|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Bandenpijn
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: bandenpijn
Berichtnummer: F00955
Datum: 28 oktober 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Ik ben nu in week 13 van m'n eerste zwangerschap. Alles is dus nog erg nieuw. Volgens de boeken zit ik nu in de fase van de zogenaamde bandenpijn, en dat klopt ook wel, volgens mij.
Nu is het zo dat bijvoorbeeld hoesten een krampachtige buikpijn geeft. Is dit ook het gevolg van het oprekken van de ophangbanden van de baarmoeder en wie herkent dit?
Esther
Titel: buikpijn
Berichtnummer: F00955-1
Datum: 30 oktober 1997
Hoi Esther,
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat je vertelt over een trekkende pijn in je buik bij het hoesten, dat komt mij bekend voor. Sinds ik zwanger ben, heb ik bronchitis gekregen en in het begin was het even zoeken naar de juiste medicijnen. Nu gaat het prima met die bronchitis, maar in het begin hoestte ik wat af.
En eigenlijk is het logisch dat je het voelt trekken in je buik, want hoesten en niezen geeft zo'n spanning/druk in je buik (leg je handen maar eens op je buik, dan voel je het wel), dat je het tijdens je zwangerschap extra voelt. Ik was zelfs wel eens bang dat dit nooit goed kon zijn voor de baby. Vooral toen ik net een paar weken zwanger was, was ik bang dat ik het kindje zou verliezen. Zo'n eng gevoel! Maar ..... ik ben nu 30 weken zwanger en de baby zit er nog steeds!
Sterkte!
Groetjes, Ellen
Titel: buik vasthouden
Berichtnummer: F00955-2
Datum: 30 oktober 1997
Hallo Esther,
Ik ben in de loop van mijn zwangerschap een aantal keer verkouden geweest en iedere keer als ik hoestte of nieste kreeg ik ook die buikpijn die jij noemt. Wat mij geholpen heeft is tijdens het hoesten en niezen mijn buik vasthouden. Ik had er dan nauwelijks last van.
Soms is het lastig om je buik vast te houden, ik probeerde dan zo "dubbel" mogelijk te zitten, dat hielp ook.
Inmiddels ben ik bijna 7 maanden zwanger en weer verkouden, maar ik heb er nu veel minder last van (het kan natuurlijk ook komen, doordat ik nu meer "handigheid" heb gekregen in het opvangen van de hoest- en niesbuien)?!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes,
Manita
|