uit.
Veel sterkte ermee,
Sjoukje
Hoi Anita,
Ja, ik herken dit inderdaad en heb ook al eerder hierover mail gestuurd (zie hierboven onder hoofdpijn). Ik weet niet of je daar al gekeken hebt?
Bij mij is het nu echt over, na ongeveer 20 weken. En ik was heel erg blij dat ik van mijn verloskundige af en toe een paracetamolletje mocht nemen. Dat scheelde bij mij ontzettend veel!
En ja, ik moet dus echt uitkijken met kaas en chocolade. Eet ik dat dus erg veel, heb ik meteen weer migraine.
Dus, hou vol; veel sterkte!
Groetjes Keetie