logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

15 Weken na de bevalling nog bloedverlies!

Onderdeel: Algemeen
Titel: 15 weken na de bevalling nog bloedverlies!
Berichtnummer: F01021
Datum: 19 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Onze zoon Leon is nu ruim 15 weken en ik vloei nog steeds. Na 10 uur pijnloze ontsluitingsweeën, heeft de verloskundige de vliezen gebroken. Ik had gelijk 10 centimeter ontsluiting en mocht gaan persen. Helaas lag Leon scheef en na anderhalf uur persen moesten we toch naar het ziekenhuis. Hier heb ik een flinke knip gekregen en met fundus expressie is hij uiteindelijk geboren.

Hierna wilde de placenta niet loskomen (volgens mij hebben ze hier ook te weinig tijd voor gegeven, ongeveer drie kwartier) De gynaecoloog, verpleegster en de verloskundige hebben als boeren aan een koe staan trekken. Uiteindelijk kwam de boel los. De verpleegkundige wilde de placenta laten zien met tekst en uitleg maar helaas was er weinig van te herkennen. Hierna kreeg ik prompt een bloeding die bijna niet te stoppen was. Paniek dus.

Nu kan de huisarts niets vinden, geen vergrote baarmoeder of eierstokken. Ik heb reeds mijn menstruatie gehad (ik gaf toen nog borstvoeding!) Zelf denk ik dat ze de boel gewoon kapot hebben getrokken.

Wie heeft ook zoiets meegemaakt of vloeide ook nog zo lang na de bevalling. Wat heb je gedaan en wanneer is het gestopt. Graag bericht want ik wordt er een beetje moe(deloos) van.

Gelukkig is onze zoon lief, gezond en een vrolijk baasje! Alvast bedankt voor jullie tips.

A.N.

Titel: Goed onderzoek laten doen?
Berichtnummer: F01021-1
Datum: 20 november 1997

Beste A.N.,

Wat een verschrikkelijk verhaal!

Ik heb gelukkig niet hetzelfde meegemaakt. Maar ik heb ook vrij lang, meer dan drie maanden (14/15 weken) gevloeid.

Na drie maanden werd ook de huisarts er nerveus van en heeft me toen doorgestuurd naar een gyneacoloog. Deze kon (bij een soort inwendige echo) niets vinden en uiteindelijk is het vloeien vanzelf gestopt.

Als ik jou was zou ik me nu toch ook maar eens door laten sturen naar een gyneacoloog. Dan weet je tenminste echt of er wel of niet iets aan de hand is.

Veel sterkte,
Bernadette.

Titel: Kracht
Berichtnummer: F01021-2
Datum: 20 november 1997

Beste A.N.,

Ik las dat je bang was dat de boel kapot was getrokken tijdens de bevalling. Dat lijkt me eigenlijk niet zo waarschijnlijk. Ik las in jouw bericht en ook in die van Bevalling - vacuum extractie dat mensen over het algemeen nogal verontrust zijn over de kracht waarmee dat gepaard gaat.

Mijn man is arts en heeft in de loop der tijd diverse bevallingen bijgewoond c.q. geleid en ik heb me door hem laten vertellen dat het soms niet anders kan dan met zoveel kracht. Je ligt in een vervelende positie; op je rug en je bent machteloos terwijl anderen aan jou liggen te trekken. Maar een vacuurm bijvoorbeeld kost heel veel kracht. Toch kan de baby dat best hebben, hoe fragiel het lichaampje ook lijkt en ook het lichaam van de vrouw kan dat in principe hebben. Als je een beschadiging aan je baarmoeder zou hebben, dan had de huisarts dat misschien toch kunnen constateren lijkt me. Sommige vrouwen vloeien heviger en/of langer dan anderen. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor de menstruatie.

Waarom bespreek je je onzekerheid hierover niet gewoon nog eens met je huisarts? Blijven tobben maakt je kraamtijd niet echt feestelijk en dat zou hartstikke jammer zijn.

Veel sterkte,
Annelies.

Titel: Gestopt!
Berichtnummer: F01021-3
Datum: 1 december 1997

Gelukkig, nu eindelijk na 17 (!) weken is het bloedverlies gestopt! Ik voel me gelijk een ander mens.

Bedankt voor jullie reacties,

groeten,

A.N.

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 29 januari 2009