logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

Bloedingen tijdens zwangerschap

Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: bloedingen tijdens zwangerschap
Berichtnummer: F00885
Datum: 7 oktober 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hierbij verzoek ik vrouwen te reageren die tijdens hun zwangerschap veel last van bloedingen hebben gehad zonder dat daar een aanwijsbare reden voor was.

Ben zelf nu 25 weken zwanger van mijn tweede kind en heb geregeld bloedingen. Heb daar tijdens de eerste zwangerschap geen last van gehad. Gynaecoloog weet het niet, ziet niets verontrustends, verloskundige denkt ook dat het niet veel om het lijf heeft. Ik maak me niet echt ongerust maar ben toch wel nieuwsgierig naar ervaringen van andere vrouwen!

Anneke Perelaer

Titel: bloedingen tot ca 17e week
Berichtnummer: F00885-1
Datum: 9 oktober 1997
Afzender: francisca (e-mail adres bekend bij de redactie)

Hallo Anneke,

Ik ben nu 23 weken zwanger en heb tot de 17e week last van bloedingen gehad. Waarschijnlijk was mijn baarmoedermond zo gevoelig (en beter doorbloed tijdens deze zwangerschap) dat deze spontaan door wrijving kan gaan bloeden (denk aan geslachtsgemeenschap, maar dit kan ook door lopen komen).

Ik hoop voor je dat bij jou ook de bloedingen snel stoppen, want ik vond het ook iedere keer weer erg angstig.

Sterkte!
Francisca

Titel: blijf alert
Berichtnummer: F00885-2
Datum: 10 oktober 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Met 11 weken heb ik een aardig heftige bloeding gehad. Ik ben daar vreselijk van geschrokken omdat het nogal wat moeite had gekost om zwanger te worden. Het bleek gelukkig niets te zijn en na een dag of 2 was het over.

Toen ik echter met 26 weken een heel klein beetje bloed verloor, vond ik het niet nodig om mijn gynaecoloog te bellen en ben rustig door blijven lopen. Gelukkig had ik 2 dagen daarna een afspraak voor controle en heb het, omdat ze ernaar vroeg haar verteld. Ik was het bij wijze van spreke al vergeten.

Ik bleek 3.5 cm ontsluiting te hebben en vliezen die op knappen stonden. De 2-ling wilde geboren worden. Gelukkig hebben ze het nog 3.5 week tegen kunnen houden.

Ik wil je absoluut niet (!) ongerust maken, maar je op het hart drukken dat je het telkens weer moet melden bij je verloskundige of gynaecoloog. Niet denken dat je zeurt of klaagt maar gewoon zeggen, steeds weer.

Sterkte, Erika

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 22 februari 2003