Ouders Online
Archief
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.



Verhalen over ingeleide bevalling gezocht


Onderdeel: Bevalling
Titel: Ingeleide bevallingsverhalen gezocht
Berichtnummer: F00974
Datum: 3 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Na een tweelingzwangerschap van ruim 37 weken is het eindelijk zo ver; donderdag zal mijn gynaecoloog me inleiden. Ik kijk er ontzettend naar uit en heb nog een paar dagen om me goed voor te bereiden.

Omdat ik zelf geen ervaring heb met een ingeleide bevalling, zou ik graag van andere vrouwen horen hoe zij een dergelijke bevalling ervaren hebben. Alle reacties zijn welkom!

Ellen


Onderdeel: Bevalling
Titel: heftig!
Berichtnummer: F00974-1
Datum: 4 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hoi Ellen!

In de eerste plaats: veel sterkte voor donderdag toegewenst. En in de tweede plaats: bij inleiden kan het vriezen of dooien. M.a.w. het kan aanslaan en je hebt de kindjes de zelfde dag in je armen of je bent de volgende dag nog zoet.

Maar als alles er klaar voor is, kan het best vlot gaan. Bij mijn eerste zoon werd ik ingeleid omdat de bevalling niet wilde vlotten (aan het infuus). En bij de tweede zoon werd ik twee weken eerder ingeleid ivm b.i. (Er werd toen aangenomen dat het kind nog wat kleiner was en ik kon de sociale en emotionele toestand steeds minder aan).

Ik werd om 8.30 uur ingeleid m.b.v. gel (een bepaald hormoon) en goddank sloeg het goed aan en had ik Maurice om 18.44 uur op mijn buik. Een lange dag, maar goed te doen. Echter; klein was hij niet. Bijna 8,5 pond met een hoofdomtrek van 43 cm, dat was bij de oudste slechts 34 cm met 8 pond. Daar had de gyn. zich behoorlijk op verkeken.

Met infuus vond ik het heftiger dan met de gel. Maar nogmaals, ik denk dat je weinig hebt aan die ervaringsverhalen, want elke bevalling is weer anders. Maar ik vond het bij de tweede prima te doen.

Veel sterkte!

Groetjes,
HM


Onderdeel: Bevalling
Titel: Ik ben bevallen!!!
Berichtnummer: F00974-2
Datum: 15 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hi HM,

Bedankt voor je reactie; ik ben vorige week donderdag bevallen van een prachtige zoon, Jan Derk, 3155 gram en 48 cm lang, en een plaatje van een meisje, Frederique Tiffany, 3010 gram en 50 cm lang.

Het inleiden viel me 100 % mee, alleen jammer dat je niets anders kunt dan op bed liggen i.v.m. het infuus en de andere apparaten waar je aan ligt. Om 8.30 zijn mijn vliezen gebroken, en werd het infuus aangezet. Om 10 uur had ik 7 cm ontsluiting en om 10.45 uur heb ik een dringend verzoek gedaan om wat verlichtend lachgas te mogen inhaleren. Om 11.00 uur werd ik overvallen door de 1e perswee en om 11.27 was J.D. er, waarna zijn zusje een kwartiertje later volgde (zonder persweeën, maar haar broertje had de weg daarmate goed gebaand dat ze ruimte genoeg had om met wat licht persen geboren te worden). De klus was uiteindelijk in 3 uur en een kwartier geklaard! Heerlijk! En nu kunnen we alleen nog maar genieten van deze twee prachtige babies!

Ellen.


Onderdeel: Bevalling
Titel: Gefeliciteerd!
Berichtnummer: F00974-3
Datum: 19 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hoi Ellen

Ik heb net gelezen dat je bent bevallen van twee wereldwondertjes,echt,ik blijf elke bevalling en elke baby als een wereldwondertje zien. Ik wil je van harte geluk wensen met die kleine mensjes!

Angela Berghuis.