logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

Baby-kleertjes bewaren voor no. 2?

Onderdeel: Algemeen
Titel: Babykleertjes bewaren voor no. 2?
Berichtnummer: F00895
Datum: 9 oktober 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Al die schattige babykleertjes, slechts een korte tijd gedragen en nog zo goed als nieuw. Mijn 6 maanden oude zoon groeit schrikbarend hard uit zijn kleertjes en ik wil ze graag bewaren voor een eventuele volgende baby.

Een vriendin haalde onlangs de spullen van haar eerste tevoorschijn toen no. twee zich aankondigde en was onaangenaam verrast door de gele vlekken, vnl. rond het halsje. Zij had ze schoongewassen en gestreken opgeborgen. Blijkbaar zijn de melk- en ander vlekken er niet helemaal uitgegaan en door ze in het donker (?) op te bergen is het verergerd.

Hoe kan ik de babykleertjes het beste opbergen voor een eventuele volgende baby? Koffer, nylon weekendtas, plastic tasjes, papieren tasjes, op hangertjes in een open rek of toch maar gewoon op zolder in een doos? Nog een speciale behandeling in de was voor het opbergen? Heeft iemand tips voor mij?

Anita Stolk

Titel: gewoon weer wassen!
Berichtnummer: F00895-1
Datum: 10 oktober 1997

Dit is volgens mij een 'gewoon' verschijnsel. Als kleding lange tijd ligt, komen sommige vlekken weer op. Meestal verdwijnen ze als je ze opnieuw wast.

Schoongewasssen en op een droge plaats opbergen voor een eventueel nummertje twee lijkt me het beste wat je kunt doen.

Succes!
joke

Titel: Gewoon bewaren
Berichtnummer: F00895-2

Hi Anita,

Na vorig jaar een meisje gekregen te hebben, verwachten we nu 2 nieuwe wereldburgers. Omdat ons dochtertje beschikt over een garderobe waar menig prinsesje jaloers op zou kunnen zijn, dachten we meer dan genoeg te hebben voor de nieuwe babies. Uiteindelijk blijkt dat maar ten dele waar te zijn; de seizoenen lopen niet synchroon, sommige kleding (m.n. het goedkope spul) is erg verwassen en op andere pakken zaten lelijke vlekken, en veel kleding is heel erg meisjesachtig of gewoon niet echt practisch.

Gelukkig bleken de vlekken te verwijderen; we hebben alles nog een paar keer gewassen en de schade viel uiteindelijk mee.

Omdat we zo veel kleertjes hebben, heb ik ook veel uitgeleend aan een vriendin, en daar ben ik nu achteraf heel blij om, want op deze wijze wordt er tenminste goed gebruik gemaakt van de garderobe van ons prinsesje.

Dus om terug te komen op jouw vraag; zal ik de baby kleertjes bewaren voor no. 2 zou ik willen antwoorden met: Ja, doen (wassen, strijken en in een doos verpakken) maar als je iemand anders er op dit moment blij mee kunt maken, doe dat dan vooral ook. Je zult zien dat je tegen de tijd dat jouw tweede komt weer heel anders tegen de oude baby-garderobe aankijkt, en als je goede afspraken maakt met degene aan wie je de boel uitleent, kun je misschien ook nog profiteren van de garderobe van dat kindje (ze hebben het zo weinig aan; het slijt toch nauwelijks).

Ellen

Titel: zelfde probleem,maar opgelost.......
Berichtnummer: F00895-3

Ik ben nu 29 weken zwanger van het derde kind, en toen ik onlangs na ruim 4 jaar de doos met baby-uitzet naar beneden haalde, waren de hemdjes en truitjes ook geel geworden. Ook voornamelijk langs de hals.

Ik heb ze op 60 graden gewassen en ze zijn weer helemaal wit geworden. Geen probleem dus.

A Rombout

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 22 februari 2003