Ouders Online
Archief
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.



Baby-bladen


Onderdeel: Algemeen
Titel: baby-bladen
Berichtnummer: F00950
Datum: 27 oktober 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Wie weet of er baby-bladen zijn waar weinig aandacht wordt besteed aan kleding, gebabbel e.d., maar vooral aan dingen als onderzoeken die voor (a.s.) ouders interessant zijn, veel gestelde vragen en de antwoorden daarop, etc.

Ik vind dat in "Ouders van Nu" en "Kinderen" in verhouding te veel gebabbel staat en te weinig informatie om de prijs te rechtvaardigen en meer bladen ken ik niet.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Groetjes,
Manita


Onderdeel: Algemeen
Titel: geef de moed maar op
Berichtnummer: F00950-1
Datum: 28 oktober 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Er is nog zo'n gratis tijdschrift 'Wij jonge ouders' heet het geloof ik. Dat staat helemaal boordevol als artikel verpakte advertenties. Verder is er in Nederland niets anders bij mijn weten (behalve dan baby-breimode...).

In Italie is het niettemin erger: 'Bimbi sani e belli' ('mooie en gezonde kindertjes') en vergelijkbare bladen zijn gevuld met medisch gezeur en overdreven veel aandacht (naar mijn mening dan) voor baby-verzorgingsprodukten, voeding en kleding. Geef mij dan de Ouders van Nu maar. Die is in vergelijking met die Italiaanse bladen buitengewoon nuchter.

GvL


Onderdeel: Algemeen
Titel: Diverse bladen
Berichtnummer: F00950-2
Datum: 28 oktober 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hoi Manita,

Zelf heb ik veel gehad aan het blad Wij Jonge Ouders. Het is niet zo'n dik blad, maar er staan ontzettend veel artikeltjes in en altijd een informatief stuk over b.v. slechte eters, bevallen, zwemmen met je baby en noem maar op.

Als je de blije doos of baby-doos krijgt, zit er geloof ik iets er van in, waarbij je je kunt opgeven. Wij Jonge Ouders is een jaar gratis. Wil je daarna lid blijven, Dan kost dat ƒ 15,00 per jaar inclusief je clubkaart. Daarmee krijg je bij Prenatal ook nog leuke kortingen.

Laatst heb ik U en Uw Baby gekocht. Een heel leuk tijdschrift, met veel artikelen. Gewoon in de boekhandel, ga eens neuzen.

Succes,
Marjolein Ancher.


Onderdeel: Algemeen
Titel: Newsweek - special edition
Berichtnummer: F00950-3
Datum: 28 oktober 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ik heb een "special edition" uitgave van "Newsweek" met als titel "Your Child". Dit is waarschijnlijk precies wat je zoekt. Het staat vol wetenschappelijke artikelen, zonder de babbels etc. De uitgave die ik heb is de lente/zomer 1997. Ik weet alleen niet hoe vaak deze speciale kinderen-uitgave uitkomt. Misschien kun je eens horen bij jouw krantenwinkel of het na te bestellen is.

Louise


Onderdeel: Algemeen
Titel: Salonmagazine / mothers who talk
Berichtnummer: F00950-4
Datum: 30 oktober 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo Manita,

Op http://www.salonmagazine.com (ik hoop dat 'ie goed gespeld is) staat een aparte afdeling: Mothers who talk. Hierin artikelen voor moeders die verder kijken dan baby-kleertjes alleen. Ga eens kijken!

Groeten, Petra


Onderdeel: Algemeen
Titel: mothering
Berichtnummer: F00950-5
Datum: 30 oktober 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Beste Manita,

Er is een Amerikaans blad dat voor een deel het soort artikelen plaatst waar jij naar zoekt: Mothering. Het blad komt 4 keer per jaar uit en noemt zich: "The Magazine of Natural Family Living". De artikelen zijn over het algemeen diepgravender dan wat er in Nederlandse bladen te vinden is en de onderwerpen zijn erg divers. Een proefnummer is, tegen betaling, op te vragen via telefoonnummer 001-800-984-8116. Adres: P.O.Box 1690, Santa Fe, NM 87504, USA. E-Mail: [email protected]

Vriendelijke groet,
Ariette Kasbergen en Marjan Beijering